| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 20.05.2025 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «ЗАХІД НЕО БУД» (далі – ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД») та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 30.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, згідно з пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації, визначені Замовником з урахуванням вимог частини четвертої статті 5 Закону та містяться у Додатку 1 до тендерної документації.
Зокрема, Замовник в підпункті 5.21 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу про надання учасниками, з метою більш ретельного та всебічного вивчення їх ділових якостей та їх спроможності виконати запропоновані роботи, сканованого оригіналу діючого на момент розкриття пропозиції сертифіката на систему управління щодо протидії корупції стосовно будівництва за ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT), виданого на ім’я учасника органом з сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України. Документи повинні бути надані в повному обсязі.
Також Замовник в підпунктах 5.19., 5.20., 5.22. пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу про надання учасниками сертифікатів на їх систему екологічного управління (ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015,IDT)); систему управління охороною здоров’я та безпекою праці (ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT)) та систему управління якістю (ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015 IDT) «Системи управління якістю. Вимоги») стосовно монтажу, ремонту та заміни систем каналізації, відведення й очищення стічних вод, виданих на ім’я учасника органом з сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України.
Учасником ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД» у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності системи управління щодо протидії корупції стосовно будівництва вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT) (файл «Сертифікат управління протидії корупції_vz.pdf»), що виданий Державним підприємством «Львівстандартметрологія» (далі – ДП «Львівстандартметрологія») 05.01.2023 за № UA.130.CУЯ.005-23, а також сертифікати відповідності стосовно послуг монтажу, ремонту та заміни систем каналізації, відведення й очищення стічних вод на наступні системи:
- екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) (файл «Сертифікат екологічного управління_vz.pdf»);
- управління охороною здоров’я та безпекою праці вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018 DT) (файл «Сертифікат управління охороною здоров’я та безпекою праці_vz.pdf»);
- управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015 IDT; ISO 9001:2015 IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (файл «Сертифікат управління якістю_vz.pdf»), що видані ДП «Львівстандартметрологія» 05.01.2023 за № UA.130.CЕУ.007-23, №UA.130.CУОЗБП.008-23, № UA.130.CУЯ.006-23.
Проведеним аналізом вищенаведених сертифікатів установлено, що вони не містять національного знаку акредитації.
Частиною першою статті 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі - Закон про акредитацію) визначено, що акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.
Водночас акредитовані органи з оцінки відповідності, згідно з нормами абзацу 3 статті 12 Закону про акредитацію, повинні посилатися на акредитацію тільки стосовно тих робіт, на здійснення яких їх було акредитовано.
Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону про акредитацію у разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації, який засвідчує, що організація, яка його використовує, акредитована Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ).
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2017 № 161 затверджене Положення про НААУ, згідно з пунктом 1 якого, НААУ є національним органом України з акредитації.
Згідно з вимогами пункту 5 частини другої статті 8 Закону для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті ДП «Львівстандартметрологія» (https://www.lvivstandard.com.ua, підрозділ «Управління якістю» розділу «Діяльність»), на базі даного підприємства працює орган сертифікації системи управління, який акредитований НААУ (атестат акредитації зареєстрований в Реєстрі 21.11.2024 за № 80130) та виконує роботи з сертифікації згідно з сферою акредитації.
Аналізом інформації, наведеної у вищевказаному атестаті акредитації та додатку до нього встановлено, що ДП «Львівстандартметрологія», як орган сертифікації систем управління, не акредитоване НААУ на здійснення оцінки відповідності системи управління щодо протидії корупції вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT), а також відповідності систем управління стосовно послуг монтажу, ремонту та заміни систем каналізації, відведення й очищення стічних вод.
З огляду на зазначене учасником ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД» у складі своєї тендерної пропозиції надані сертифікати, що видані ДП «Львівстандартметрологія», який не акредитовано НААУ на здійснення оцінки відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» та вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015,IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015 IDT; ISO 9001:2015 IDT) стосовно послуг монтажу, ремонту та заміни систем каналізації, відведення й очищення стічних вод.
Зважаючи на зазначене, учасник ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД» недотримався вимог підпунктів 5.19., 5.20., 5.21., 5.22. пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо вищевказаного порушення Замовник пояснив, що на момент видачі сертифіката (січень 2023 року) в Україні не було акредитованого НААУ органу для сертифікації систем протидії корупції, а ДП «Львівстандартметрологія» мало право видати його в межах добровільної сертифікації. Також Замовник зазначив, що орган сертифікації «Львівстандартметрологія» акредитований НААУ для сертифікації систем управління за ДСТУ EN ISO 9001:2008, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 у галузі будівництва, яка охоплює монтаж, ремонт та заміну систем каналізації.
Водночас, зауважуємо, що в підпунктах 5.19., 5.20., 5.22. пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлені окремі вимоги щодо надання учасником сертифікатів відповідності вищевказаним вимогам ДСТУ як стосовно будівництва так і стосовно монтажу, ремонту та заміни систем каналізації, відведення й очищення стічних вод.
Отже надане Замовником пояснення не спростовує порушення учасником ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД» вимог підпунктів 5.19., 5.20., 5.21., 5.22. пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації.
Водночас Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення, а відтак не надав можливості вказаному учаснику їх усунути.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. |
|