Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 05.02.2025 12:22. Дата останього редагування моніторингу 20.02.2025 16:29

Дані автоматичних індикаторів ризиків

ID моніторингу UA-M-2025-02-05-000025  
ID 10c33a5fd64049948114194cd50acff4  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
05.02.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 3 Особливостей №1178, пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з врахуванням Особливостей №1178; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей № 1178 – оприлюднити договір та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 17.02.2025 12:19  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту сільської ради Солонківської ОТГ (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-12-20-027182-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опубліковані 20.12.2024 звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; підписане уповноваженою особою Замовника та керівником Замовника обгрунтування від 19.12.2024 щодо здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей №1178; договір від 19.12.2024 №19/12-6; інформацію в електронній системі закупівель щодо проведення Замовником процедури закупівлі за ID: UA-2023-10-26-013124-a; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що закупівля UA-2024-12-20-022194-a проведена Замовником як закупівля без використання електронної системи з укладенням договору на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178. Відповідно до норм пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього. Одночасно, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель укладений договір від 19.12.2024 №19/12-6 та додатки до нього оприлюднено лише у форматі PDF та не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим порушено норми пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні наведено визначення поняття «машиночитаний формат», наведений у пункті 2 Положення №835 та вказано, що Замовнику при оприлюдненні договору необхідно було врахувати, що дані документи містять фізичні підписи та відтиски печаток сторін (обов’язкові реквізити документа), які без зміни їх змісту технічно неможливо конвертувати (відобразити) у один з форматів, передбачених пунктом 9 Положення №835, з огляду на що договір та додатки до нього не є машиночитаними з технічних причин, не залежних від Замовника. Крім того, у поясненні замовником зазначено, що чинні нормативні документи не містять жодних роз’яснень, яким чином замовнику розміщувати договір з додатками у машиночитаному форматі, якщо такі документи містять фізичні підписи та відбитки печаток сторін, а також що є окрема вимога щодо розміщення, а саме в пункті 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (затверджений наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020), якою, в тому числі, керувався Замовник під час оприлюднення в електронній системі договору з додатками. Також, Замовник у поясненні зазначив, що законодавство не визначає, що таке машинозчитувальний формат, відтак у зв’язку із відсутністю інформації про те, що мається на увазі під машинозчитувальним форматом, Замовником оприлюднено договір та додатки у форматі PDF, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Водночас, у пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено імперативну норму, за якою замовник оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону). Слід зазначити, що поняття «законодавства» є широким і включає у себе як законодавчі акти, так і нормативно-правові акти, законодавство у сфері закупівель не обмежується лише Законом. До Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому у додатку до Положення №835, віднесено інформацію про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», а у пункті 2 Положення №835 визначено поняття «машиночитаний формат». Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Таким чином, зазначене у поясненні не спростовує допущення порушення норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, за якими замовник повинен самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднити в електронній системі закупівель у порядку, встановленому, зокрема, цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону), зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону) у машинозчитувальному форматі.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 17.02.2025 12:19  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Зважаючи на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі відкритих торгів щодо закупівлі без використання електронної системи закупівлі: Додаткові роботи на об'єкті: «Капітальний ремонт даху та частини приміщень Народного дому з застосуванням енергозберігаючих технологій та розміщення ВПО в с. Товщів Львівського району Львівської області. Коригування.» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), (ідентифікатор UA-M-2025-02-05-000025 ), Уповноваженою особою було виконано висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та проведено заходи, направлені на усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку. Зокрема, на виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі без використання електронної системи закупівлі: Додаткові роботи на об'єкті: «Капітальний ремонт даху та частини приміщень Народного дому з застосуванням енергозберігаючих технологій та розміщення ВПО в с. Товщів Львівського району Львівської області. Коригування.» (ідентифікатор UA-M-2025-02-05-000025 ), Уповноваженою особою оприлюднено в електронній системі закупівель договір та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі. Зазначаємо, що Відповідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі - Постанова), Згідно пункту 2 Постанови машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Разом з тим, Замовнику при оприлюдненні договору необхідно було врахувати, що дані документи містять фізичні підписи та відтиски печаток сторін (обов’язкові реквізити документа), які без зміни їх змісту технічно неможливо конвертувати (відобразити) у один з форматів, передбачених пунктом 9 Постанови. За таких обставин, договір та додатки до нього не є машиночитаними з технічних причин, не залежних від замовника. Більше того, чинні нормативні документи не містять жодних роз’яснень, яким чином замовнику розміщувати договір з додатками у машиночитаному форматі, якщо такі документи містять фізичні підписи та відбитки печаток сторін. Щодо договору про закупівлю та додатків до нього є також окрема вимога щодо розміщення, а саме в пункті 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (затверджений наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 року) встановлено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF, яким, в тому числі, керувався замовник під час оприлюднення в електронній системі договору з додатками та додатковими угодами. Окрім цього повідомляємо, що законодавство не визначає, що таке машинозчитувальний формат. Відтак у зв’язку із відсутністю інформації про те, що мається на увазі під машинозчитувальним форматом, замовником оприлюднено договір та додатки з додатковими угодами у форматі PDF, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства. Уповноваженою особою, враховано виявлені ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ порушення. Уповноважена особа зобов’язується в майбутньому не допускати порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.  
Дата редагування  
Дата створення 20.02.2025 16:23  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.02.2025 №16 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.02.2025 №16. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-12-20-022194-a, 20.12.2024. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 05.02.2025 00:00  
Дата публікації 05.02.2025 15:14  
Дата створення 05.02.2025 15:14  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
irenya08@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
z.v.atamanchuk@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 05.02.2025 15:14 - 27.02.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 17.02.2025 12:19 - 04.03.2025 00:00