Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 29.04.2025 15:59. Дата останього редагування моніторингу 16.05.2025 16:22

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-04-29-000016  
ID 9354d888bddc43bfad3d517369e1bd41  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
29.04.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; відповідності умов укладених договорів про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців тендеру – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 – привести у відповідність до норм законодавства умови укладених договорів (щодо наявності як невід’ємного додатку до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту документу, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси) шляхом укладення відповідних додаткових угод, а також на уснення порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 – опублікувати договори та додатки до них у машинозчитувальному форматі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 09.05.2025 16:18  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладених договорів про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «ЕКО-МІСТО» Бориславської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-28-001023-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.04.2025 №10042025 щодо визначення переможців за Лотами 1, 2 та 3; тендерні пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» за Лотами 1 і 2 та; тендерну пропозицію ТОВ «РАДВЕЙ» за Лотом 3; повідомлення про намір укласти договори про закупівлю за Лотами 1, 2 та 3; опубліковані ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» та ТОВ «РАДВЕЙ», як переможцями тендеру за відповідними лотами, документи; договори від 17.04.2025 №1704/1 (Лот 1), №1704/2 (Лот 2) та №1704/3 (Лот 3); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. За нормами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. При цьому, у частині першій статті 41 Закону визначено, що у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договори №1704/1, №1704/2 та №1704/3 від 17.04.2025 за Лотами 1, 2 та 3 та додатки до них лише у форматі pdf та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім того, вищевказані договори не містять як невід’ємного додатку інформації про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), чим порушено норми частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що для договорів про закупівлю робіт (капітальний ремонт, нове будівництво, реконструкція, реставрація) обов’язковими є додатки з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (зокрема, країну походження), а оскільки закупівля UA-2025-03-28-002595-a здійснювалася саме як закупівля послуг, а не робіт, вимога щодо обов’язкового зазначення країни походження матеріальних ресурсів у договорах не є обов’язковою. Однак, у частині першій статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Отже, вищевказана норма стосується і послуг з поточного ремонту. Щодо неоприлюднення договорів та додатків у машинозчитуваному форматі Замовником визнано, що зазначені договори наразі розміщені в електронній системі закупівель у форматі pdf, оскільки первинно ці документи були надані підрядниками у вигляді сканованих копій (підписані скан-копії); на момент завантаження технічні можливості системи та терміни укладення не дозволяли оперативно підготувати файли у форматах docx, xlsx, csv. Водночас Замовник зазначив, що керуючись пунктом 10 частини першої статті 10 Закону (вимоги до машинозчитуваних форматів), зобов’язується до 10.05.2025 підготувати й додатково оприлюднити текстові версії договорів та додатків у форматах, придатних для машинозчитування.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 09.05.2025 16:18  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Ваші зауваження взяті до уваги, документи завантажено.  
Дата редагування  
Дата створення 16.05.2025 16:20  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.04.2025 №137 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 29.04.2025 №137. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-28-002595-a, 28.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 29.04.2025 00:00  
Дата публікації 29.04.2025 16:10  
Дата створення 29.04.2025 16:10  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
i.h.yaropud@dasu.gov.ua 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
z.v.atamanchuk@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 29.04.2025 16:10 - 21.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 09.05.2025 16:18 - 24.05.2025 00:00