| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання відповіді на запитання до процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.04.2025 №236; переліки змін до тендерної документації; запитання до процедури закупівлі та надання відповідей на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Захід» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Захід»); повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «Автомагістраль-Захід» до 16.40 – 08.05.2025; документи, надані ТОВ «Автомагістраль-Захід» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 21.05.2025 № 280 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Захід»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеграл Буд-Стандарт» (далі – ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт»); повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» до 19.18 – 22.05.2025; документи, надані ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 22.05.2025 № 284 про визначення переможцем відкритих торгів тендерної пропозиції ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт»; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримані 19.06.2025, 25.06.2025 та 30.06.2025 в електронній системі закупівель; договір від 06.06.2025 № 48-25 (далі – Договір) на суму 280 075 417,98 грн; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткову угоду від 25.06.2025 № 1 до договору (далі – Додаткова угода № 1); повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено таке.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною шостою статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проте, Замовник уклав Договір не відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» у тендерній пропозиції (файл «додаток 1 Тендерна. pdf») зазначив, що вивчивши тендерну документацію приймає і погоджується з усіма її умовами, в тому числі із проектом договору про закупівлю, і пропонує здійснити закупівлю зазначених у тендерній пропозиції робіт на суму 282 973 841,09 грн, у т. ч. ПДВ (із врахуванням витрат на транспортування, поставку, усіх податків, зборів та платежів); зобов’язується виконати роботи на умовах, визначених у тендерній документації; підписати договір відповідно до вимог тендерної документації та своєї тендерної пропозиції та виконати умови договору.
Незважаючи на зазначене, Договір укладено не відповідно до вимог тендерної документації, а саме: до Додатку № 3 до Договору «Протокол погодження договірної ціни на весь період» (далі – Додаток № 3 до Договору) включено окремі види витрат, які не передбачені тендерною документацією (проектом договору про закупівлю, який є додатком 3 до тендерної документації) на загальну суму 3 382,81800 тис грн. Зокрема, включено кошти на покриття вартості нестандартного приєднання електроустановок об'єкта будівництва до діючих електричних мереж ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» на суму 804,33000 тис грн, кошти на проведення технічної інвентаризації на суму 138,48840 тис грн, кошти на проведення контрольного топографо-геодезичного знімання на суму 30,00000 тис грн, кошти на виготовлення енергетичного сертифіката на суму 30,00000 тис грн, вартість проектних робіт на суму 2 229,99960 тис грн, вартість експертизи проектної документації на суму 150,00000 тис гривень.
На запит в електронній системі закупівель Замовник 19.06.2025 надав відповідь: «…Замовником передбачено єдиний проект договору з затвердженими додатками. До кожного обʼєкту будівництва передбачена окрема проектно-кошторисна документація, в зведеному кошторисному розрахунку якої передбачено свій окремий перелік витрат замовника, який і зазначається в кожному укладеному договорі вже на етапі укладення договору…».
Крім того, у частині четвертій статті 41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Також згідно з пунктом 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Однак, у додатку 3 до Договору визначено кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва в розмірі 4 750,33080 тис. грн, тоді як у тендерній пропозиції ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» (файл «Кошторис Центральна, 371»), у складі договірної ціни кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва визначені в розмірі 0,00 гривень.
На запит в електронній системі закупівель щодо цього питання Замовник 30.06.2025 надав таку відповідь: «…Розрахована учасником ТОВ ІНТЕГРАЛ БУД СТАНДАРТ договірна ціна надана у складі тендерної пропозиції, відповідає Настанові в частині відсутності коштів на покриття ризиків.… Разом з тим, в Додатку 3 до договору від 06.06.2025 №48-25 зазначено витрати, які передбачені проектом, який отримав позитивний експертний звіт, які враховані в Зведеному кошторисному розрахунку вартості обʼєкта будівництва».
Отже, аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено, що на порушення частини шостої статті 33 Закону, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Договір укладено не відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, на порушення частини четвертої статті 41 Закону, пункту 18 Особливостей умови Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з абзацом 2 частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Відповідно до абзацу 4 частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Встановлено, що в Інформації про ціни на матеріальні ресурси (додаток 4 до Договору) відсутнє устаткування, яке включене до підсумкової відомості ресурсів у розділі IV «Устаткування» у позиціях 1062-1134 тендерної пропозиції учасника (файл «Кошторис Центральна, 371. rar»), та яке передбачене Технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації): велопарковка LITE на 3 місця ІnterAtletika, верхня тяга - упор для преса – розгинач, ігровий комплекс "Гномік-NEW" InterAtletika та ін. (далі – Устаткування).
Отже, на порушення частини першої статті 41 Закону в Інформації про ціни на матеріальні ресурси (додаток 4 до Договору) не включене Устаткування.
На запит Управління від 20.06.2025 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «До Додатку 4 до договору від 06.06.2025р №48-25 було внесено зміни, шляхом укладення Додаткової угоди №1 від 25.06.2025 до договору від 06.06.2025р №48-25 для приведення у відповідність».
Порушення частини першої статті 41 Закону щодо невключення Устаткування усунуте шляхом укладення додаткової угоди № 1 від 25.06.2025.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що 25.06.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду № 1, відповідно до якої внесено зміни до Додатку 4 до Договору.
Проте документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, оприлюднено лише у форматі PDF.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси оприлюднюється протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. При цьому, сканований PDF не є машинозчитувальним форматом.
У разі розміщення замовником в електронній системі закупівель, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Отже, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі. |
|