| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 24 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасниками, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.03.2025 № 17, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи від 26.03.2025 № 18, від 08.04.2025 № 23, від 17.04.2025 № 28, від 29.04.2025 № 31, переліки змін до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 26.03.2025, 08.04.2025, 17.04.2025 та 29.04.2025, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, скарги до процедури закупівлі за номерами ID: UA-2025-03-18-013458-a.c1, UA-2025-03-18-013458-a.c2, UA-2025-03-18-013458-a.a3, оприлюднені в електронній системі закупівель 22.03.2025, 11.04.2025, 26.05.2025 відповідно, рішення Комісії, як органу оскарження, від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз, від 23.04.2025 № 6512-р/пк-пз, від 06.06.2025 № 9046-р/пк-пз, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «СПАС» (далі – ТОВ «СПАС»), Одеського обласного спеціалізованого ремонтно-будівельного підприємства протипожежних робіт добровільного пожежного товариства України, товариства з обмеженою відповідальністю «ВБ СТРАЖ» (далі – ТОВ «ВБ СТРАЖ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками ТОВ «СПАС» та ТОВ «ВБ СТРАЖ», у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасниками ТОВ «СПАС» та ТОВ «ВБ СТРАЖ» виявлених Замовником невідповідностей, протокольні рішення уповноваженої особи від 13.05.2025 № 37, від 14.05.2025 № 38, від 21.05.2025 № 39, від 16.06.2025 № 44, інформацію про відміну торгів, пояснення та документи, надані Замовником 23.06.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії як органу оскарження встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю «МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГОДСЕНД ЛТД» від 22.03.2025 за номером UA-2025-03-18-013458-a.c1 про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийнято рішення від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають транспортний засіб та зможуть надати такі документи: довідку із вказанням марки та моделі транспортного засобу та права користування (оренди тощо) на транспортний засіб та свідоцтва про реєстрацію, а також документи, що підтверджують право користування транспортними засобами: скан-копію договору купівлі-продажу, оренди тощо (додатково надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та скан-копію протоколу перевірки технічного стану транспортних засобів, які зазначені в довідці та будуть використовуватись для надання послуг з предмета закупівлі).
Крім того, у рішенні від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз зазначено, що ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачають наявності транспортного засобу.
Рішенням від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз Комісія зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-18-013458-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 08.04.2025 внесено зміни до тендерної документації за зазначеним предметом закупівлі, а також оприлюднено коментар замовника щодо усунення порушення: «Порушення усунуто. Внесено зміни до ТД».
Вимогу щодо наявності транспортних засобів викладено у тендерній документації у новій редакції: «Для своєчасного та якісного надання послуг/виконання робіт з предмета закупівлі учасник повинен мати справний транспортний засіб. Учасник повинен надати довідку із вказанням марки та моделі транспортного засобу та права користування (оренди, тощо) на транспортний засіб».
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.06.2025 щодо невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації в частині вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують наявність транспортних засобів (підпункт 4.3 пункту 4 Додатка 3 до тендерної документації), Замовник 23.06.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «Замовником було виконано рішення АМКУ в установлені строки до тендерної документації були внесені відповідні зміни. Зокрема, спірна вимога в редакції, яка передбачала надання скан-копій договорів оренди/купівлі-продажу, свідоцтв про реєстрацію ТЗ та протоколів технічної перевірки — була виключена з тендерної документації. Натомість п. 4.3 Додатку 3 було викладено в оновленій редакції: «4.3. Для своєчасного та якісного надання послуг/виконання робіт з предмета закупівлі учасник повинен мати справний транспортний засіб. Учасник повинен надати довідку із вказанням марки та моделі транспортного засобу та права користування (оренди, тощо) на транспортний засіб». При цьому слід зазначити, що вимога надати довідку з інформацією про транспортний засіб та право користування ним не була окремо визнана колегією АМКУ як дискримінаційна чи така, що підлягає виключенню, – відповідні формулювання у рішенні відсутні. Таким чином, Замовник виконав рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації, які усунули саме ті положення, що були предметом скарги та зауваження колегії. Редакція вимоги у чинній версії документації відповідала вимогам законодавства, зокрема відповідно до п. 28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), у тендерній документації передбачаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям».
Надане пояснення не спростовує факту невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз, оскільки вимоги у тендерній документації щодо наявності транспортних засобів не узгоджуються з ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, та відповідно до зазначеного рішення Комісії, встановивши такі вимоги, Замовник порушив вимоги діючого законодавства.
Крім того, у рішенні Комісії від 23.04.2025 № 6512-р/пк-пз зазначено, що Замовник не виконав рішення Комісії від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз з питання щодо вимоги у тендерній документації наявності транспортних засобів. На виконання рішення Комісії від 23.04.2025 № 6512-р/пк-пз Замовником 29.04.2025 внесені зміни до тендерної документації, зокрема щодо виключення вимоги щодо наявності у учасника транспортних засобів (видалити підпункт 4.3 пункту 4 Додатка 3 до тендерної документації).
Таким чином, моніторингом встановлено невиконання рішення Комісії від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Отже, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовник не виконав рішення Комісії як органу оскарження від 01.04.2025 № 5095-р/пк-пз.
Відповідно до даних електронної системі закупівель 16.06.2025 відкриті торги відмінено на підставі підпункту 1 пункту 51 Особливостей. |
|