Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 03.03.2025 11:03. Дата останього редагування моніторингу 08.05.2025 15:15

Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону

ID моніторингу UA-M-2025-03-03-000008  
ID eb43eac517be4f7396c30a1cc82928e0  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
03.03.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 83 Постанови КМУ № 668, пункту 17 Особливостей № 1178 та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Українська будівнича компанія» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції та порушення принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції «ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», ПП «СПЕЦСЕРВІС», ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 25.03.2025 12:27  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам законодавства та тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 30 січня 2025 року № 59 (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженої відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (далі – ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»), товариства з обмеженої відповідальністю «Українська будівнича компанія» (далі – ТОВ «Українська будівнича компанія»), приватного підприємства «СПЕЦСЕРВІС» (далі – ПП «СПЕЦСЕРВІС»), товариства з обмеженої відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ») та товариства з обмеженої відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»), вимога про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» до 11.02.2025, вимога про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «Українська будівнича компанія» до 15.02.2025 та вимога про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» до 21.02.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи Замовника від 14.02.2025 № 96, від 20.02.2025 № 113, від 20.02.2025 № 114, від 20.02.2025 № 115, від 21.02.2025 № 121, повідомлення про намір укласти договір від 21 лютого 2025 року, договір будівельного підряду по об'єкту «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 1, в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області» від 03.03.2025 № 26-25 (далі – Договір № 26-25) на суму 46 223 805,10 грн у т.ч. ПДВ, пояснення (інформація та документи) Замовника отримані 10.03.2025 та 11.03.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. 1. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова КМУ № 668). Пунктом 5 Постанови КМУ № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду, зокрема, є: джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта). Пунктом 83 Постанови КМУ № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Під час проведення моніторингу встановлено, що укладений Договір № 26-25 не містить плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду. На запит Держаудитслужби, наданий під час моніторингу відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник 21.03.2025 повідомив, що умови Договору № 26-25 будуть приведені у відповідність до вимог Постанови № 668. Отже, Замовником укладено Договір № 26-25 з ТОВ ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» з порушенням вимог, встановлених пунктом 83 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону. 2. Під час моніторингу встановлено, що згідно з протоколом уповноваженої особи від 20.02.2025 № 113 (далі - Протокол відхилення) Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Українська будівнича компанія» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей «…Учасником на виконання вимоги визначеної Додатком 4 до тендерної документації, надано Гарантійний лист «Про застосування заходів з захисту довкілля» Вих. №03/02-02 від 03.02.2025, однак вищезазначений гарантійний лист не містить повного переліку заходів із захисту довкілля відповідно до вимог тендерної документації. Оскільки зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не звертався за усуненням невідповідностей щодо гарантійного листа Вих. №03/02-02 від 03.02.2025.». В ході моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником». Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 4 тендерної документації. Додаток 4 тендерної документації «Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника» містить, зокрема, вимогу щодо надання довідки в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі учасником будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів. Учасник ТОВ «Українська будівнича компанія» в складі своєї тендерної пропозиції на виконання вимог визначених Додатком 4 тендерної документації Замовника, надав гарантійний лист про застосування заходів з захисту довкілля від 03.02.2025 вих. №03/02-02 (файл: «Гарантійний лист про захист довкілля» pdf). На запит Держаудитслужби від 10.03.2025 про надання пояснень щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ТОВ «Українська будівнича компанія» – Замовник пояснив, що «…для участі у процедурі закупівлі учасники повинні відповідати кваліфікаційним критеріям, наведеним у Таблиці 1». Отже відповідно таблиці 1 Додатку 4 і визначено кваліфікаційні критерій а саме персонал, матеріально-технічна база, аналогічний договір, та фінансова звітність. Отже довідка щодо заходів із захисту довкілля не є підтвердженням кваліфікаційного критерію учасника закупівлі». Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, враховуючи наявність у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Українська будівнича компанія» наданого гарантійного листа про захист довкілля, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим у тендерній документації, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (щодо помилки, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо) учаснику ТОВ «Українська будівнича компанія» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції. Таким чином, через не розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, учасник ТОВ «Українська будівнича компанія» не мав змоги усунути невідповідність, що призвело до безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ Українська будівнича компанія на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, чим не дотримано принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі. Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «Українська будівнича компанія» ціна якої становить 44 324 164,41 грн з ПДВ та яка на 1 899 640,69 грн з ПДВ дешевша за остаточну цінову пропозицію в сумі 46 223 805,10 грн з ПДВ учасника переможця торгів ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»), з яким укладено договір про закупівлю. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 25.03.2025 12:27  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Висновок моніторингу оскаржено в судовому порядку  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 08.04.2025 11:37  
Дата створення 08.04.2025 11:37  
Дата відкриття провадження 18.04.2025  
Номер відкриття провадження 320/18817/25  

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 28.02.2025 № 67 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 11 лютого 2025 року № 31-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-01-16-011509-a 16.01.2025 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 28.02.2025 00:00  
Дата публікації 03.03.2025 12:36  
Дата створення 03.03.2025 12:36  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
chia86@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
t.m.solomenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 03.03.2025 12:36 - 25.03.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 25.03.2025 12:27 - 09.04.2025 01:00