Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 20.06.2019 10:32. Дата останього редагування моніторингу 24.07.2019 16:53

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2019-06-20-000003  
ID 295c8051cf2f41928f471891744d7cca  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
20.06.19
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельна компанія «Сагат», яка не відповідала вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям встановлених в статті 16 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 11.07.2019 17:25  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника торгів ФОП Дерев’янко В.М., тендерна пропозиція учасника-переможця торгів ТОВ «Будівельна компанія «Сагат», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.02.2019 №14/2019 та 15/2019, повідомлення про намір укласти договір від 27.02.2019 року та договір про закупівлю від 12.03.2019 року № 81. За результатами аналізу відповідності тендерної документації Баранівської міської ради (далі – Замовник) вимогам законодавства встановлено наступне, що відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація повина містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником документи, в тому числі, розрахунок договірної ціни подається учасником у паперовому вигляді (з урахуванням положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») згідно з вартістю тендерної пропозиції учасника, визначеної при поданні пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі всі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Додатків № 3-4 до тендерної документації. В той же час, згідно пункту 6.2.9 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, визначено, що розмір прибутку визначається відповідно до ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013. Разом з тим, пунктом 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, зокрема визначено, що при складанні ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається виходячи від класу наслідків (відповідальності). Таким чином, для визначення прибутку у складі ціни тендерної пропозиції з дотриманням вимог пункту 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, тендерна документація повинна містити інформацію про клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель. Однак, тендерна документація Замовника не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель, що не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді у форматі «pdf», шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Відповідно до підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази передбачено надання учасниками довідки, складеної у довільній формі, із зазначенням переліку наявних (таких, що належать учаснику на праві власності, або щодо яких в учасника наявне право користування згідно з договорами оренди, тощо) в учасника станом на дату подання тендерної пропозиції обладнання та матеріально-технічної бази, а також надання копії документів, що підтверджують наявність на обліку в учасника одиниць обладнання та матеріально-технічної бази та копії інвентарних карток на кожен вид обладнання або копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави використання учасником на договірних засадах обладнання та матеріально-технічної бази, що відповідно до вказаної вище довідки визначені учасником як фактично наявні в останнього. Так, на виконання зазначеної вище вимоги тендерної документації учасником ТОВ «Будівельна компанія «Сагат», надано в складі пропозиції довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.02.2019 року №3-02 із зазначенням наступних механізмів орендованих за договором від 03.01.2019 року, а саме: коток дорожній HAMM HD 70 та 70-К; автогрейдер PY180G; кран баштовий LIEBHERR; екскаватор ATLAS; бульдозер CATERPALLAR; автокран КРАЗ; автомобіль бортовий МАЗ та самоскид вантажний DAFF. Поряд з тим, відповідно до частини 1 статті 901 Цивільного кодексу України, визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. В той же час, частиною 1 статті 759 Цивільного кодексу України, визначено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Однак, відповідно до наданого ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» договору про надання послуг автотранспортом та механізмами від 03.01.2019 року укладеного між учасником та ФОП Ткачук Р.А., його предметом є надання послуг оренди техніки зазначеної в довідці за завданням замовника за годину їх роботи, тобто фактично предметом договору є надання послуг технікою за годину роботи за завданням замовника, а не передача наймачеві майна у користування за плату на певний строк. Враховуючи викладене, в складі пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» відсутня копія діючого договору оренди вищевказаних механізмів зазначених учасником у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.02.2019 року № 3-02, чим не підтверджено фактичну наявність в учасника вищевказаної орендованої техніки, що не відповідає вимогам підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону. Крім того, у вищевказаній довідці також зазначено, що учасником ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» орендується за договором від 01.02.2019 року складське приміщення площею 268 м2. Відповідно до вказаного договору оренди, учасником орендується у ПАТ «Пусконаладка» складське приміщення (розташоване за адресою м. Новоград-Волинський вул. Ільїна буд. 6-А), при цьому, відповідно до пунктів 3.5 та 3.6 розділу 3 даного договору передбачено наступне: «3.5. При передачі об’єкта, що орендується, складається акт здачі-приймання, який підписується членами двосторонньою групою. 3.6. Об’єкт, що орендується, вважається переданим в оренду з моменту підписання акту здачі-приймання». Однак, в складі пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» відсутній акт здачі-приймання складського приміщення, який підтверджує фактичну його передачу та наявність в учасника, чим не дотримано вимоги підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону. Крім того, відповідно до підпункту 2.6 пункту 2 розділу 5 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема, імперативно вимагалось надання копії ліцензії. Разом з тим, Додатком № 3 тендерної документації, передбачено відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівель. Зокрема, вищевказаним Додатком тендерної документації, передбачено виконання робіт протипожежного призначення з вогнезахисту поверхні дерев’яних конструкцій (пункти 35-35 розділу 6 «Покрівля» Додатку № 3 тендерної документації, в кількості 7,215 м3 та 335 м2 відповідно), виконання яких відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, підлягають обов’язковому ліцензуванню. Проте, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» відсутня копія ліцензії учасника та/або субпідрядної організації на виконання робіт протипожежного призначення з вогнезахисту, що не відповідає умовам підпункту 2.6 пункту 2 розділу 5 тендерної документації. Слід відмітити, що учасником ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» в складі тендерної пропозиції надано інформаційний лист від 20.02.2019 року №29-02 із зазначенням того, що учасником передбачається залучення субпідрядних організацій до виконання робіт в обсязі меншому ніж 20% від вартості договору, а саме в обсязі 1%. Однак, аналізом встановлено, що у зв’язку із залученням учасником субпідрядних організацій, відповідно до інформації відображеної у листі від 20.02.2019 року №29-02, в порушення вимог пункту 7 розділу 3 тендерної документації в складі тендерної пропозиції переможця відсутні наступні документи: - інформація у вигляді довідки встановленої форми про повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, якого він планує залучити до виконання робіт як субпідрядника та види робіт, які буде виконувати субпідрядник; - відомості про субпідрядника за формою передбаченою в підпункті 2 пункту 7 розділу 3 тендерної документації; - копія ліцензії субпідрядників на право виконання робіт, які вони будуть виконувати; - оригінал укладеного договору між учасником та субпідрядною організацією на право здійснювати відповідну діяльність. Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, визнав переможцем учасника ТОВ «Будівельна компанія «Сагат» та уклав з ним договір від 12.03.2019 року № 81. Разом з тим, відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 11.07.2019 17:25  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Висновок оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду позовною заявою (додано нижче окремими файлами) від 24.07.2019 року. Суд прийняв позовну заяву 24.07.2019 року, про що свідчить штамп на першій сторінці документу.  
