| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладених договорів про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «ЕКО-МІСТО» Бориславської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-28-001023-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.04.2025 №10042025 щодо визначення переможців за Лотами 1, 2 та 3; тендерні пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» за Лотами 1 і 2 та; тендерну пропозицію ТОВ «РАДВЕЙ» за Лотом 3; повідомлення про намір укласти договори про закупівлю за Лотами 1, 2 та 3; опубліковані ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» та ТОВ «РАДВЕЙ», як переможцями тендеру за відповідними лотами, документи; договори від 17.04.2025 №1704/1 (Лот 1), №1704/2 (Лот 2) та №1704/3 (Лот 3); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, у частині першій статті 41 Закону визначено, що у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
У пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договори №1704/1, №1704/2 та №1704/3 від 17.04.2025 за Лотами 1, 2 та 3 та додатки до них лише у форматі pdf та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, вищевказані договори не містять як невід’ємного додатку інформації про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), чим порушено норми частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що для договорів про закупівлю робіт (капітальний ремонт, нове будівництво, реконструкція, реставрація) обов’язковими є додатки з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (зокрема, країну походження), а оскільки закупівля UA-2025-03-28-002595-a здійснювалася саме як закупівля послуг, а не робіт, вимога щодо обов’язкового зазначення країни походження матеріальних ресурсів у договорах не є обов’язковою.
Однак, у частині першій статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Отже, вищевказана норма стосується і послуг з поточного ремонту.
Щодо неоприлюднення договорів та додатків у машинозчитуваному форматі Замовником визнано, що зазначені договори наразі розміщені в електронній системі закупівель у форматі pdf, оскільки первинно ці документи були надані підрядниками у вигляді сканованих копій (підписані скан-копії); на момент завантаження технічні можливості системи та терміни укладення не дозволяли оперативно підготувати файли у форматах docx, xlsx, csv. Водночас Замовник зазначив, що керуючись пунктом 10 частини першої статті 10 Закону (вимоги до машинозчитуваних форматів), зобов’язується до 10.05.2025 підготувати й додатково оприлюднити текстові версії договорів та додатків у форматах, придатних для машинозчитування. |
|