| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення виконання зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Харківського національного університету внутрішніх справ (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 01.04.2025 № 25/04/41/1 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.04.2025 року; тендерну пропозицію ТОВ «УНИФОРМА»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.04.2025 № 25/04/09/1; повідомлення про намір укласти договір від 09.04.2025 року; договір про закупівлю товарів за державні кошти від 18.04.2025 №7153 (далі – Договір); пояснення Замовника від 06.06.2025, оприлюднене через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УНИФОРМА» встановлено наступне.
Вимогами підпункту 5.9 пункту 5 (Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Додатку 1 до тендерної документації встановлена необхідність надати скановані оригінали протоколів випробувань тканини темно-синього кольору (для виготовлення костюмів (сорочка, брюки) та кепі), що виготовлена у відповідності із ДСТУ ГОСТ 21790:2008 «Тканини бавовняні і змішані для одягу.
Також пунктом 5 (Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що у разі якщо учасник не є заявником проведення випробувань, отримання сертифікатів, він має надати дозвіл від такого заявника з посиланням на ідентифікатор цієї закупівлі.
При цьому, учасник ТОВ «УНИФОРМА» надав протокол випробовувань (файл «5.9.ПрАТ ЧШК Протокол випробувань тканина (костюм та кепі) арт.3446.PDF»), де замовником випробовувань є ПрАТ «Черкаський шовковий комбінат».
Однак, дозвіл від ПрАТ «Черкаський шовковий комбінат» з посиланням на ідентифікатор цієї закупівлі у складі тендерної пропозиції ТОВ «УНИФОРМА» відсутній, що не відповідає вимогам Тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 03.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
Замовник 06.06.2025 надав пояснення наступного змісту: «…учасник ТОВ «УНИФОРМА» отримано тканину для виробництва предмету закупівлі та протокол випробувань на відповідну тканину не від заявника випробувань, а від його представника ПП «Проспер». На виконання Підпункту 5.11 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «У разі, якщо Учасник у складі своєї пропозиції подає вищезазначені документи, що видані іншій юридичній або фізичній особі, у такому випадку Учаснику необхідно надати документальне підтвердження наявності правовідносин в Учасника з такою особою (копія договору, гарантійного листа або іншого документу) стосовно отримання (придбання, використання тощо) текстильних матеріалів, що є предметом проведення таких випробувань».».
Однак, надане пояснення не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «УНИФОРМА» вимогам тендерної документації в якій встановлена чітка вимога надання учасником дозволу від такого заявника (у разі якщо учасник не є заявником) з посиланням на ідентифікатор цієї закупівлі не залежно від того, хто саме надав учаснику дозволи заявник випробувань, або його представник.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «УНИФОРМА» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та проколом щодо прийняття рішенням уповноваженою особою від 09.04.2025 № 25/04/09/1 визнав його переможцем торгів та уклав з ним Договір. |
|