| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 23 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Місцева служба комунальної власності Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи Замовника від 27.03.2025 №32, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ» (далі – ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.04.2025, протокол «Щодо прийняття рішення Уповноваженою особою» від 04.04.2025 № 35, повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, договір від 10.04.2025 № 20 (далі – Договір), пояснення Замовника від 18.04.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ» встановлено наступне.
Згідно з умовами пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, однією із вимог є те, що документи тендерної пропозиції учасника мають бути чіткими та розбірливими для читання.
Поряд з цим згідно Додатку №2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі), Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату відповідності на запропонований Товар або на аналогічний Товар з попередніх поставок.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ» завантажено копію сертифікат відповідності на запропонований Товар (файл «сертифікат відповідності. pdf»), який є не чітким, не розбірливим для читання та не унеможливлює отримання потрібної інформації для визначення марки, моделі, тип зазначеного учасником транспортного засобу.
Таким чином, учасником процедури закупівлі ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ» не виконано вимоги передбаченні тендерною документацію Замовника, а саме: надання чіткої та розбірливої для читання копії сертифікату відповідності на запропонований Товар.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.04.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 18.04.2025 надав пояснення наступного змісту: «Через наявний дефект притнера, з якого учасник сканував оригінал документа дещо ускладнюється можливість перегляду всієї інформації в Сертифікаті відповідності щодо індивідуального затвердження завершеного колісного транспортного засобу марки виробника ТАТА».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявності порушень вимог пункту 43 Особливостей.
Відповідно з пунктом 43 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ», що вимагалися пункті 1 розділу 3 тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. |
|