Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.04.2025 12:48. Дата останього редагування моніторингу 19.05.2025 10:12

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-04-22-000030  
ID b0d89e8fda584e87817f142c4e42879e  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.04.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимоги частини 3 статті 22 Закону, пунктів 3, 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель , керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, враховуючи факт виконання сторонами Договору, зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 14.05.2025 14:37  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гайворонського професійного аграрного ліцею (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 25.03.2025 № 12), тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» (далі – ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.04.2025 № 21, повідомлення про намір укласти договір від 11.04.2025, договір поставки агрохімічної продукції від 17.04.2025 № 23 на суму 428 538,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» (далі – Договір), пояснення надані Замовником 25.04.2025, 28.04.2025, 29.04.2025, 08.05.2025, 13.05.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено наступне. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, підпунктом 1 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Особливостей. Однак, у підпункті 1) пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації зазначено підставу відхилення тендерної пропозиції без урахування внесених змін до Особливостей. Також, пунктом 3 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Однак, у підпункті 3) пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації та у Додатку 2 «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах з урахуванням Особливостей» до тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Крім того, у пункті 12 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі (абзац 14 пункту 47 Особливостей). Слід зазначити, що абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей виключено на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 02.04.2024 № 382. Крім того, відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Однак, у пункті 10 Додатку 2 «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах з урахуванням Особливостей» до тендерної документації зазначено підставу для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме: «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» (підпункт 11 пункту 47 Особливостей)», тобто без урахування внесених змін до Особливостей. Таким чином, з урахуванням вищевказаного, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей, чим порушено вимоги частини 3 статті 22 Закону, пунктів 3, 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» установлено наступне. Так, у пункті 1 Специфікації Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації зазначено найменування товару – Корагупс, діюча речовина – тіаметоксам, г/д +лямбда-цигалотрин, 106 г/л. Також, у пункті «Вимоги до якості предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації визначено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені належним чином копії Сертифікатів якості на агрохімічну продукцію. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» не надано завіреного належним чином копії Сертифікату якості на агрохімічну продукцію, а саме на інсектицид - Корагупс. В той же час, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» надано гарантійний лист від 01.04.2025 № 16, в якому зазначено: «ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» гарантує, що при поставці товару буде надаватися сертифікат відповідності / чи паспорт якості / чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції на товар Корагупс, враховуючи той факт, що даний товар не ввезений на територію України». Замовник, виявивши невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією, оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ», де зазначив, «…надати на українській мові завірену копію сертифікату на агрохімічну продукцію Корагупс». Тобто, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі. Учасник закупівлі ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» через електронну систему закупівель надав файл «Корагупс сертифікат з перекладом» з сертифікатом аналізу англійською мовою та перекладом українською мовою. Тобто, учасник ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» виправив помилки шляхом надання документів на підтвердження виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, які були відсутні при поданні тендерної пропозиції учасником ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» до кінцевого строку подання пропозиції. Таким чином, на порушення пункту 43 Особливостей, Замовник безпідставно розмістив учаснику ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» вимогу про усунення невідповідностей, оскільки документи на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі були відсутні при поданні тендерної пропозиції. На запит Держаудитслужби Замовником через електронну систему закупівель 29.04.2025 та 08.05.2025 надано відповіді, які не спростовують суті установленого порушення. Внаслідок вищевказаного, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, чим порушено вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до наданого пояснення 29.04.2025 на запит Держаудитслужби Замовником повідомлено, що Договір виконано у повному обсязі та усі товари за договором були поставлені в установлені строки.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 14.05.2025 14:37  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Аргументи заперечення у листі від 16.05.2025.№190  
Дата редагування  
Дата створення 16.05.2025 13:29  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.04.2025 № 44-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 22.04.2025 № 44-з Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2025-03-25-008398-a 25.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник Тетяна СВЯТОКУМ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.04.2025 00:00  
Дата публікації 22.04.2025 15:22  
Дата створення 22.04.2025 15:22  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Східний офіс держаудит служби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127387  
Адреса організації Ukraine, Кропивницький  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Східний офіс держаудит служби ( обл.) 
+38 (0 66) 053-62-63
i.s.mitkova@dasu.gov.ua 

Учасники моніторингу

Назва організації Східний офіс держаудит служби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127387  
Адреса організації Ukraine, Кропивницький  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Східний офіс держаудит служби ( обл.) 
+38 (0 50) 715-93-42
v.v.kalachniuk@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.04.2025 15:22 - 14.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 14.05.2025 14:37 - 29.05.2025 00:00