| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 16 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 27.01.2018) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бугаївської сільської ради (далі – Замовник) на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 28.09.2018 № 20, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквадіа», Товариства з обмеженою відповідальністю «Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія РБ»» та Товариства з обмеженою відповідальністю «УГП-БУД» (далі ТОВ «УГП-БУД»), протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 12.11.2018 №26 та від 15.11.2018 №27, повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2018 року, договір про закупівлю робіт від 03.12.2018 №25-18, додаткові угоди від 21.12.2018 №1 та від 17.04.2019 №2, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03.12.2018 року.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що вимогами частини третьої статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Слід зазначити, що згідно з вимогами частини другої статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Водночас, відповідно до вимог частини першої статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».
Так, пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.
Таким чином, тендерна пропозиція являється електронним документом в розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та будь-якому випадку повинна містити накладений електронний цифровий підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації.
Проте, жоден документ тендерної пропозиції ТОВ «УГП-БУД», як і сама тендерна пропозиція, не містять накладеного електронного цифрового підпису, що є порушенням вимог частини третьої статті 12 Закону.
Крім того, пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 1 додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо підтвердження учасником наявності у нього обладнання та матеріально-технічної бази. На підтвердження встановленого критерію учасник повинен надати наступні документи: довідку довільної форми; копії документів, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази; копії свідоцтв про реєстрацію власних або орендованих транспортних засобів, якими буде здійснюватись виконання робіт; копії договорів оренди автотранспорту, або копії договорів по надання транспортних послуг.
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «УГП-БУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, відповідно до якої в учасника наявні орендовані наступні механізми, обладнання та транспорт: бурова установка ІБА 15-В на базі МАЗ 5337, ДНЗ № АХ 5416 АА, № шасі 5009, 1989 року випуску; бурова установка А-50 на базі КрАЗ 250 ДНЗ № АХ 2362 ВА, шасі 0680805; шафа сушильна 2В-151; прилад для ущільнення ґрунтів перед зрізом УГПС; прилад для випробування ґрунтів на зріз ПЗГ-2М. Проте, договори оренди або договори надання послуг зазначеними механізмами, обладнанням та транспортними засобами у складі тендерної пропозиції ТОВ «УГП-БУД» відсутні.
Також, на порушення вимог пункту 1 додатку 1 до тендерної документації, учасником у складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючих документів на обладнання та механізми, які у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази зазначені як власні.
Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «УГП-БУД» не містить інформації про наявність в учасника матеріально-технічної бази (складські та/або виробничі приміщення, офісні приміщення, гаражі тощо), оскільки зазначена інформація відсутня у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а по договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної форми власності від 01.09.2015 № 09-15/2 надано лише першу та останню сторінку без додатків які є його невід’ємною частиною, що унеможливлює ознайомлення з його умовами у повній мірі.
Для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, відповідно до вимог пункту 3 додатку 1 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного) з підтверджуючими документами (копією договору).
Так, на виконання зазначеної вимоги учасником надано довідку щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору від 25.06.2018 №51, згідно якої ТОВ «УГП-БУД» виконувало аналогічні договори з Пирятинською міською радою та Лучанською сільською радою Полтавської області.
Проте, на порушення вимоги пункту 3 додатку 1 до тендерної документації ТОВ «УГП-БУД» надано договір підряду від 16.11.2017 №125/17 без додатку 2 (Календарний графік виконання робіт), що унеможливлює визначити пункт 3.3 розділу 3 зазначеного договору (термін виконання робіт) та договір підряду від 05.12.2017 №139/17 без графіку виконання робіт, що відповідно пункту 5.1 розділу 5 зазначеного договору є його невід’ємною частиною і унеможливлює визначення строку виконання робіт за вказаним договором.
Крім того, на порушення вимог пункту 2 додатку 2 до тендерної документації ТОВ «УГП-БУД» у складі тендерної пропозиції не надано лист-гарантію щодо дотримання учасником у своїй діяльності норм чинного законодавства України, визначеного цим пунктом.
Також, на порушення вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації ТОВ «УГП-БУД» у складі тендерної пропозиції не надано інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Таким чином, відповідно до вимог пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та умовам тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УГП-БУД», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю робіт від 03.12.2018 №25-18 на загальну суму 6 100 000,00 гривень. |
|