| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату початку проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам законодавства та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Хмельницького комунального підприємства «Електротранс» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 18 квітня 2025 року б/н (зі змінами від 25 квітня 2025 року б/н), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Інженерно-будівельна компанія «Гайвей» (далі – ТОВ «ІБК «Гайвей»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05 травня 2025 року б/н, повідомлення про намір укласти договір від 05 травня 2025 року, договір підряду від 19 травня 2025 року № 331 (далі – Договір) на суму 26 192 739,77 грн з ПДВ, додаткову угоду від 28 травня 2025 року № 1 до Договору, пояснення та документи, надані Замовником на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель 29 травня 2025 року та 11 червня 2025 року.
1.1. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Під час моніторингу встановлено, що згідно з підпунктом 2 пункту 1.1 розділу 3 тендерної документації Замовником визначені кваліфікаційні критерії згідно зі статтею 16 Закону та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій треба надати довідку в довільній формі про наявність мінімальної кількості власного обладнання, матеріально-технічної бази, технологій, інструментів необхідних для виконання робіт, та/або орендованого обладнання, спеціальної техніки, механізмів та інструментів субпідрядника оформлену згідно з вимогами таблиці №1.
Відповідно до абзацу першого, що міститься під таблицею № 1, на підтвердження наявності в учасника вказаного обладнання та механізмів, у складі пропозиції надаються копії документів, що підтверджують право власності або користування майном, зазначеним в довідці (договір купівлі-продажу, витяг із реєстру, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, договір оренди, сальдово оборотна відомість, інвентарні картки, договір надання послуг тощо).
У пункті 2 Довідки про наявність техніки, (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 01.05.2025 № 6Е (сторінка 8 файлу «довідки згідно ТД_.pdf) (далі – Довідка), наданої учасником ТОВ «ІБК «Гайвей» у складі тендерної пропозиції, міститься інформація про наявність в учасника власної техніки, механізмів та обладнання, а саме тягачів, у кількості – 2.
Разом з тим, учасник ТОВ «ІБК «Гайвей» у складі тендерної пропозиції на підтвердження права власності надав документи лише на один тягач, а саме: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 18.09.2021 СХА № 626386, чим не виконав вимоги пункту 1 додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 2 додатку 2 тендерної документації на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник у складі тендерної пропозиціє має надати довідку у довільній формі з інформацією про наявність власного персоналу підприємства учасника процедури закупівлі, та/або залученого персоналу субпідрядників/співвиконавців, оформлену згідно з вимогами таблиці №2.
Відповідно до абзацу першого, що міститься під таблицею № 2, на підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників, яка зазначена в довідці, йому необхідно у складі пропозиції надати копії трудових книжок (витягів із трудових книжок) або копії наказів про призначення на посаду, а також повідомлення про прийняття на роботу таких працівників з відміткою про прийняття, які підтверджують наявність трудових правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ «ІБК «Гайвей» надано Довідку про працівників від 01.05.2025 № 18Е (далі – Довідка про працівників), копії наказів про призначення, повідомлення про прийняття на роботу таких працівників.
Під час моніторингу встановлено, що у Довідці про працівників зазначена інформація про виконроба Гончара Володимира МИХАЙЛОВИЧА та штукатура Павлюка Юрія МИХАЙЛОВИЧА, тоді як копії наказів про прийняття на роботу надані на працівників виконроба Гончара Володимира МИКОЛАЙОВИЧА та штукатура Павлюка Юрія МИКОЛАЙОВИЧА.
Також, моніторингом встановлено невідповідність в інформації зазначеної в Довідці про працівників та інформації в копіях наказів про призначення стосовно посад наступних працівників: Арутюнян Седрак Арменович, Десятник Вадим Васильович, Миколюк Леонід Прохорович, Пробитий Михайло Андрійович, Бешлега Руслан Володимирович.
Крім того, повідомлення про прийняття на роботу працівника, з відміткою про прийняття стосовно Миколюка Леоніда Прохоровича, зазначеного в Довідці про працівників, взагалі відсутнє у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІБК «Гайвей».
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 06 червня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів).
11 червня 2025 року ТОВ «ІБК «Гайвей» надані пояснення на запит Держаудитслужби, які підтверджують факт наявності невідповідностей у інформації та документах, наданих ТОВ «ІБК «Гайвей» у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Слід зазначити, що Замовник не виявив вказані невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «ІБК «Гайвей» та не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а визначив ТОВ «ІБК «Гайвей» переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення від 05 травня 2025 року про намір укласти договір, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
2.1. Абзацом першим пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 19 березня 2025 року опубліковано Договір, предметом якого є роботи із реконструкції частини будівлі головного корпусу депо на 100 машин (літ. А-2, літ Б) Хмельницького комунального підприємства «Електротранс» за адресою: вул. Тернопільська, 15/2 у м. Хмельницькому (ІІ пусковий), та додатки до нього, у форматі PDF.
Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та додатки до нього не у машинозчитувальному форматі.
На запит Держаудитслужби від 28 травня 2025 року Замовник надав пояснення, що не спростовують факт виявленого порушення.
Також, згідно з абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельноскладські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Під час моніторингу встановлено, що в додатку 4 до Договору «Підсумкова відомість ресурсів», що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси не зазначено країну походження товару, чим порушено вимоги абзацу четвертого статті 41 Закону.
29 травня 2025 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 28 травня 2025 року № 1 до Договору у форматі PDF, відповідно до якої, внесено зміни до Договору, а саме: викладено «Підсумкову відомість ресурсів» у новій редакції із зазначенням інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, чим усунуто порушення вимог абзацу четвертого статті 41 Закону.
Разом з тим, на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, Замовником опубліковано зміни до договору, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси не у машинозчитувальному форматі.
3.1. Абзацом четвертим пункту 54 Особливостей визначено: зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником 27 квітня 2025 року опубліковано зміни до тендерної документації, затверджені протоколом уповноваженої особи Замовника від 25 квітня 2025 року б/н, чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. |
|