Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 08.05.2025 12:20. Дата останього редагування моніторингу 17.06.2025 15:03

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-05-08-000040  
ID 83d9b0b9d071438fb19adf58ae490106  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
08.05.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям встановлено недотримання вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону №922 та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерної пропозиції – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені не недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 03.06.2025 16:47  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (далі – Замовник) UA-P-2025-04-21-003931-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.04.2025 протокол №2, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Трендстрой" (далі – ТОВ «Трендстрой»), вимогу Замовника про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника від 06.05.2025 №3, повідомлення про намір укласти договір від 26.05.2025, пояснення Замовника надані 22.05.2025 та 27.05.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 19.04.2025 та 26.05.2025. Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону №922 з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону №922 у тендерній документації зазначаються відомості щодо проєкту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону №922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. З огляду на зазначену норму, в тендерній документації повинні міститись проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям установлено, що Замовником в складі тендерної документації у Додатку 6 розміщено проект договору про закупівлю без обов’язкового зазначення порядку змін його умов, чим порушено вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону №922. На запит Східного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель від 26.05.2025 Замовник надав відповідь 27.05.2025, де зазначив, що сторони керуються вимогами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, в котрих затверджено порядок змін умов договору та пунктом 6.2. проєкту договору зазначено порядок змін умов цього договору, а саме: п. 6.2.1. Достроково розірвати цей Договір у разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань Виконавцем, повідомивши про це його у строк не менш як за 15 робочих днів, п. 6.2.3. Зменшувати обсяг надання послуг та загальну вартість цього Договору залежно від надходження бюджетних асигнувань. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору. Проте, це не спростовує порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону №922, оскільки даним розділом 6 проєкту договору визначені лише права та обов’язки сторін. Також Замовник у поясненнях від 26.05.2025 посилається на п.3.5 проєкту договору, де зазначено умови змін істотних умов цього Договору у відповідності до п. 19 Особливостей, що також не визначає порядок внесення змін його умов. З огляду на викладене, Замовником не конкретизовано, саме в якій формі та з яким змістом повинен бути порядок внесення змін до умов договору, чим недотримано норми пункту 8 частини 2 статті 22 Закону №922.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 03.06.2025 16:47  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис 16.06.2025 р. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області подано позов до Дніпропетровського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-04-21-003329-a . Даний позов зареєстровано в суді 17.06.2025р. Номер справи:160/17595/25  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 17.06.2025 15:02  
Дата створення 17.06.2025 15:02  
Дата відкриття провадження 17.06.2025  
Номер відкриття провадження 160/17595/25  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку моніторингу Східного офісу Держаудитслужби процедури закупівлі UA-2025-04-21-003329-a 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (Послуги з експлуатаційного утримання. Обслуговування, ремонт та утримання об’єктів існуючого стаціонарного штучного освітлення на ділянках автомобільних доріг загального користування державного значення М-30 Стрий – Умань - Дніпро - Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 991+450 – км 993+250, км 992+170, км 996+750 – км 998+550, км 1004+495 – км 1005+845, М-18 Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта, км 177+710, М-29 Харків - Красноград - Перещепине – Дніпро, км 129+163, км 145+139). Згідно з висновком Держаудитслужби, Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області під час проведення зазначеної закупівлі було вчинено наступне порушення, з якими не погоджується Замовник виходячи з наступного: «За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям встановлено недотримання вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону №922 та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.» Також, Східний офіс Держаудитслужби вважає, що: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені не недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.» ЩОДО НЕОБГРУНТОВАНОСТІ ВИСНОВКУ: 1. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (пункт 28 Особливостей). Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922-VIII) у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього установлені статтею 41 Закону №922-VIII, згідно з частиною першою якої, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до п. 5 ст. 41 Закону передбачено наступну вимогу щодо зазначення в Договорі порядку змін його істотних умов. Так, Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; {Пункт 2 частини п'ятої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021} 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. 2.В проєкті договору(Додаток 6) про закупівлю: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (Послуги з експлуатаційного утримання. Обслуговування, ремонт та утримання об’єктів існуючого стаціонарного штучного освітлення на ділянках автомобільних доріг загального користування державного значення М-30 Стрий – Умань - Дніпро - Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 991+450 – км 993+250, км 992+170, км 996+750 – км 998+550, км 1004+495 – км 1005+845, М-18 Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта, км 177+710, М-29 Харків - Красноград - Перещепине – Дніпро, км 129+163, км 145+139)(далі – Договір) Замовником було передбачено відповідний порядок зміни істотних умов Договору, що за змістом відповідає вимогам, передбаченим пунктом 5, ст. 41 Закону. Так, в п. 3.5. зазначено, що у відповідності до п. 19 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування істотні умови цього Договору можуть бути змінені за таких умов: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв'язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв'язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 6) зміни умов у зв'язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 3. Разом з тим, додатково, в умовах проєкту Договору, замовником було передбачено наступні пункти щодо порядку змін його умов, а саме: Пунктом 6.2 закріплено наступний порядок змін умов цього договору: -п. 6.2.1. Достроково розірвати цей Договір у разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань Виконавцем, повідомивши про це його у строк не менш як за 15 робочих днів. -п. 6.2.3. Зменшувати обсяг надання послуг та загальну вартість цього Договору залежно від надходження бюджетних асигнувань. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору. Також,в проєкті договору Замовник зазначив, що сторони керуються вимогами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України , в якому Стаття 651 Цивільного кодексу України (ЦК України) регулює питання зміни або розірвання договору. Наведене свідчить про те, що у проекті Договору Замовником передбачено такі пункти, як порядок внесення змін до істотних умов договору та порядок внесення змін до інших умов цього договору. Водночас, звертаємо увагу,що п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не визначає, в якій саме формі (виді) та з яким змістом Замовник має відобразити порядок внесення змін до умов договору (окрім істотних). В Законі України «Про публічні закупівлі» відсутня норма, яка зобов`язує замовника винести порядок змін умов договору в окремий розділ. Враховуючи, що проєкт договору містить приписи щодо порядку внесення змін до умов цього договору, Замовником не було порушено п.8 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». 4.Також,треба зауважити,що Другим апеляційним адміністративним судом було розглянуто аналогічну справу щодо порядку внесення змін до умов проєкту договору №480/7166/23 від 07.03.2024р., внаслідок чого було суд постановив, скаргу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області залишити без задоволення. Підсумовуючи викладене, вважаємо, висновок Східного офісу Держаудитслужби № UA-2025-04-21-003329-a, протиправним, який не визнається Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 25843931) та буде оскаржений згідно ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо розглянути зазначені заперечення та відкликати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-21-003329-a, про що повідомити письмово на адресу Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області. Начальник тендерно – договірного відділу (уповноважена особа із організації проведення процедур закупівель) Ганна КЛЕЙМАН  
Дата редагування  
Дата створення 04.06.2025 10:59  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу 08.05.2025 № 119 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби від 07.05.2025 №003100-18/5618-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2025 № 119 Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 4 UA-2025-04-21-003329-a 21.04.2025 Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 08.05.2025 00:00  
Дата публікації 08.05.2025 16:24  
Дата створення 08.05.2025 16:24  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477689  
Адреса організації Ukraine, Дніпро  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 50) 590-33-55
y.o.pavlova@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 08.05.2025 16:24 - 30.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 03.06.2025 16:47 - 18.06.2025 00:00