Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 26.08.2025 11:45. Дата останього редагування моніторингу 14.10.2025 15:51

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-08-26-000036  
ID a72f384e937a4648b884b5b4236b9ea0  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
26.08.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності закупівлі умовам Рамкової угоди виявлено невстановлення вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Хранівської та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного кодексу України, а також прийняття управлінських рішень, спрямованих на недопущення надалі порушень вимог статей 3, 5, 7 Рамкової угоди, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 11.09.2025 15:24  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 11 вересня 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); відповідності закупівлі умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода); надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план відділу освіти виконавчого комітету Золотоніської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.05.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Хранівської Євгенії Сергіївни (далі – ФОП Хранівська); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 06.06.2025; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Хранівською у спосіб, визначений тендерною документацією; договір про закупівлю від 10.06.2025 № 336 на суму 241 376,00 грн; пояснення Замовника, отримані 02.09.2025 та від 08.09.2025 в електронній системі закупівель. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова №1318), Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до річного плану закупівель Замовника закупівля за ДК 021:2015: 39160000-1 — «Шкільні меблі» співфінансується, зокрема, за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2025 році» (КПКВК 2211850). Зокрема, згідно з отриманими 02.09.2025 в електронній системі закупівель поясненнями Замовника, закупівля здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 № 1554 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2025 році». Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 № 1554 (далі – Порядок № 1554). Відповідно до пункту 3 Порядку № 1554 головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (далі – МОН). Згідно із листом МОН від 10.01.2025 №1/583-25 використання коштів субвенції КПКВК 2211850 здійснюється із дотриманням вимог Постанови №1318 та вимог Рамкової угоди. Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» МОН, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-05-26-010471-a поширюються умови Рамкової угоди, однак, в електронній системі закупівель зазначена процедура закупівлі не замаркована як така, що здійснюється в рамках програми Ukraine Facility. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди визначені наступні правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Відповідно до пункту 3 статті 5 розділу ІІ «Податки та прийнятність» Рамкової угоди: усі поставки та матеріали, які фінансуються та закуповуються Україною або суб’єктами під її контролем для реалізації заходів Плану, повинні походити із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) – (Держави-члени Європейського Союзу, Україна, країни-партнери з регіону Західні Балкани, Грузія та Молдова, а також Договірні сторони Угоди про Європейський економічний простір) та (b) – (країни, які надають Україні рівень підтримки, порівняний з рівнем, що надається Союзом, з урахуванням розміру їхньої економіки і для яких Комісією встановлений взаємний доступ до зовнішньої допомоги в Україні) цієї Статті, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн. Згідно із поясненням Замовника від 08.09.2025 оприлюдненим в електронній системі закупівель: «Закупівля UA-2025-05-26-010471-a була оголошена згідно виділених коштів на підставі Рішення Золотоніської міської ради № 59 -33 / VIII від 24.01.2025 р. як 0611183 Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»». За результатами аналізу питання відповідності закупівлі умовам Рамкової угоди встановлено, що Замовником не встановлені вимоги щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7 Рамкової угоди. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Хранівської як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації визначеним в Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» (далі – Технічна специфікація). Згідно із пунктом 5 Технічної специфікації якщо учасник не є виробником товару, необхідно надати авторизаційний лист від виробника товару (-ів), що пропонується учасником, виданий на ім'я учасника з вказанням номеру закупівлі, предмету закупівлі, кількості товару та його повного найменування з гарантією виготовити і відвантажити товар у строк, достатній для доставки Учасником товару Замовнику, назви замовника, гарантійних зобов'язань виробника, ID закупівлі, а також документи, які підтверджують повноваження учасника діяти від імені виробника (договір реалізації товарів та/або дилерський договір тощо). В складі тендерної пропозиції ФОП Хранівської надано авторизаційний лист від 31.05.2025 б/н ТДВ «Електронагрівач» як виробника товарів, що є предметом закупівлі, та дилерський договір від 09.01.2024 №3/1, укладений із ТДВ «Електронагрівач» на реалізацію товарів його виробництва. Згідно із пунктами 6 та 7 Технічної специфікації для підтвердження якісних характеристик столів та стільців учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в яких має бути зазначено, що вони виготовляються згідно із ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Технічні умови», ДСТУ prEN 1729-1:2004 «Меблі. Стільці та столи для навчальних закладів. Функціональні розміри» (prEN 1729-1:2004, IDT), ДСТУ ENV 1729-2:2004 «Меблі. Стільці та столи для навчальних закладів. Вимоги безпеки та методи випробування» (ENV 1729-2:2001, IDT), ДСТУ EN 527-3:2008 «Меблі для адміністративних приміщень. Столи робочі та парти», ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови» та визначено сферу застосування меблів – оснащення приміщень закладів освіти. ФОП Хранівська надала висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.12.2019 №12.2-18-1/27272 (стільці), від 16.12.2019 №12.2-18-1/27526 (столи), 23.05.2018 №602-123-20-1/22454 (шафи і стелажі), сертифікат відповідності за №UA.CG/1О202.00018-25, видані на продукцію виробника шкільного обладнання ТОВ «НВП «Промінь». Крім цього, Технічною специфікацією визначено, що учасник процедури закупівлі повинен надати сертифікат відповідності на товар (у складі тендерної пропозиції). Сертифікат повинен бути чинним на строк дії договору та виданий акредитованим органом з сертифікації/оцінки відповідності. Інформація про атестат акредитації органу з сертифікації/оцінки відповідності має бути внесена до Сертифікату відповідності, який подається. У складі тендерної пропозиції ФОП Хранівська надано сертифікат відповідності за №UA.CG/1О202.00018-25 від 12.05.2025, виданий на продукцію виробництва ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Промінь» (код ЄДРПОУ 19017960). Згідно із поясненням Замовника від 08.09.2025 невідповідності пояснюються таким: «…В сертифікаті відповідності від 12.05.2025 зазначено, що мiсце(я) виробництва 08500, Київська обл, м. Фастів, вул. Кожанське шосе, 4, код ЄДРПОУ – 00212831, ТДВ «Електронагрівач» таким чином фактично товар виробляється ТДВ «Електронагрівач». Крім того, оскільки висновки СЕС на меблі, як і на іншу продукцію, були скасовані з 1 жовтня 2023 року у зв'язку із втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» і отримати нові висновки на ТДВ «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ» наразі неможливо Замовником були прийняті до розгляду висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.12.2019 №12.2-18-1/27272 (стільці), від 16.12.2019 №12.2-18-1/27526 (столи), 23.05.2018 №602-123-20-1/22454 (шафи і стелажі), оформлені на продукцію виробника шкільного обладнання ТОВ «НВП «Промінь».». Пояснення Замовника не спростовує факт відсутності в тендерній пропозиції ФОП Хранівської сертифікату відповідності на товар виробника ТДВ «Електронагрівач» та висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на столи та стільці виробника ТДВ «Електронагрівач». Таким чином, аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Хранівської як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 11.09.2025 15:24  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.08.2025 № 84-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-26-010471-a, 26.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 26.08.2025 00:00  
Дата публікації 26.08.2025 12:27  
Дата створення 26.08.2025 12:27  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919584  
Адреса організації Ukraine, Черкаси  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 47) 263-25-92
ol.vi.honcharenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 26.08.2025 12:27 - 17.09.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 11.09.2025 15:24 - 26.09.2025 00:00