Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 25.08.2025 16:28. Дата останього редагування моніторингу 12.09.2025 12:11

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-08-25-000037  
ID 207ad08319364dee9955e0513b0fbedf  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
25.08.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено недотримання замовником вимог щодо зберігання документів, передбачених статтею 17 Рамкової угоди. За результатом аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 05.09.2025 13:09  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю; відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Хмельницька обласна служба єдиного замовника» (далі − Замовник) UA-P-2025-07-21-008026-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.07.2025 № 2; тендерну пропозицію учасника ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» (далі – Учасник); протокол уповноваженої особи від 08.08.2025 № 3; договір про закупівлю робіт від 19.08.2025 № 5ПВУ на суму 16578724,38 грн з ПДВ; додаткова угода № 1 від 27.08.2025 до договору від 19.08.2025 № 5ПВУ; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 29.08.2025 та 02.09.2025 в електронній системі закупівель. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що процедура закупівлі UA-2025-07-21-006561-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання облаштування, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою (розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.05.2025 № 455-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році»), що підтверджується наданою відповіддю Замовника, який зазначив, що: «…Закупівля фінансується Європейським Союзом (інструмент Ukraine Facility). КПКВК 0611241, 0611242…». Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-07-21-006561-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтею 17 Рамкової угоди. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 26.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 29.08.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення, а саме: «Зазначений пункт не передбачає обов’язку включення зазначеної вимоги в тендерну документацію та договір про закупівлю. Разом з тим, враховуючи практику органів Державної аудиторської служби України, Замовником прийнято рішення про доповнення договору пунктом щодо зберігання Сторонами договору протягом п’яти років із дати завершення дії Договору всіх документів, які стосуються процедури закупівлі: договору, порядків денних, відповідної кореспонденції та всіх відповідних документів стосовно виплат і повернень коштів. Про що буде укладена додаткова угода, яка буде оприлюднена у встановленому законодавством порядку». В ході проведення моніторингу Замовником додатковою угодою № 2 від 02.09.2025 до договору № 5ПВУ від 19.08.2025 внесені зміни, відповідно до яких доповнено умови договору пунктом про зберігання документів протягом п’яти років, що свідчить про усунення виявленого порушення норм статті 17 Рамкової угоди. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення чинного законодавства, а саме: абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині нерозміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовником в пункті 1.3. розділу 1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації для підтвердження фінансової спроможності встановлена вимога, зокрема: «Обсяг чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) учасника за 2024 повинен становити не менше 10 млн грн. Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 підтверджується наступними документами: ... Для Учасників – фізичних осіб-підприємців — Податкова декларація за 2024 рік. *- зазначені вище документи надаються з відміткою про отримання … квитанцією №2 у разі подання електронної звітності». Учасником ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» у складі тендерної пропозиції надано Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2024 рік (файл «Декларація 2024-стиснуто.pdf»). При цьому, в квитанції № 2 зазначено, що «…документ …Податкова декларація про майновий стан і доходи … за рік 2024 … пакет документ не прийнято…». З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 28.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит Замовнику. Замовником 02.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь: «Звертаємо увагу, що умовами тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання квитанції №2, яка підтверджує прийняття податкової декларації. Жодних вимог до квитанції №2 умовами тендерної документації встановлено не було. Таким чином, надана ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» квитанція №2 в повній мірі відповідала вимогам тендерної документації». Надана відповідь не спростовує виявленого, з огляду на те, що в тендерній документації Замовника чітко встановлена умова про надання підтверджуючих документів з відміткою про отримання, зокрема: квитанцією №2 у разі подання електронної звітності. Отже, учасником не підтверджено фінансову спроможність в обсязі чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 повинен не менше 10 млн гривень, як це вимагалось тендерною документацією. Також, Замовником в пункті 1.4. розділу 1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації для підтвердження наявності у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій встановлена вимога надати: «Довідку з інформацією про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за формою 4… з приміткою в графі *Заповнюється по рядках, за якими планується залучати потужності субпідрядника… На підтвердження наявності вказаного в довідці обладнання та матеріально-технічної бази, у складі пропозиції надаються документи, що підтверджують право власності або користування (договори купівлі-продажу, видаткові накладні, сальдово-оборотні відомості, інвентаризаційні описи, договори оренди, договори про надання послуг, тощо)». Учасником у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт за предметом (файл «довідка мтб.pdf»), в якій наведено інформацію про наявність, по розділу 2 «Залучене обладнання та матеріально-технічна база», зокрема: Бортовий-С DAF CF 75.310 (Автомобіль бортовий) 1 од.; Лебідка ручна JET 1,5 т (JG-150A) 1 од.; Пофарбувальна станція DinoPower X-6 1 од.; Фарбопульт пневматичний Dnipro-M PG-15M 1 од.; перфоратор електричний BH ДНІПРО М №1 1 од.; перфоратор RN ДНІПРО М №2 1 од.; монтажний пістолет TOUA DCCN40A – 1 шт. 1 од.; Вібротрамбівка