Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 18.06.2019 14:50. Дата останього редагування моніторингу 05.03.2025 11:50

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2019-06-18-000007  
ID 43871b6d81b4405cb75012ed787510d9  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
18.06.19
Вирішено

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час укладання додаткової угоди до договору встановлено порушення ч. 4 ст. 36 Закону, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону. За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, плануванні закупівлі, при оприлюдненні інформації про її проведення, розкритті тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюдненні порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником неправомірних змін в процедурі(ах)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 26.06.2019 17:21  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2019 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду та розкриття тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору, його оприлюднення та внесення змін. Під час аналізу досліджено: річний план закупівель зі змінами на 2019 рік Замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.01.2019 № 10В-3-19 зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», ТОВ «Бахмачгазбудсервіс», Дочірнього підприємства «Київське обласне дорожнє управління» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», ПП «АРТЕМБУД» та ТОВ «ДОРБУТ СЕРВІС», протокол розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2019 № 10В-4-19, повідомлення про намір укласти договір, договори від 15.04.2019 №№ 537Т-19 та 538Т-19, додаткові угоди від 22.04.2019 № 1 та пояснення Замовника від 26.06.2019, надані через електронну систему закупівель. Аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що Замовником було внесено зміни до договорів від 15.04.2019 №№ 537Т-19 та 538Т-19 шляхом укладання додаткових угод від 22.04.2019 № 1, укладених між Замовником та Дочірнім підприємством «Київське обласне дорожнє управління» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», на підставі ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, а саме внесено зміни в термін початку надання послуг по договорам «з дати підписання і по 31.12.2019» на «з 26.03.2019 по 31.12.2019». Частиною 2 ст. 32 Закону встановлено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Враховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень ч. 3 с. 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим. При цьому, відповідно до пояснень Замовника щодо зміни терміну початку надання послуг з дати підписання договору (15.04.2019) на 26.03.2019 не підтверджено обґрунтування внесення змін до істотних умов договору, чим порушено ч. 4 ст. 36 Закону, а саме істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договори про закупівлю від 15.04.2019 №№ 537Т-19 та 538Т-19 в частині внесення змін є нікчемними.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 26.06.2019 17:21  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу № UA-M-2019-06-18-000007 Розглянувши висновок Північного офісу Держаудитслужби (далі - Держаудитслужба) про результати моніторингу закупівлі послуг (далі - Висновок): 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення (територіальні) загального користування у Київській області): Лот 1: Т-10-25 Баришівка - /М-03/ - Переяслав-Хмельницький км 0+000 - км 38+690; Лот 2: Т-10-27 Київське півкільце км 10+600 - км 24+967 (№ оголошення: UA-2019-01-25-000659-a) Служба автомобільних доріг у Київській області (далі – Замовник) надає аргументовані заперечення на визначені у висновку порушення: 1. Додатковими угодами від 22.04.2019 № 1, укладених між Замовником та Дочірнім підприємством «Київське обласне дорожнє управління» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», на підставі ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, а саме внесено зміни в термін початку надання послуг по договорам «з дати підписання і по 31.12.2019» на «з 26.03.2019 по 31.12.2019». Частиною 2 ст. 32 Закону встановлено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Враховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень ч. 3 с. 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим. При цьому, відповідно до пояснень Замовника щодо зміни терміну початку надання послуг з дати підписання договору (15.04.2019) на 26.03.2019 не підтверджено обґрунтування внесення змін до істотних умов договору, чим порушено ч. 4 ст. 36 Закону, а саме істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договори про закупівлю від 15.04.2019 №№ 537Т-19 та 538Т-19 в частині внесення змін є нікчемними. Заперечення: Згідно ч. 1 ст. 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. В той же час Законом не встановлюється «особливостей» регламентації обмежень чи заборони укладання додаткових угод, щодо застосування умов договору до відносин між Сторонами, які виникли до укладання Договору та регламентуються положеннями ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України. Використання Держаудитслужбою застережень, на підставі загальних вимог ч. 2 ст. 32 Закону, щодо можливих ризиків при укладанні договорів і, як наслідок, про неможливість застосування положень ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України у таких договорах є абсолютно безпідставним, оскільки Додаткові угоди № 1 від 22.04.2019р. укладені до уже діючих Договорів №№ 537Т-19 та 538Т-19 від 15.04.2019р., Виконавцем яких вже визначено Дочірнє підприємство «Київське обласне дорожнє управління» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України». Крім цього, у п. 2 констатуючої частини Висновку Держаудитслужба підтвердила, що «За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначені предмета закупівлі, плануванні закупівлі, розкритті тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднені порушень не встановлено» На офіційному інтернет-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі у розділі «Консультації з питань закупівель» у відповідях на запити за номерами 25/2016, 801/2018 роз’яснило, що норми ч. 4 ст. 36 Закону застосовуються у разі зміни істотних умов договору про закупівлю. Водночас у випадку необхідності змін умов договору про закупівлю, які не є істотними для даного договору, сторони керуються Цивільним та Господарським кодексами України. Умови договору про закупівлю про зворотну дію його умов в часі, за загальним правилом, не є істотними умовами договору такого виду. Тому, у випадку необхідності змін умов договору про закупівлю, які не є істотними для даного договору, сторони керуються Цивільним та Господарським кодексами України. Обґрунтування щодо необхідності внесення змін Додатковими угодами № 1 від 22.04.2019р. до умов Договорів №№ 537Т-19 та 538Т-19 від 15.04.2019р., які не є істотними, були надані Замовником у відповідях на питання моніторингу цієї закупівлі та розміщені в електронній системі ProZorro 26.06.2019р. Просимо врахувати вищенаведене аргументовані заперечення до Висновку, які підтверджують правомірність дій Замовника, в межах чинного законодавства, щодо внесення змін до договорів про закупівлю (укладання додаткових угод).  
Дата редагування  
Дата створення 03.07.2019 14:43  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис -  
Результат усунення порушень Не усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником неправомірних змін в процедурі(ах): Не усунуто  
Дата створення 11.09.2019 15:51  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.06.2019 № 115 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель, по яких виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, далі – Перелік (додається). 2. Почати моніторинг закупівель відповідно до Переліку. 3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 13.06.2019 № 115 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 19 UA-2019-01-25-000659-a 25.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 13.06.2019 00:00  
Дата публікації 18.06.2019 15:41  
Дата створення 18.06.2019 15:41  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 95) 422-82-12
alina.shutenko93@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 95) 422-82-12
a.a.hrebeniuk@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 18.06.2019 15:41 - 11.07.2019 00:00  
Дата публікації висновку про результати 26.06.2019 17:21 - 12.07.2019 00:00