| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 15 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.03.2025 № 63/2025, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.04.2025, тендерні пропозиції ТОВ «ГУДВІЛ» та ТОВ «УКРГОСТ ГРУП», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГУДВІЛ» від 18.04.2025 № 97/2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця торгів ТОВ «УКРГОСТ ГРУП» від 22.04.2025 № 101/2025 та повідомлення про намір укласти договір від 22.04.2025, договір на закупівлю товарів від 29.04.2025 № 4481/01-2025, пояснення та документи надані Замовником від 02.07.2025 на запит Північного офісу Держаудитслужби.
У ході моніторингу установлено, що протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.04.2025 № 97/2025 Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГУДВІЛ». Перевіркою підстав відхилення порушень не установлено.
Моніторингом установлено, що Переможцем торгів обрано учасника - ТОВ «УКРГОСТ ГРУП», з остаточною ціною пропозиції 1 996 317,00 гривень, з яким укладено договір на закупівлю товарів від 29.04.2025 № 4481/01-2025.
Відповідно до пункту 5 статті 8 Закону № 922-VIII установлено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю (далі – орган ДФК), відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Зважаючи на викладене, орган ДФК 26.06.2025 через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із відповідним запитом щодо надання пояснень, інформації та документів щодо питань, які виникли у ході моніторингу.
Однак, Замовником, 02.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідь на запит органу ДФК, а отже із порушенням триденного строку, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 5 статті 8 Закону № 922-VIII.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 визначено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Водночас, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. При цьому, зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються замовником в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Відповідно до абзацу 5 пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Моніторингом установлено, що Замовником, рішенням уповноваженої особи від 04.04.2025 № 74/2025 внесено зміни до тендерної документації та 05.04.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено відповідні зміни до тендерної документації у форматі PDF, чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178. |
|