| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.04.2025 № 0204-1, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.04.2025, тендерні пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ -ВР», ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» та ТОВ «СУЧАСНА ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА» (далі – Переможець), протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ -ВР» від 28.04.2025 № 2804-1, протокол про відхилення тендерної пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» від 07.05.2025 № 2804-1, вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «СУЧАСНА ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА», протокол щодо прийняття рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «СУЧАСНА ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА» від 16.05.2025 № 16.05.2025 та повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705, додаткову угоду від 27.05.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником 12.06.2025 на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом установлено, що Замовником протоколами від 28.04.2025 № 2804-1 та від 07.05.2025 № 2804-1 прийнято рішення про відхилення тендерних пропозицій ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ -ВР» та ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ». Перевіркою підстав відхилення порушень не установлено.
Переможцем торгів визначено пропозицію учасника - ТОВ «СУЧАСНА ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА», з остаточною пропозицією 10 998 900,00 гривень.
Положеннями пункту 3 Особливостей № 1178, установлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Так, відповідно до частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII, установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Разом з тим, відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі.
Натомість, аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що Замовником 28.05.2025 оприлюднено Договір про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705 та додатки до нього у форматі PDF, натомість, документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, та договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі Замовником не оприлюднено, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
Крім того, відповідно до пункту 19 Особливостей № 1178, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом установлено, що 28.05.2025 в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено додаткову угоду від 27.05.2025 № 1, відповідно до якої Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705, в частині продовження строку виконання робіт до 30.07.2025 (включно).
Натомість, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено, чим, відповідно порушено вимоги пункту 19 Особливостей № 1178.
Разом з тим, моніторингом установлено, що невід’ємними частинами договору про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705 є Календарний графік виконання робіт (Додаток 2) та План фінансування робіт (Додаток 3).
Однак, з огляду на зміни внесені додатковою угодою від 27.05.2025 № 1 до договору про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705, в частині продовження строку виконання робіт до 30.07.2025 (включно), Замовником не викладено Календарний графік виконання робіт (Додаток 2) та План фінансування робіт (Додаток 3) у новій редакції.
Враховуючи викладене, орган державного фінансового контролю, керуючись положеннями частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII, 09.06.2025 через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із відповідним запитом щодо надання пояснень.
У відповідь на запит Замовником 12.06.2025 надано пояснення наступного змісту: «…Повідомляємо, що виявлена невідповідність між Календарним графіком виконання робіт та Планом фінансування робіт умовам основного договору зумовлена об’єктивними обставинами організаційного та процедурного характеру, що виникли під час проведення закупівлі…
…Для забезпечення точності та узгодженості всіх положень договору, а також уникнення будь-яких розбіжностей, Замовником було вжито заходів щодо додаткової перевірки, погодження та коригування Календарного графіку виконання робіт і Плану фінансування, що потребувало додаткового часу…».
Варто заначити, що пояснення надані Замовником не спростовують виявлених у ході моніторингу невідповідностей умов Календарного графіку виконання робіт (Додаток 2 до договору) та Плану фінансування робіт (Додаток 3 до договору) умовам Договору про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705, з урахуванням укладання Замовником Додаткової угоди від 27.05.2025 № 1 до Договору про закупівлю робіт від 27.05.2025 № 2705. |
|