Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 21.04.2025 16:47. Дата останього редагування моніторингу 06.06.2025 09:29

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-04-21-000151  
ID c844d456bfe842ae9fb25fd9521a7337  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
21.04.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АНТАРЕС-БУД» встановлено порушення вимог порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за Договором від 21.04.2025 № 28 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 14.05.2025 17:46  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи (протокол 1 від 26.03.2025), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.04.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» (далі – ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД») та товариства з обмеженою відповідальністю «АНТАРЕС-БУД» (далі – ТОВ «АНТАРЕС-БУД»), протоколи уповноваженої особи від 11.04.2025 № 1 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД», від 14.04.2025 № 1 щодо визначення переможцем ТОВ «АНТАРЕС-БУД», повідомлення про намір укласти договір від 14.04.2025, договір підряду на виконання будівельних робіт від 21.04.2025 № 28 (далі - Договір) на загальну суму 596 437 066,78 грн з ПДВ, додаткові угоди № 1 від 28.04.2025 та № 2 від 29.04.2025, пояснення Замовника, надані 01.05.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. 1. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив протокольне рішення (протокол) від 11.04.2025 № 1, згідно якого відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» відповідно до підпункту 2 п. 44 Особливостей на підставі виявленої невідповідності в частині ненадання інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме інформації про ціни на матеріальні ресурси у вигляді окремого документу із зазначенням найменування матеріального ресурсу, одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, а також країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Розділом 5 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації визначено, що «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації…. … Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 та інших вимог цієї тендерної документації. Запропонована Учасником тендерна пропозиція повинна забезпечувати виконання технічної специфікації, передбаченої Додатком 3 до цієї тендерної документації… … Якщо тендерна пропозиція Учасника містить не всі види робіт або не повний їх обсяг згідно з переліком наведеним у Додатку 3, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється Замовником». Також, відповідно до розділу 5 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації, Замовник встановив вимогу, а саме: «Документальне підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації також необхідно завантажити: договірну ціну; пояснювальну записку; кошторисні розрахунки на окремі види витрат (при наявності таких витрат); зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; об’єктні кошториси; локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів; розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; інформацію про ціни на матеріальні ресурси у вигляді окремого документу. У документі, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції». При цьому, технічна специфікація, передбачена Додатком 3 до цієї тендерної документації складається, виключно, з таких документів: об’єктні кошториси (3 файли, в яких 3 документи «перелік видів робіт» по 3-х об’єктах), локальні кошториси (44 файли, в яких 32 документи «перелік видів та обсягів робіт» по 32-х локальних кошторисах та 12 документів «перелік придбання устаткування, меблів та інвентарю» до 12 локальних кошторисів) та підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів (32 файли, в яких 32 документи «підсумкова відомість ресурсів до переліку видів та обсягів робіт»). Учасник ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» в складі тендерної пропозиції надав всі документи на підтвердження технічної специфікації згідно Додатку 3 до тендерної документації, а саме: об’єктні кошториси (3 шт), локальні кошториси (32 шт на будівництво та 12 шт на придбання устаткування, меблів, та інвентарю), підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів (32 шт), кожна з яких містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси до відповідного локального кошторису, та додатково для підтвердження вимоги розділу 5 Додатку 1 до тендерної документації надав інформацію про ціни на матеріальні ресурси у вигляді окремого документу з назвою «Підсумкова відомість ресурсів» (інформація про матеріальні ресурси всіх (44 шт) локальних кошторисів), в якому зазначена інформація щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати (файл «10_Кошторис_pdf»). При цьому, не зазначення інформація щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції в інформації про ціни на матеріальні ресурси, не впливає на зміну предмета закупівлі. Слід зазначити, що в тендерній документації, зокрема в Додатку 1 та Додатку 3 до тендерної документації, відсутня окрема вимога щодо надання документу «Підсумкова відомість ресурсів» (містить інформацію про матеріальні ресурси всіх (44 шт) локальних кошторисів). Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» – Замовник пояснив, що «…Документальне підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації також необхідно завантажити:… ● інформацію про ціни на матеріальні ресурси у вигляді окремого документу…… В складі тендерної пропозиції також необхідно надати:….- договірну ціну з розрахунками у форматі з розширенням *imd;» Таким чином, інформація про матеріальні ресурси та договірна ціна з розширенням imd є окремими вимогами, які необхідно було завантажити в окремих файлах». Однак, в тендерній документації відсутня вимога щодо надання інформації про ціни на матеріальні ресурси окремим файлом, а також відсутня вимога щодо конкретної форми та/або назви документу, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси. При цьому, у відповідності до яких документів і на які конкретно матеріальні ресурси необхідно учаснику надати інформацію про ціни Замовник в тендерній документації не зазначив. Варто зазначити, що поняття «окремий документ» і «окремий файл» не тотожні, оскільки в одному окремому файлі може міститися дуже багато різних окремих документів. До того ж, учасник ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» в складі тендерної пропозиції надав файл «10_(П).imd», що містить документи договірної ціни з розрахунками «у форматі з розширенням *imd» з інформацією про ціни на матеріальні ресурси, зокрема, щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, а також країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Зважаючи на зазначене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» згідно підстав викладених в протоколі від 11.04.2025 № 1, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» ціна якої становить 580 000 000,00 грн з ПДВ та яка на 16 437 066,78 грн з ПДВ дешевша за остаточну цінову пропозицію в сумі 596 437 066,78 грн з ПДВ учасника переможця торгів ТОВ «АНТАРЕС-БУД». 2. В ході аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АНТАРЕС-БУД» встановлено наступне. Відповідно до підпункту 4 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації учасником надається «Копія Статуту в останній діючій редакції або іншого установчого документу (У разі якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи)». На підтвердження вимог підпункту 4 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «АНТАРЕС-БУД» надав лише лист роз’яснення щодо ненадання коду доступу до Статуту. Отже, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АНТАРЕС-БУД» відсутня копія Статуту або іншого установчого документу, чим не дотримано вимог підпункту 4 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації встановлених Замовником. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Разом з цим, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявив невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції учасника ТОВ «АНТАРЕС-БУД» та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 14.05.2025 17:46  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Департаментом підготовуються документи для оскарження висновку.  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 19.05.2025 12:19  
Дата створення 19.05.2025 12:19  
Дата відкриття провадження 05.06.2025  
Номер відкриття провадження 400/5567/25  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 21.04.2025 № 119 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 23 UA-2025-03-26-007377-a 26.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 21.04.2025 00:00  
Дата публікації 21.04.2025 18:18  
Дата створення 21.04.2025 18:18  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
metulisnska.monitoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 67) 326-09-47
o.i.nikitiuk@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 21.04.2025 18:18 - 13.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 14.05.2025 17:46 - 29.05.2025 00:00