Дата публікації 24.07.2019 16:51  
Дата створення 24.07.2019 16:51  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відповідь на моніторинговий висновок від 11.07.2019 UA-M-2019-06-20-000003 ● 295c8051cf2f41928f471891744d7cca На виконання частини другої п.8 ст.7.1. Закону України «Про публічні закупівлі», у якості реакції на висновок Управління північного офісу Держаудитслужби у Житомирській області від 11.07.2019 року, здійснюю цим документом оприлюднення аргументованих заперечень до згаданого висновку. Водночас дякую за проведений моніторинг та зобов’язуюся обов’язково врахувати його аспекти у подальшій роботі уповноваженої особи з публічних закупівель. Заперечення 1. Відповідно до вимог Наказу № 680 зміст кожного розділу тендерної документації визначає Замовник. Окрім того, згідно з ч. 3 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Технічне завдання на роботи (додатки 3,4) містять максимум інформації для правильного визначення розміру прибутку. Учасником, а згодом Переможцем торгів, прибуток було визначено правильно (відповідно до категорії складності). Листом № 20-02 від 20.02.2019 Учасник також зобов’язався виконати роботи у відповідності до технічних, кількісних та якісних характеристик. Отже, вимагаючи дійсний перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність тендерної пропозиції таким вимогам, з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону № 922 та з дотриманням законодавства загалом, Замовник діяв виключно у законний спосіб. 2. Моніторингова група вірно прочитує тендерну документацію та, власне, сама зазначає у висновку, що Замовник виписав у тендерній документації наявність довідки складеної у довільній формі, із зазначенням переліку наявних (таких, що належать Учаснику на праві власності, або щодо яких в Учасника наявне право користування згідно з договорами оренди, тощо).У значенні терміну «тощо» передбачалося з-поміж інших договорів можливість надання учасниками договорів послуг та інших договорів. Саме такий документ надав Учасник торгів (договір про надання послуг автотранспортом та механізмами від 03.01.2019 року укладений між учасником та ФОП Ткачук Р.А.) Водночас, вимога стосовно надання у складі тендерної пропозиції актів приймання – передачі майна відсутня. Відтак – підтвердженням наявності в Учасника складського приміщення є цілком легітимний договір від 01.02.2019 року. 3. Копія ліцензії надана на аркуші 25-му з 35-ти у додатку «Дозвільні та установчі документи САГАТ» (22.02.2019 19.43.52), копія Дозволу № 734.18.18 надана на 34-у з 35-и аркушів вищезгаданого додатку пропозиції Учасника, копія документу що містить інформацію про земляні й верхолазні роботи на сторінці 31-й вищезгаданого додатку. 4. Детальна інформація про субпідрядників надається виключно в разі, якщо Учасник має на меті залучити субпідрядника до виконання робіт в обсязі, більшому або рівному 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.Останнім абзацом п.7 розділу 3 тендерної документації Замовник визначив: «якщо учасник планує залучати субпідрядника (субпідрядників) до виконання робіт в обсязі, меншому ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю щодо кожного з таких субпідрядників, або взагалі не планує залучати субпідрядників – такий учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції відповідний інформаційний лист у довільній формі». Учасник безумовно виконав вимогу Замовника надавши лист №29-02 від 20.02.2019. З повагою, Уповноважена з закупівлі О.Дем’янюк (097)04505048  
Дата редагування  
Дата створення 17.07.2019 14:23  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 20.06.2019 № 36 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Л.КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 20.06.2019 № 36. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2019-02-07-000106-c від 07.02.2019 – Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 20.06.2019 00:00  
Дата публікації 20.06.2019 17:16  
Дата створення 20.06.2019 17:16  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 93) 255-47-20
amatoryzt@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 20.06.2019 17:16 - 13.07.2019 00:00  
Дата публікації висновку про результати 11.07.2019 17:25 - 26.07.2019 00:00