| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ріпкинська центральна лікарня» Ріпкинської селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 14.02.2025 б/н зі змінами (далі – тендерна документація), запитання до процедури та надані відповіді Замовником, скарга ТОВ «СІЛМЕДГРУП» до комісії АМКУ від 23.01.2025 № UA-2025-01-16-013492-a.b1, рішення комісії АМКУ від 07.02.2025 № 1868-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Комунального некомерційного підприємства «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради (далі – КНП «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 24.02.2025 б/н щодо визначення переможцем КНП «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 24.02.2025, договір про закупівлю послуг від 04.03.2025 № 492-а, укладений Замовником з КНП «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 04.03.2025, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 20.03.2025.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 14.02.2025 о 14:09 год. оприлюднено тендерну документацію Замовника (попередню версію оприлюнено 16.01.2025 о 15:27 год.).
Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей: «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення».
Проте, в порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, Замовником перелік внесених до тендерної документації змін не оприлюднено.
У відповідь на запит Управління щодо змін, які вносились до тендерної документації, Замовником, зазначено, що «…З технічних причин не завантажився файл з переліком змін до тендерної документації».
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено наступне.
Згідно з абзацами першим та третім пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/ постачальником/ органом оскарження/ органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Пунктом 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено, що «…під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП… Усі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель).…».
Разом з тим, згідно з додатком № 4 до тендерної документації Замовником передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі «у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель визначених Замовником документів, а саме: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (наказ/ довіреність/ тощо).
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, на документах, які надавалися переможцем процедури закупівлі КНП «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради для підтвердження відповідності вимогам, визначеним у додатку № 4 до тендерної документації, не накладено кваліфікований електронний підпис, зокрема на власно створений документ «Витяг Наказ право підпису Жиденко», чим порушено вимоги пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, як наслідок, порушено вимоги частини третьої статті 12 Закону та пункту 3 Порядку № 1082. |
|