| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливостей), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами з додатками до неї, запитання до процедури та відповідь замовника, тендерну пропозицію переможця торгів ПрАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» на предмет її відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, вимогу про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.04.2025, 15.04.2025, 05.05.2025, 16.05.2025 та від 28.05.2025, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 16.05.2025 №18 (далі – Договір) з додатками до нього, додаткову угоду від 16.05.2025 №1, додаткову угоду від 28.05.2025 №2, додаткову угоду від 30.05.2025 №3, пояснення Замовника з доданими документами, отримані через електронну систему закупівель 15.05.2025, 29.05.2025 та 30.05.2025.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р схвалено План України (далі – План).
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, додатком № 1 визначено «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» (далі – додаток № 1) до цієї тендерної документації.
Пунктом 18 додатку №1 до тендерної документації визначено, що статтею 5 Рамкової угоди встановлені правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, а саме щодо: участі в закупівлі міжнародних і регіональних організацій фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (пункт 1 статті 5 Рамкової угоди); участі в закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах «a» та «b» пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт 3 статті 5 Рамкової угоди); участі в закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової угоди.
Разом з тим, пунктом 18 додатку № 1 передбачено, що учасники повинні надати лист/довідку у довільній формі із зазначенням, що зареєстрований у прийнятій країні а також про те, що товари та матеріали, що пропонує учасник для поставки або будуть використані для виконання послуг/робіт будуть походити з прийнятих країн.
Згідно пункту 3 статті 5 Рамкової угоди, усі поставки та матеріали, які фінансуються та закуповуються Україною або суб’єктами під її контролем для реалізації заходів Плану, повинні походити із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) та (b) цієї Статті, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн. Крім того, застосовуються правила щодо обмежень у пункті 7 цієї Статті.
Під час проведення моніторингу закупівлі установлено, що в додатку № 4 до Договору, укладеному за результатами процедури закупівлі, наявні матеріали, країною походження яких зазначено Тайвань.
Водночас, вказана країна не входять до Переліку прийнятних країн відповідно до статті 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29.02.2024 та статті 5 Рамкової угоди, розміщеному на санкційній карті ЄС за посиланням https://www.sanctionsmap.eu/#/main.
Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, 26.05.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання відповідних пояснень, стосовно дотримання вимог пункту 3 статті 5 Рамкової угоди в частині прийнятності поставок та матеріалів із прийнятних країн, але надані Замовником пояснення від 29.05.2025 не спростовують встановлений факт порушення пункту 3 статті 5 Рамкової угоди.
Разом з тим, під час проведення моніторингу Замовником, згідно Додаткової угоди від 28.05.2025 №2 внесені зміни до додатку 4 до Договору, зокрема по позиціях матеріалів з країною походження Тайвань поряд з найменуванням вказано як еквівалент інше найменування із зазначенням країни виробника з переліку прийнятних країн.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до вимог додатку №1 до тендерної документації, у разі наявності згідно з пунктом 3.9 тендерної документації товарів (устаткування), що потребують дотримання вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, учасник надає довідку з інформацією щодо кожного запропонованого учасником товару (устаткування) за визначеною формою («Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва»).
Згідно з пунктом 10 розділу ІІІ тендерної документації у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару (устаткування), визначеного пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, закупівля таких робіт здійснюється з урахуванням особливостей, установлених зазначеним пунктом Закону. Підтвердження надається відповідно до додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до цієї тендерної документації, сформованого згідно з проєктною документацією. Підтвердження ступеня локалізації товарів здійснюється в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Під час проведення моніторингу встановлено, що відповідно до локального кошторису №02-01-013 та підсумкової відомості ресурсів, доданих замовником до договірної ціни до укладеного Договору (додаток 4 до Договору), ПрАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» передбачено використання при виконанні робіт автоматизованої дизельної електростанції Silent SDMO J88.
Водночас в Довідці з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва від 15.04.2025 №158 та наданих на підтвердження локалізації документах подано підтвердження локалізації на Дизельну електростанцію Strum C70D.
Тобто, учасником надано підтвердження ступеня локалізації виробництва на автоматизовану дизельну електростанцію, що не відповідають вказаним в кошторисній документації (локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів).
З огляду на вищевикладене, Замовником укладено договір з переможцем торгів не у відповідності до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, чим порушено норми пункту 18 Особливостей.
В своєму поясненні Замовником вказано, що «…на момент підписання договору з переможцем процедури закупівлі в додатку 3 до Договору допущено технічну описку. Відповідно до листа від 29.05.2025 за № 396 від ПрАТ "РІВНЕАВТОШЛЯХБУД" визначено, що Приватне акціонерне товариство «Рівнеавтошляхбуд», цим листом повідомляємо наступне, що ними допущено технічну описку в частині назв обладнання/матеріалів/товарів в Підсумковій відомості ресурсів та локальних кошторисах, а також зазначено, що в Додатку 4 до Договору дані назви зазначені вірно.»
Для приведення у відповідність Договору з додатками до тендерної пропозиції учасника ПрАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД», Замовником 30.05.2025 до електронної системи закупівель завантажено додаткову угоду від 30.05.2025 №3 до Договору, в якій зокрема, внесені зміни щодо позицій матеріальних ресурсів, по яких надано підтвердження ступеня локалізації. |
|