Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 18.11.2025 13:58. Дата останього редагування моніторингу 17.12.2025 14:29

Дані автоматичних індикаторів ризиків

ID моніторингу UA-M-2025-11-18-000037  
ID 3036a87394134c01abcc0a45b3b0d37a  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
18.11.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови №710 встановлено порушення частини 4-1 цієї постанови. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII встановлено порушення вимоги пункту 5 статті 8 Закону №922-VIII в частині порушення своєчасності надання інформації та документів За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлене порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль 2016» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатом аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника закупівлі, визначеного переможцем, – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 05.11.2025 №1 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 11.12.2025 12:21  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922-VIII) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова №710), розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника закупівлі, визначеного переможцем, дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час внесення змін до договору, повноти та своєчасності надання пояснень інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛУ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-10-10-013950-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.10.2025 №22, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерної пропозиції, тендерну пропозицію ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ 2016», протокольне рішення уповноваженої особи від 29.10.2025 №23 про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ 2016» та намір укласти договір, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 29.10.2025, договір №1 від 05.11.2025, додаткові угоди №1 від 05.11.2025 та №2 від 04.12.2025 до договору, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 25.11.2025 та 05.12.2025, на запити Східного офісу Держаудитслужби від 19.11.2025, 02.12.2025 та від 03.12.2025. Пунктом 4-1 Постанови №710 визначено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до інформації з Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеної на сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search), Замовник є розпорядником бюджетних коштів. За результатами моніторингу встановлено, що протягом пяти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови №710. Моніторингом встановлено, що пояснення, надане Замовником 25.11.2025 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 19.11.2025 не спростовує суті встановленого порушення та надане на четвертий робочий день з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, чим порушено вимоги пункту 5 статті 8 Закону №922-VIII, якою визначено, що Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Згідно із пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою КМУ від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*,CSV*,XLS(X),ODS*,YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом 2 частини 1 статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII. За результатами моніторингу встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель договір №1 від 05.11.2025 з додатками до нього (у тому числі інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, проте у машинозчитувальному форматі вищезазначений договір разом з додатками до нього Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону №922-VIII. Відповідно до Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ЇХ ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ» тендерної документації Замовник визначив, що учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зокрема договірну ціну з пояснювальною запискою та локальними кошторисами. Окрім цього, у пункті 11 Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації Замовник визначив, що якщо пропозиція учасника містить не всі види робіт або зміну обсягів чи складу робіт, у порівнянні з зазначеними у Додатку 3, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам до предмету закупівлі та відхиляється замовником. Моніторингом встановлено, що учасник закупівлі ТОВ «Автомагістраль 2016» у складі тендерної пропозиції завантажив Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на інформаційні стенди (файл 12. Розрахунки.pdf), до складу якого включив роботи, виконання яких не передбачено технічною специфікацією Замовника, а саме: позиція 6 шифр норми «КР15-33-5» - встановлення пам’ятних табличок з загартованого скла (120 шт), що не відповідає вимозі визначеній Замовником у технічній специфікації до Додатку 3 тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «Автомагістраль 2016» не відповідає Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ЇХ ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ» Замовника, зокрема змінює обсяги та склад робіт та відповідно впливає на ціну тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Проте, в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та всупереч пункту 11 Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «Автомагістраль 2016», яка не відповідає технічній специфікації Замовника, натомість визначив його переможцем та уклав з ним договір №1 від 05.11.2025. Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10, 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону), 80, 86, 88, 89, 91 цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку. В ході проведення моніторингу закупівлі, Замовником не підставі додаткової угоди від 04.12.2025 №2 внесено зміни до істотних умов договору №1 від 05.11.2025, зокрема здійснено перерахунок договірної ціни в бік зменшення. При цьому, згідно з даними електронної системи закупівель Замовником оприлюднено підставу для внесення змін до договору: «Узгоджене зменшення ціни», з описом змін, що внесені до істотних умов договору: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Проте, відповідно до додаткової угоди №2 від 04.12.2025 змінено ціну договору №1 від 05.11.2025 шляхом виключення з Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 робіт за кодом КР15-33-5 «Встановлення пам’ятних табличок з загартованого скла» (120 шт) та відповідно перерахування договірної ціни в бік зменшення. Отже, Замовником внесено зміни до договору від 05.11.2025 №1 в бік зменшення із зміною кількості (обсягу) робіт, що є порушенням вимоги пункту 19 Особливостей. Згідно з поясненням, яке 05.12.2025 надав Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби від 02.12.2025: «Виникнення цієї ситуації сталося внаслідок технічної помилки при формуванні локального кошторису учасником (ймовірно, некоректна інтерпретація або механічне дублювання) позиції «установлення вказівника на стіні» (шифр КБ34-108-4) із включенням зайвої позиції (шифр КР15-33-5)». Таким чином, надане Замовником пояснення підтверджує факт встановленого порушення.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 11.12.2025 12:21  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис 1. Щодо задвоєння позицій у кошторисі (Порушення п. 44 пп. 2 Особливостей та п. 19 Особливостей): Замовник підтверджує факт виявленого задвоєння позицій («установлення вказівника на стіні», шифр КБ34-108-4, та зайвої позиції КР15-33-5) у «Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-02 на інформаційні стенди» учасника ТОВ «Автомагістраль 2016». Ця ситуація виникла внаслідок технічної помилки при формуванні кошторису учасником. Проте Замовник наголошує, що ця помилка не є істотною невідповідністю, яка б вимагала відхилення пропозиції або розірвання договору. В умовах відсутності конкуренції (була подана лише одна тендерна пропозиція), виявлена технічна помилка у кошторисі не могла спотворити результати торгів, не вплинула на об'єктивність оцінки пропозиції (порівняння з іншими не відбувалося) і не надала учаснику жодної конкурентної переваги. Таким чином, технічна невідповідність не призвела до порушення одного з ключових принципів Закону — забезпечення добросовісної конкуренції. Помилка є технічною/арифметичною і стосується лише структури локального кошторису, а не загального обсягу та якості робіт, визначених проєктною документацією Замовника. Кінцева ціна Договору не перевищує очікуваної вартості закупівлі. З метою документального виправлення та уникнення ризиків, Замовником вже була укладена Додаткова угода № 2 від 04.12.2025 до Договору, яка уточнює Договірну ціну та виключає задвоєну позицію КР15-33-5 з розрахунків. На підставі викладеного, вважаємо, що виявлена невідповідність не вплинула на законність вибору переможця, не призвела до порушення жодного з принципів здійснення закупівель, не заподіяла ані шкоди, ані збитків державі, а її наслідки повністю усунені при виконанні Договору. Щодо Постанови КМУ № 710 та п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону (Неоприлюднення обґрунтування): Замовником вжито заходів щодо усунення порушення п. 4-1 Постанови КМУ № 710 шляхом оприлюднення обґрунтування на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів. Таким чином, це порушення також є усунутим. Слід зазначити, що повноваження органу державного фінансового контролю (Держаудитслужби) визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Ці повноваження передбачають надання зобов’язання щодо усунення виявлених порушень, однак, Держаудитслужба не має прямого права безпосередньо зобов’язувати Замовника розірвати договір про закупівлю. Рішення про розірвання Договору можуть прийматися лише Замовником та підрядником відповідно до закону та укладеного договору. Незважаючи на те, що Замовник вважає виявлені порушення неістотними для розірвання, з метою виконання вимоги контролюючого органу та уникнення подальших спорів, Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про припинення зобов’язань за Договором про закупівлю робіт від 05.11.2025 № 1, укладеним із ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ 2016». Відповідна Угода про розірвання Договору буде оприлюднена в електронній системі закупівель у встановлений Висновком термін.  
Дата редагування  
Дата створення 15.12.2025 14:03  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 17.11.2025 № 299 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 17.11.2025 № 299 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг №з/п/Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу/унікальний номер/дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу/назва замовника/Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі 1 UA-2025-10-10-011822-a 10.10.2025 ВІДДІЛ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 17.11.2025 00:00  
Дата публікації 18.11.2025 15:58  
Дата створення 18.11.2025 15:58  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477689  
Адреса організації Ukraine, Дніпро  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 68) 790-12-26
o.b.katsai@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 18.11.2025 15:58 - 10.12.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 11.12.2025 12:21 - 26.12.2025 00:00