| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 24 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору відповідно до вимог законодавства, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.03.2025 № 17, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи від 07.04.2025 № 17/3 та від 23.04.2025 № 17/5, переліки змін до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 07.04.2025 та 23.04.2025, скарги до процедури закупівлі за номерами: UA-2025-03-12-013733-a.b1, UA-2025-03-12-013733-a.a2, UA-2025-03-12-013733-a.a3, UA-2025-03-12-013733-a.a4, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.03.2025, 08.04.2025, 07.05.2025 відповідно, рішення Комісії як органу оскарження від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз, від 17.04.2025 № 6109-р/пк-пз, від 19.05.2025 №№ 7959-р/пк-пз та 7958-р/пк-пз, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі приватного підприємства «АЛЬФА-УКРАЇНА ПЛЮС» (далі – ПП «АЛЬФА-УКРАЇНА ПЛЮС»), обґрунтування аномально низької ціни учасника ПП «АЛЬФА-УКРАЇНА ПЛЮС» від 28.04.2025 № 24/88, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2025 № 17/6, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.05.2025, договір про надання охоронних послуг від 27.05.2025 № 75 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до умов договору, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.05.2025, додаткову угоду від 27.05.2025 № 1 до Договору, пояснення, надані Замовником 22.07.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
У пункті 2 «Розмір та умови надання забезпечення тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога, що тендерна пропозиція обов’язково супроводжується забезпеченням тендерної пропозиції, яке має бути подане у формі: оригіналу електронної банківської гарантії, яку подають одночасно з поданням тендерної пропозиції з накладанням кваліфікованого електронного підпису гаранта.
Проте вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції учасниками документів, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, не міститься в окремих додатках до тендерної документації, чим порушено вимоги абзаців 1 та 10 пункту 28 Особливостей.
Слід зазначити, що у пункті 44 Особливостей зазначено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії як органу оскарження встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» від 15.03.2025 за номером UA-2025-03-12-013733-a.b1 про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийнято рішення від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що вимоги тендерної документації в частині здійснення моніторингу та контролю роботи систем сигналізації, пожежної системи не узгоджуються з предметом закупівлі, а тому Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови.
Також у рішенні Комісії від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз зазначено: «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть забезпечити здійснення моніторингу та контролю роботи пожежної системи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Крім того, відповідно до зазначеного рішення Комісії було встановлено, що Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 та постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» від 11.02.2013 № 97 не передбачають наявності в суб’єкта господарювання охоронної діяльності, зокрема, екшн-камер розміщених на фірмовому одягу суб’єктами охоронної діяльності.
Рішенням від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз Комісія зобов’язала Авангардівську селищну раду внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Охоронні послуги (Охоронні послуги)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-12-013733-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 07.04.2025 внесено зміни до тендерної документації за зазначеним предметом закупівлі, а також оприлюднено коментар замовника щодо усунення порушення: «На виконання рішення № 4656-р/пк-пз від 25.03.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внесені відповідні зміни».
Вимогу щодо здійснення охоронцем моніторингу та контролю у тендерній документації в редакції від 07.04.2025 викладено у новій редакції: «Виконавець (Учасник) зобов’язаний забезпечити одного охоронця, який буде здійснювати моніторинг та контроль роботи систем сигналізації та системи відеоспостереження встановлених на території Замовника. Здійснювати фіксацію та облік відвідувачів, які бажають потрапити в приміщення Авангардівської селищної ради. Графік здійснення чергування співпадає із робочим графіком діяльності Авангардівської селищної ради. Пост чергування розміщується за адресою: с-ще Авангард, вул. Добрянського, 26» (пункт 2.2.3 Додатка № 1 до тендерної документації (проєкт договору) та пункт 4 додатка № 2 до тендерної документації).
Крім того, вимогу тендерної документації щодо наявності екшн-камер у суб’єктів охоронної діяльності Замовником виключено з Додатку 3 до тендерної документації, проте у пункті 6.2.5 Додатка 1 до тендерної документації (проєкт договору) в редакції від 07.04.2025 вказана вимога зазначена у такій редакції: «Під час здійснення патрулювання ГШР зобов’язаний здійснювати візуальне відстеження підозрілих осіб (за думкою патрульних), спілкуватися із зазначеними особами, для встановлення цілі перебування на Території. Під час спілкування із підозрілими особами у ГШР повинна бути включена нагрудна камера відеоспостереження (екшн-камери)».
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.07.2025 щодо невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації в частині вимог щодо забезпечення контролю роботи систем сигналізації, а також щодо наявності екшн-камер у суб’єктів охоронної діяльності, Замовник 22.07.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що виконав рішення Комісії від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз в частині, в якій зазначено: «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть забезпечити здійснення моніторингу та контролю роботи пожежної системи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника». Крім того, Замовник у поясненні зазначив: «На виконання рішення від 25.03.2025 р. № 4656-р/пк-пз Авангардівська селищна рада виключила із пункту 2.2.1 договору (додаток 1 до тендерної документації) посилання на екшн-камери, та оприлюднила додаток 1 в новій редакції. Залишення такого посилання у пункті 6.2.5 договору (додаток 1 до тендерної документації) є технічною помилкою…».
Надане пояснення не спростовує факту невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз, оскільки у вказаному рішенні також зазначено, що вимоги тендерної документації в частині здійснення моніторингу та контролю роботи систем сигналізації не узгоджуються з предметом закупівлі.
Крім того, у рішенні Комісії від 17.04.2025 № 6109-р/пк-пз зазначено, що Замовник не виконав рішення Комісії від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз в частині вимог щодо забезпечення здійснення контролю роботи систем сигналізації, а також в частині вимог щодо наявності екшн-камери.
На виконання рішення Комісії від 17.04.2025 № 6109-р/пк-пз Замовником 23.04.2025 внесені зміни до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо забезпечення здійснення контролю роботи систем сигналізації (пункт 2.2.3 Додатка № 1 до тендерної документації (проєкт договору) та пункт 4 додатка № 2 до тендерної документації) та виключення вимоги щодо наявності екшн-камери (пункт 6.2.5 Додатка 1 до тендерної документації (проєкт договору).
Таким чином, моніторингом встановлено невиконання рішення Комісії від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Отже, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовник не виконав рішення Комісії як органу оскарження від 25.03.2025 № 4656-р/пк-пз. |
|