| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 року у м. Києві та 22.05.2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи згідно з протоколом від 18.12.2024 № 19/03, роз’яснення до тендерної документації від 19.12.2024 на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 19.12.2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» (далі – ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2024 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 30.12.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.02.2025 № 5/01, пояснення надані Замовником 05.02.2025 через електронну систему закупівель.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно із Постановою Кабінету України «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» від 15.11.2024 № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік, джерелом фінансування закупівлі є кошти державного бюджету України у сумі 1 038 770,82 грн та кошти місцевого бюджету у сумі 259 692,71 гривень.
Також, встановлено, що закупівля за номером UA-2024-12-15-000222-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України (розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-p «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році»).
Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-12-15-000222-а поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (додаток 2 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне.
Згідно із пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, з інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2) - згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики), згідно із пунктом третім частини другої статті 22 Закону, зазначено у Додатку 2 до цієї тендерної документації.
У Додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» (далі - Додаток 2 до тендерної документації) наведено таблицю з переліком 67 – ми найменувань товару, що є предметом закупівлі та зазначено технічні, якісні, кількісні та інші характеристики товару, що є предметом закупівлі.
Також, у пункті 5 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що учасник у технічній частині своєї пропозиції повинен чітко вказати специфікації продукції, які будуть запропоновані замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій тендерної документації.
Однак, учасник ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ», у технічній частині своєї пропозиції, чітко не вказав специфікації продукції, які будуть запропоновані замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації, пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того установлено, що у пункті 4 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що у разі додавання учасником документів (сертифікати або декларації або висновки), то вони мають бути чинними на дату кінцевого строку подання пропозиції та повинні бути завантажені в електронну систему до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, згідно із пунктом 4 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 23 грудня 2024 року 00 год 00 хвилин.
Згідно з пунктом 62 Порівняльної таблиці № 30/1, ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» пропонує до постачання стерилізатор для яєць Hendi 281208 виробника Hendi, країна походження Польща.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» надана Декларація про відповідність обладнання електронагрівального (перелік згідно з додатком) виробництва товариства з обмеженою відповідальністю «Hendi Polska Sp.z.o.» в якій зазначено: декларація про відповідність взята на облік в реєстрі Органа сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт», номер декларації № UA.TR.D.0552-23 від 06.10.2023 до 05.10.2024.
Отже, вищевказана декларація про відповідність є не чинна на дату кінцевого строку подання пропозиції (23.12.2024), що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації, пункту 4 та 5 Додатку 2 до тендерної документації
При цьому, Замовник не скористався можливістю надання учаснику ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель для виправлення виявлених невідповідностей, як це передбачено пунктом 43 Особливостей, та згідно протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2024 № 4 прийняв рішення про визначення його переможцем.
Крім того, установлено, що згідно з вимогами пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, інформація про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (з зазначенням назви і виробника) для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника. У разі якщо товар не відповідає технічним вимогам, які визначені Замовником, пропозиція відхиляється.
Відповідно до вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» надана Порівняльна таблиця від 19.12.2024 № 30/1 (далі - Порівняльна таблиця № 30/1).
Згідно із пунктами 58 та 59 Порівняльної таблиці № 30/1, ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» пропонує до постачання контейнер для змішаних відходів з кришкою та контейнер для відходів об’ємом 10 л виробника ТОВ «ТЕХМАІНВЕСТ».
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» не надано специфікації на вищевказану продукцію на підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим замовником технічним вимогам та технічним специфікаціям тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації, пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, згідно із пунктом 66 Порівняльної таблиці № 30/1, ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» пропонує до постачання набір для картопляного пюре Robot Coupe виробник Robot Coupe, країна походження Франція.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» не надано специфікації на набір для картопляного пюре Robot Coupe виробника Robot Coupe для підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим замовником технічним вимогам та технічним специфікаціям тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації, пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації.
Внаслідок ненадання учасником ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції специфікацій на контейнер для змішаних відходів з кришкою та контейнер для відходів об’ємом 10 л виробника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» та набір для картопляного пюре Robot Coupe виробника Robot Coupe, учасником ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» не підтверджено відповідність вищевказаних предметів закупівлі встановленим замовником технічним вимогам та технічним специфікаціям тендерної документації.
Згідно із підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Внаслідок вищевказаного, Замовник, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, натомість, згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2024 № 4, визнав вищевказаного учасника переможцем торгів.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.02.2025 № 5/01, Замовником прийнято рішення щодо відміни закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері закупівель та скорочення видатків на її здійснення. |
|