Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 27.05.2019 15:25. Дата останього редагування моніторингу 20.06.2019 15:44

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2019-05-27-000016  
ID e26245ee138e4073a894e9d9e5196e5b  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
27.05.19
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при укладанні договору про закупівлю встановлено порушення абзацу 1 частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду та оцінці тендерної пропозиції,– порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником підписання контракту з учасником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 07.06.2019 09:16  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 05 червня 2019 року. Предметом моніторингу закупівлі були питання: дотримання Маневицькою селищною радою (далі – Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) на 2019 рік, оприлюднення інформації щодо закупівлі та відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд та оцінка тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (додаток) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 29.01.2019 № 04-2019 (далі – тендерна документація), пропозицію учасника торгів Маневицьке виробниче управління житлово - комунального господарства (далі - Управління), договір від 22.02.2019 № 53. За результатами проведеної закупівлі, Замовником укладено з Управлінням договір від 22.02.2019 № 53 щодо закупівлі послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі на загальну суму 984 141,73 гривень. Проведеним моніторингом встановлено, що умови договору від 22.02.2019 № 53 не відповідають умовам тендерної пропозиції, в тому числі проекту договору наданому Управлінням у складі тендерної пропозиції та проекту договору передбаченого Додатком № 6 тендерної документації. Зокрема, укладений договір не містить істотні умови, які передбачені проектом договору, а саме: пункту 1.2 розділу 1 «Спосіб і вид надання послуг визначаються на підставі кошторисної документації, затвердженої Замовником, яка є невід´ємною частиною Договору»; пункту 4.2 розділу 4 «Договірна ціна є невід´ємною частиною Договору, визначається згідно кошторису». Також в укладеному договорі відсутні відомості щодо додатків до Договору (кошторис, договірна ціна, календарний план), які було передбачено в проекті договору та надано Управлінням в складі тендерної пропозиції. В кошторисах, наданих Управлінням у тендерній документації, передбачено фактичні об’єми послуг, що необхідно надати та, які відсутні у договорі від 22.02.2019 № 53. Таким чином, Замовником укладено договір від 22.02.2019 № 53 істотні умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції, чим порушено абзац 1 частини 4 статті 36 Закону. Відповідно частини 1 статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 07.06.2019 09:16  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Упрвління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області адреса місцезнаходження: м. Луцьк, проспект Президента Грушевського, 3 корпус А, поштовий індекс 43005, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ – 40913671, номер засобів зв’язку – (0332) 77-09-20 , адреса електронної пошти – volyn@dkrs.gov.ua Повідомляю Вас, що Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 07.06.2019 року (ID висновку №UA-M-2019-05-27-000016) про результати проведення моніторингу закупівлі (ID закупівлі №UA-2019-01-18-000638-c) щодо закупівлі за ДК 021:2015:77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі) (ID закупівлі. №UA-2019-01-18-000638-c) за процедурою відкритих торгів та очікуваною вартістю 989 783,00 грн., Маневицькою селищною радою, код ЄДРПОУ– 04333193 оскаржено до Волинського окружного адміністративного суду, 43025, м.Луцьк, вул. Словацького, 3. Додаток: Позовна заява від 20.06.2019 року, копії квитанцій про відправлення поштового відправлення.  
Дата публікації 20.06.2019 15:37  
Дата створення 20.06.2019 15:37  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Заперечення щодо Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 07.06.2019 року (ID висновку №UA-M-2019-05-27-000016) про результати проведення моніторингу закупівлі (ID закупівлі №UA-2019-01-18-000638-c) Наказом Державної аудиторської служби України № 86 від 23.04.2018 затверджено форму висновку про результати моніторингу закупівлі та порядок його заповнення. Як вбачається у висновку, який був оприлюднений Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області на сайті zakupki.prom.ua у Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 07.06.2019 року (ID висновку №UA-M-2019-05-27-000016) про результати проведення моніторингу закупівлі (ID закупівлі. №UA-2019-01-18-000638-c) (в подальшому Висновок) взагалі відсутні наступні обов'язкові окремі розділи відповідно до порядку його заповнення, а саме відсутні: 1. Інформація про замовника, а саме: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, місцезнаходження; 2. Інформація про предмет закупівлі та його очікувана вартість; 3. Не зазначено, яку з визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» процедур закупівель застосовано замовником; 4. У вступній частині Висновку не зазначено дату початку здійснення моніторингу закупівлі. Датою початку здійснення моніторингу закупівлі є дата оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю; 5. Щодо виявленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель: у даному Висновку не міститься посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку таке порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення: а саме відсутнє посилання на п.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі». Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області у своєму висновку посилається лише на статті 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», які містять лише загальні вимоги про здійснення державного фінансового контролю щодо дотримання законодавства про закупівлі, але в даних статтях не міститься посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку таке порушення. Враховуючи наведене вище, Маневицька селищна рада вважає, що структура Висновку, взагалі не відповідає структурі, затвердженій Наказом Державної аудиторської служби України від 23.04.2018 №86. Окрім того, в наказі від 27.05.2019 року №18-од Про початок моніторингу закупівель зазначено, що моніторинг даної закупівлі проводиться відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №184. Однак, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить статті 71, що ставить під сумнів законність проведення даного моніторингу та унеможливлює належне виконання позивачем вимог Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оскільки Висновок встановлює для позивача певні обов`язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань. Відповідно до Висновку Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області Маневицьку селищну раду зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, проте не конкретизовано які саме заходи має вжити Маневицька селищна рада, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявленого під час моніторингу порушення. Його зміст фактично зводиться до спонукання Маневицької селищної ради самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, Ваше твердження та вимога про визнання недійсним (нікчемним) договору від 22.02.2019 року №53, щодо надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі укладеного між Маневицькою селищною радою та Маневицьким ВУЖКГ, являються необґрунтованими та помилковими і побудовані на припущеннях зважаючи на таке. Ви, помилково та необґрунтовано вважаєте, що договір від 22.02.2019 року №53, щодо надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі укладений між Маневицькою селищною радою та Маневицьким ВУЖКГ являється договором підряду і обов’язковим істотними умовами даного виду договорів та невід’ємною їх частиною повинні бути кошторисна вартість, договірна ціна та календарний план. Договір від 22.02.2019 року №53, щодо надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі укладений між Маневицькою селищною радою та Маневицьким ВУЖКГ згідно із частиною 1 ст.901 являється договором про надання послуг, а не договором підряду в будівництві. Обов’язковими істотними умовами даного виду договорів являються: предмет, ціна та строк дії договору, і ні в якому разі істотними умовами даного виду договорів не являються пункт: 1.«Спосіб і вид надання послуг визначаються на підставі кошторисної документації, затвердженої Замовником, яка є невід´ємною частиною Договору» та пункт 4.2 розділу 4 «Договірна ціна є невід´ємною частиною Договору, визначається згідно кошторису», які вказані у Висновку та у проекті договору згідно додатку до тендерної пропозиції Маневицького ВУЖКГ. Відповідно до п.30 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Тендерна пропозиція фактично складається з низки стандартних документів, що вимагаються замовником на підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, технічним вимогам до предмета закупівлі та власне цінової пропозиції. Вимоги до змісту та порядку оформлення тендерної пропозиції встановлюються замовником в тендерній документації. Так, відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації замовником (Маневицькою селищною радою) встановлено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, які повинні містити відповідні до вимог замовника документи та інформацію заповнену форму «Тендерна пропозиція на закупівлю» згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації. Відповідно до вимог п.30 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», п.1 розділу 3 тендерної документації учасником (Маневицьким ВУЖКГ) 01 лютого 2019 року через Вебпортал Уповноваженого органу подано тендерну пропозицію відповідно з Додатком 1 до тендерної документації та вказано початкову цінову пропозицію перед початком аукціону на загальну суму 984 141,73 грн. в тому числі ПДВ: 164 023,62 грн. Однак, відповідно до частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Кінцева тендерна пропозиція за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі (Маневицького ВУЖКГ), який завершився о 15 год. 32 хв. 06.02.2019 року становить 984 141, 73 грн. Відповідно до умов договору від 22.02.2019 року №53, щодо надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі укладеного між Маневицькою селищною радою та Маневицьким ВУЖКГ вартість надання послуг становить 984 141, 73 грн. у тому числі ПДВ: 164 023,00 грн. що цілком і повністю відповідає кінцевій тендерній пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі (Маневицького ВУЖКГ), який відбувся 06.02.2019 року. Відтак, Ваше твердження та вимога щодо недійсності (нікчемності) правочину, посилаючись на вимоги абзацу 1 частини 4 статті 36 та частини 1 ст.37 Закону „Про публічні закупівлі, Маневицькою селищною радою заперечується повністю та вважається безпідставною і такою, що не знаходить свого підтвердження за результатами проведеного аукціону від 06.02.2019 року результати, якого розміщені на Вебпорталі Уповноваженого органу та договору від 22.02.2019 року №53, щодо надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень в смт. Маневичі укладеного між Маневицькою селищною радою та Маневицьким ВУЖКГ, який також розміщений на вебпорталі Уповноваженого органу. Вищевикладеним також спростовуються Ваші доводи про те, що умови даного договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі (Маневицького ВУЖКГ). Одночасно повідомляємо, що істотні умови даного договору про закупівлю не змінювалися після його підписання до дати оголошення Висновку. Крім того, цей договір спрямований на настання правових наслідків, які ним обумовлені, права сторін договору при цьому не порушені та збитків і шкоди не завдано жодній із сторін договору. Отже, такий Висновок Маневицька селищна рада заперечує та вважає необґрунтованим, і таким, що не відповідає вимогам Цивільному кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», наказу Державної аудиторської служби України № 86 від 23.04.2018, яким затверджено форму висновку про результати моніторингу закупівлі та порядок його заповнення у зв`язку із чим він підлягає скасуванню. Дані заперечення та вимога Маневицької селищної ради про визнання дій протиправними та скасування Висновку крім того підтверджується рішеннями Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.03.2019 року, справа №160/9513/18 та Херсонського окружного адміністративного суд від 28.05.2019 року, справа №540/646/1916, якими задоволено аналогічні позови та скасовано висновки Держаудитслужби за результатами моніторингу по аналогічних справах. Прошу Вас, вжити заходів, що врегулювання спірних правовідносини у досудовому порядку в межах чинного законодавства України. У разі не вжиття Вами заходів щодо врегулювання спірних правовідносин у досудовому порядку, Маневицька селищна рада буде змушена реалізувати своє право та оскаржити Висновок у судовому порядку.  
Дата редагування  
Дата створення 13.06.2019 16:20  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.05.2019 № 18-од Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №184. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника управління В.ГАЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 27.05.2019 № 18-од Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-01-18-000638-с від 18.01.2019. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 27.05.2019 00:00  
Дата публікації 27.05.2019 16:15  
Дата створення 27.05.2019 16:15  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40913671  
Адреса організації Ukraine, Волинська, Луцьк  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.) 
+38 (0 95) 396-94-35
obovcaluk15.03@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 27.05.2019 16:15 - 19.06.2019 00:00  
Дата публікації висновку про результати 07.06.2019 09:16 - 22.06.2019 00:00