| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: « 15 » липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання принципів закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 15.05.2025 №15-05/25/5; тендерна пропозиція учасника ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" (далі – Учасник); вимога про усунення невідповідностей від 06.06.2025; протокол розгляду тендерних пропозицій про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «УЮТНИЙ ДОМ» та намір укласти договір від 09.07.2025 № 09-06/25/3; договір від 16.06.2025 № НУ45Б/ДПМ; Додаткова угода від 16.06.2025 №1; пояснення Замовника від 08.07.2025 на запит від 03.07.2025.
1. Пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей № 1178.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо проекту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей № 1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Постанови № 1178.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду» (далі – Постанова № 668), які у відповідності до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та є обов'язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов’язаних із капітальним будівництвом.
Так, пунктом 83 Постанови № 668 установлено, що невід’ємною частиною договору підряду є план фінансування робіт (будівництва об'єкта), який складається замовником та узгоджується з підрядником. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
За результатами моніторингу установлено, що у складі проекту договору на закупівлю «Капітальний ремонт інженерних мереж житлового будинку №45-Б по вул. Незалежної України у м. Запоріжжя» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 капітальний ремонт і реставрація)», який є Додатком 2 до тендерної документації, відсутній план фінансування вказаних робіт, чим не дотримано вимог пункту 83 Постанови № 668.
Отже, враховуючи вищевикладене, тендерна документація складена з порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178 та пункту 83 Постанови № 668.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" з ціновою пропозицією 2 013 562,61 гривень.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 3.2 п. 3 Додатку 9 ТД «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження наявності працівників до довідки повинен надати скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності), поданою за формою та в порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» або скан-копію з оригіналу договору про цивільно-правові відносини (на виконання робіт чи надання послуг), який має бути чинним на дату подання пропозиції та строком дії не менше ніж до 31.12.2025.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" Учасником у складі тендерної пропозиції надано цивільно правові угоди від 01.06.2025 №1 з Кобецем П.В.; від 01.06.2025 №5 з Топорковим Є.М.; від 01.06.2025 № 1 з Бордюгом А.О., які опубліковано 31.05.2025. Угоди на працівників відповідної кваліфікації датовані 01.06.2025, чим не дотримано вимогу підпункту 3.2 п.3 Додатку 9 ТД про чинність на дату подання пропозицій, встановлену для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників.
У порядку, передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922, Замовнику було направлено запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області 03.07.2025 на отримання пояснень чому, Замовником не надано Учаснику права на виправлення невідповідності у порядку, передбаченому п.43 Особливостей №1178.
На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Замовник 08.07.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Під час розгляду тендерної пропозиції на відповідність кваліфікаційним критеріям цивільно-правових угод від 01.06.2025 із зазначеними працівниками Замовником було допущено, що Учасник припустився формальної помилки при завантаженні документів тендерної пропозиції, оскільки на час відкриття тендерної пропозиції 03.07.2025 зазначені цивільно-правові угоди що до термінів дії були чинними. У зв’язку з цим, Замовником не застосовувалися положення п. 43 Постанови КМУ № 1178 щодо цієї формальної помилки».
Однак, надане пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки, відповідно до підпункту 3.2 п. 3 Додатку 9 ТД є вимога, а саме: угоди про цивільно-правові відносини на працівників відповідної кваліфікації повинні бути чинними на дату саме подання пропозицій, а не на час розкриття тендерної пропозиції, як зазначив Замовник у своєму поясненні на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області.
Окрім того, дана невідповідність не є формальною помилкою відповідно до наказу Міністерства юстиції України №710 та п.1 Розділу ІІІ ТД «формальні (несуттєві) помилоки».
Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 не надав можливості учаснику ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" її усунути.
3. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 6 Розділ ІІІ ТД, тендерна пропозиція повинна супроводжуватись інформацією, відповідно до пункту 4 додатку 9 до ТД про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації (Додаток 3 до тендерної документації).
Згідно з пункту 4 додатку 9 ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до додатку 3 до ТД «Технічна специфікація» учаснику необхідно врахувати кошти на утилізацію сміття у розмірі 2,7571 т.
Відповідно до пункту 4 Додатку 9 до ТД «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами:
- договірною ціною, складеною відповідно до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- розрахунком загальновиробничих витрат;
- розрахунками адміністративних витрат та прибутку;
-проектом календарного графіку виконання робіт, складеному у відповідності до додатку № 2 до проекту договору;
- ліцензією на провадження відповідної діяльності та/або декларація про провадження господарської діяльності, якщо це передбачено чинним законодавством України;
- дозвілом на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
У разі ненадання вищезазначених документів учасник повинен надати довідку з роз’ясненням причин ненадання документів відповідно до діючих законодавчих або інших нормативно-правових актів України.
При складанні договірної ціни розмір кошторисної заробітної плати не повинен перевищувати 22 136,27 грн., що відповідає середньому розряду складності робіт 3,8. Середньомісячна норма тривалості робочого часу 171,75 люд./год. та розряд робіт 3,8.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" надано Договірну ціну з розрахунками по об’єкту (файл: 7.1. «Договірна ціна з розрахунками.pdf») відповідно до якої, учасником не зазначено та не враховано витрати, які передбачені Замовником у Технічній специфікації (Додаток 3 до тендерної документації) на утилізацію сміття у кількості 2,7571 т. Також, Учасником була визначена норма тривалості робочого часу в Договірній ціні - 169,58 люд.год, що не відповідає пункту 4 Додатку 9, де передбачено, що тривалість робочого часу має складати 171,75 люд./год.
Враховуючи вказані невідповідності, договірна ціна, подана учасником у складі тендерної пропозиції, складена з недотриманням вимог тендерної документації Замовника, а саме Додатку 3 та пункту 4 Додатку 9 до ТД.
У ході розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "УЮТНИЙ ДОМ" (далі - учасник) Замовником надано вимогу учаснику про усунення викладених невідповідностей в порядку пункту 43 Особливостей №1178.
У порядку передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922 Замовнику було направлено запит від 03.07.2025 на надання пояснень щодо застосування порядку виправлення невідповідності відповідно пункту 43 Особливостей 1178.
На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Замовник 08.07.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Пунктом 43 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанова КМУ № 1178) встановлено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Разом з тим, абзац другий пункт 43 Постанови КМУ № 1178 передбачає, що «Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Оскільки виправлення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції Замовником невідповідностей (не враховані витрати зазначені в Технічній специфікації на утилізацію сміття у кількості 2,7571 т та зазначена норма тривалості робочого часу в Договірній Ціні не відповідає пункту 4 додатку 9 до тендерної документації) не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, Замовником було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах тендерної пропозиції на підставі пункту 43 Постанови КМУ № 1178».
З огляду на той факт, що необхідність надання в складі тендерної пропозиції договірної ціни по об’єкту «Капітальний ремонт інженерних мереж житлового будинку №45-Б по вул. Незалежної України у м. Запоріжжя» з пояснювальною запискою та розрахунками відноситься до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Додаток 3), не є невідповідністю у розумінні абзацу 2 пункту 43 Особливостей №1178 та не підлягає виправленню у порядку вказаної законодавчої норми, а відхиляється Замовником на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Однак, Замовник надав можливість Учаснику виправити невідповідності, та у подальшому визначив Учасника переможцем, чим порушив пункт 43 та абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. |
|