| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 31 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей в інформаціях та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності їх розміщення Замовником та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог законодавства, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.05.2025, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі фізичної особи-підприємця «Дзюбук Денис Вікторович» (далі – ФОП «Дзюбук Денис Вікторович») та фізичної особи-підприємця «Браїлко Ірина Валеріївна (далі – ФОП «Браїлко Ірина Валеріївна»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками ФОП «Дзюбук Денис Вікторович» та ФОП «Браїлко Ірина Валеріївна» у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалось ТД, виправлення учасниками ФОП «Дзюбук Денис Вікторович» та ФОП «Браїлко Ірина Валеріївна» виявлених Замовником невідповідностей, протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 23.05.2025 № 16 та від 27.05.2025 № 18, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.05.2025, договір про закупівлю послуг від 04.06.2025 № 246 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднені в електронній системі закупівель 05.06.2025, 12.06.2025 та 21.07.2025, додаткову угоду від 12.06.2025 № 1 до Договору, пояснення та документи, надані Замовником 22.07.2025 та 30.05.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно з абзацем 2 пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Разом з тим відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 (в редакції станом на момент оприлюднення Замовником договору про закупівлю), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Замовник 12.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі на шостий робочий день з дня його укладення з порушенням строків, визначених Законом, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Також, відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Замовником 05.06.2025 та 12.06.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель Договір та додатки до нього, у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Додаток 3 до Договору (кошторис)), у яких не зазначено інформації про відпускну ціну, вартість транспортування, заготівельно-складські витрати, а також країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, чим порушено вимоги абзацу 4 частини першої статті 41 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.07.2025 із зазначеного питання Замовник 30.07.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що Замовником було «прийнято протокольне рішення № 19 від 21.07.2025р. про виявлення та усунення технічної помилки. Повторно оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього, включно з документами, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у машинозчитувальному форматі. Відповідні документи було розміщені в електронній системі закупівель у рамках чинного законодавства з дотриманням принципів прозорості та відкритості. Таким чином, Замовник виконав вимоги чинного законодавства, помилка була своєчасно виявлена та виправлена у встановленому порядку.».
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовник 21.07.2025 оприлюднив Договір та додатки до нього: Календарний графік надання послуг (Додаток 1); Договірна ціна, кошторис, інші документи, пов’язані із складанням і необхідні для визначення кошторисної вартості послуг та договірної ціни (Додаток 2); Документ, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Додаток 3) у форматі PDF.
Проте, Додаток 2 до Договору оприлюднено не у повному обсязі, а саме: відсутній пункт 13 кошторису.
Отже Замовник 21.07.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього (у тому числі Додаток 3, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси) на 33 робочий день з дня його укладання, проте Додаток 2 до Договору оприлюднено не у повному обсязі, а саме – відсутній пункт 13 кошторису, а також не оприлюднив зазначені документи у машинозчитувальному форматі, чим порушив пункт 10 частини першої статті 10 Закону |
|