Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 09.06.2025 14:55. Дата останього редагування моніторингу 02.07.2025 12:40

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-06-09-000041  
ID 0fc220d4ebf7442a88590382b543339d  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
09.06.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту третього частини першої статті 5 Закону та абзацу десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» з урахуванням вимог Особливостей, встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.  
Дата публікації 25.06.2025 15:58  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бахмацького ліцею № 1 Бахмацької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.04.2025 № 36, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПРО-СПОРТ-БУД» (далі – ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД», Учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2025 №39, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.05.2025, договір підряду від 16.05.2025 № 33, укладений Замовником з ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 16.05.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 13.06.2025, 16.06.2025, 17.06.2025 та 23.06.2025. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Крім цього, зазначаємо, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF. Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо. Моніторингом установлено, що Замовником 16.05.2025 оприлюднено договір підряду від 16.05.2025 № 33 з додатками до нього, які завантажені у форматі PDF. Проте, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Додаток № 2 до тендерної документації Замовника містить перелік кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження; іншу інформацію, встановлену відповідно до законодавства (для учасників — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців); перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей. Проте, у підпункті 1.2 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «…Усі сторінки/аркуші тендерної пропозиції Учасника, які містять інформацію, у т.ч. документи, отримані в електронній формі згідно з чинним законодавством та роздруковані, повинні містити підпис уповноваженої особи учасника та печатку* учасника… У випадках, коли в тендерній документації наявна вимога замовника щодо надання копії документу або належним чином засвідченої копії документу — це означає, що має бути надана копія, яка повинна містити власноручний підпис уповноваженої посадової особи, а також відбитки печатки…». Також, відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «…Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо…». Отже, Замовником не дотримано вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки дані вимоги не винесено в додатки до тендерної документації. Відповідно до додатку № 4 (технічне завдання) до тендерної документації Замовником визначено технічні вимоги до огорожі, зокрема «...Огорожа повинна бути антивандальна, ударостійка та мати гарантію від виробника не менше ніж 6 років…». Проте, відповідно до пункту 9.5 проєкту договору підряду, що є додатком № 5 до тендерної документації Замовником передбачено, що «….Підрядник надає гарантії на виконані Роботи протягом 5 (п’яти) років. Гарантійні зобов’язання на обладнання та матеріали визначаються відповідними паспортами, сертифікатами і т.п. документами виробників.…». Таким чином, під час складання тендерної документації, Замовником порушено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що «…Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації). Для підтвердження відповідності запропонованих робіт умовам тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:… документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником…». Згідно з підпунктом 4 пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що «…Учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом…». У складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» відсутні документи, що стосуються технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема: пояснювальна записка, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат та об’єктний кошторис, чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації Замовника. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник в порушення вимог абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації до предмета закупівлі. Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.05.2025 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2025 № 39 про визначення ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» переможцем процедури закупівлі. В результаті чого 16.05.2025 Замовником укладено з ТОВ «ПРО-СПОРТ-БУД» Договір. Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління щодо фактичного стану виконання Договору «…роботи по договору № 33 від 16.05.2025 ще не розпочато…».  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 25.06.2025 15:58  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Враховуючи Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-14-008379-a Замовником усунуто виявлені порушення шляхом розірвання Договору від 16.05.2025 р. №33 на «Нове будівництво міні футбольного поля зі штучним покриттям Бахмацького ліцею №1 Бахмацької міської ради за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 2, м. Бахмач, Ніжинський район, Чернігівська область», код за ЄЗС ДК 021:2015 45212200-8 Будівництво спортивних об’єктів. Копію відповідної додаткової угоди додаємо.  
Дата редагування  
Дата створення 02.07.2025 08:43  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто.  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 02.07.2025 12:40  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.06.2025 № 40-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2025-04-14-008379-a 14.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 09.06.2025 00:00  
Дата публікації 09.06.2025 16:57  
Дата створення 09.06.2025 16:57  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919597  
Адреса організації Ukraine, Чернігів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 46) 267-72-67
t.i.maksymenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 09.06.2025 16:57 - 01.07.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 25.06.2025 15:58 - 10.07.2025 00:00