HONKER RM-80D-H-Power (дизель) (трамбівка пневматична) 1 од.; циркулярна пила ДНІПРО М (пилка дискова електрична) 1 од.; дриль ударний ДНІПРО М 1 од.; дриль-шупуповерт CD-12QX ДНІПРО М 1 од.; дриль пневматичний Dnipro-M PD-70 1 од.; вібратор майданчиковий Кентавр МВ-1500Е (вібратор поверхневий) 1 од.; фарборозпилювач ручний 1 од.; пилосос для сухого та вологого прибирання Dnipro-M VCW-30SA Autoclean 1 од.; паяльник для пластикових труб Dnipro-M PW-185 (апарат для зварювання поліпропіленових труб) (позиції з 1 по 16 відповідно); навантажувач THOMAS Т135S 1 од.; кран на автомобільному ходу КС-3575 10 тн стріла 15,5 м 1 од.; крана на автомобільному ходу КС-45717-К1 25 тн стріла 21м (позиції 17, 18 та 19 відповідно). При цьому, учасником в довідці не зазначено у відповідності до форми 4 найменування субпідрядника по позиціях з 1 по 19, а також, реквізитів договору з субпідрядником по позиціях з 1 по 16. Водночас, учасником в позиціях з 17 по 19 довідки зазначений договір з субпідрядником, а саме: Договір №1/С від 01.08.2025. В ході моніторингу встановлено, що вищевказаного договору, який підтверджує право власності або користування учасником у складі тендерної пропозиції не завантажено. З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 28.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит Замовнику. Замовником 02.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь: «…ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» у складі тендерної пропозиції надано договори №07/24 від 01.02.2024 про надання послуг будівельною технікою та №27/06-2024 від 27.06.2024 оренди транспортних засобів, якими підтверджується право використання або залучення ПП «Спорт-Прогрес» навантажувача THOMAS Т135S, крана на автомобільному ходу КС-3575 10 тн стріла 15,5 м, крана на автомобільному ходу КС-45717-К1 25 та стріла 21м. Таким чином, ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» підтверджено залучення його субпідрядником ПП «Спорт-Прогрес» зазначеної техніки. Надання у складі пропозиції договору №1/С від 01.08.2025 умовами тендерної документації не було передбачено». Надана відповідь не спростовує виявленого, з огляду, що учасником надана інформація в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі не відповідає наданим документам, які підтверджують право власності або користування. Крім цього, Замовником в підпункті 1.4.6 пункту 1.4 розділу І «Загальні положення» тендерної документації зазначено, що: «Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва визначено в додатку № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації». Разом з цим, в ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ ( Додаток № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації (частина 1) до тендерної документації) зазначено, що «…Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить 10років з дня його прийняття замовником… Учасник повинен гарантувати якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проєктній документації, та можливість експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку, зазначеного в цьому додатку…». Учасником у складі тендерної пропозиції не надано вищезазначеного документу. З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 28.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит Замовнику. Замовником 02.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь: «Відповідно до умов Додатку №1.1 до додатка № 1 до тендерної документації (частина 1), Учасник повинен гарантувати якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проєктній документації, та можливість експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку, зазначеного в цьому додатку. Жодних умов щодо надання у складі пропозиції будь якого гарантійного листа, листа-гарантії, довідки тощо не вимагалося. У зв’язку із чим, ФОП «ГРИГОРЕЦЬ ВАСИЛЬ МИКОЛАЙОВИЧ» у складі тендерної пропозиції такий лист не надавався, оскільки вимоги до нього не встановлені умовами документації». Зазначене вище твердження замовника не відповідає дійсності, оскільки вимогами тендерної документації, затвердженої уповноваженою особою замовника, а саме вимогами підпункту 1.4.6 пункту 1.4 розділу І «Загальні положення» тендерної документації чітко встановлено для учасника подання документів відповідно до додатку № 1, зокрема, про гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва. Відповідно до пункту 43 Особливостей у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, що не забезпечено Замовником. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, учасником в складі тендерної пропозиції не підтверджено фінансову спроможність в розмірі чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 повинен не менше 10 млн грн; інформація наведена в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт за предметом не відповідає наданим документам про право користування; не гарантував якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку. З урахуванням вищевказаного, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив повідомлення з вимогою про усунення в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції невідповідностей в електронній системі закупівель.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 05.09.2025 13:09  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис За результатами розгляду Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, уповноважена особа притягнута до дисциплінарної відповідальності. Копія наказу додається. Окрім того, уповноваженій особі наголошено на недопущення подібних порушень в подальшому, а також зобов’язано пройти підвищення кваліфікації. Копії сертифікатів про проходження відповідного навчання додаються.  
Дата редагування  
Дата створення 12.09.2025 12:07  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.08.2025 № 93-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 25.08.2025 № 93-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2025-07-21-006561-a, 21.07.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 25.08.2025 00:00  
Дата публікації 25.08.2025 17:31  
Дата створення 25.08.2025 17:31  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127020  
Адреса організації Ukraine, Полтава  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 66) 408-99-53
o.i.salo@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 25.08.2025 17:31 - 16.09.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 05.09.2025 13:09 - 20.09.2025 00:00