Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 03.02.2025 15:42. Дата останього редагування моніторингу 18.04.2025 08:37

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-02-03-000036  
ID 937a029870be4654853a569650c75cbe  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
03.02.25
Вирішено

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей, пунктів 17, 83, абзацу третього пункту 103 Загальних умов, а також частини першої статті 884 Цивільного кодексу України. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення норм, встановлених пунктами 17, 83, абзацом третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме: привести умови Договору до вимог пунктів 17, 83 та 103 Загальних умов, а також частини першої статті 884 Цивільного кодексу України; оприлюднити Договір у машинозчитувальному форматі; здійснити заходи щодо недопущення в подальшому порушень при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиті заходи.  
Дата публікації 12.02.2025 15:03  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства та умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.11.2024, зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.12.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Елітбуд» (далі – ТОВ «БФ «Елітбуд»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.12.2024 № 323, повідомлення про намір укласти договір від 12.12.2024, договір від 27.12.2024 №153-Т (далі - Договір), пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.02.2025. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» у підпункті 2.3. пункту 2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації установлена вимога щодо надання учасниками копії діючого договору про надання послуг з розміщення та видалення промислових відходів та відходів будівництва та знесення для підтвердження дотримання учасником заходів із захисту довкілля, в тому числі тих, що передбачені згідно Закону України «Про відходи». При цьому, Закон України «Про відходи» втратив чинність 09.07.2023 на підставі пункту 2 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про управління відходами». Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів. Відповідно до пункту 17 Загальних умов невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Також, згідно з пунктом 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. При цьому, Замовник, на порушення пунктів 17 та 83 Загальних умов не передбачив у проекті договору підряду на закупівлю робіт з капітального ремонту (додаток 3 до тендерної документації) календарний графік виконання робіт та план фінансування робіт. Також, у пункті 16.7 розділу 16 «Гарантійні терміни (строки)» проєкту договору зазначено: «Гарантійний термін (строк) на всі виконані Генпідрядником та прийняті Замовником роботи встановлюється: 5 (п’ять) років - для конструктивних елементів та для всіх інших робіт». При цьому, відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України визначено, що підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Отже, положення пункту 16.7 проєкту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Загальних умов та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України. Таким чином, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію не у відповідності до вимог законодавства. Це призвело до того, що Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «БФ «Елітбуд», був укладений з порушенням норм, встановлених пунктами 17, 83, абзацом третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону установлено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Предметом досліджуваної процедури закупівлі є роботи з капітального ремонту. Отже, з огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі. При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником 27.12.2024 не оприлюднено Договір у машинозчитувальному форматі, а лише у форматі PDF, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Слід зазначити, що додатки до Договору, а саме: додаток 1 «Договірна ціна», додаток 2 «Зведений кошторис», додаток 3 «Підсумкова відомість ресурсів» та додаток 4 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» оприлюднені Замовником як у форматі PDF так і у машинозчитувальному форматі XML.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 12.02.2025 15:03  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис На виконання рішення про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-11-18-008479-а Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби Сумській області, Замовником будуть усунені відповідні порушення шляхом завантаження відповідних додатків до договору, також, з метою запобігання в подальшому неналежного виконання своїх посадових обов’язків за виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, недотримання умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві під час проведення закупівлі робіт з капітального ремонту частини зовнішніх інженерних мереж водопостачання та каналізації поблизу будівлі радіологічного відділення (МІ), фахівцю з публічних закупівель Бойко О.В. та юрисконсульту Іваницькій А.С. оголосити попередження про порушення трудової дисципліни та недопущення в подальшому зазначених порушень. Врахувати дану інформацію при визначенні розмірів заохочувальних виплат вищезазначеним працівникам за поточний місяць.  
Дата редагування  
Дата створення 18.02.2025 13:17  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис .  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 19.02.2025 09:10  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.02.2025 №10-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 03.02.2025 №10-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-11-18-008479-a 18.11.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 03.02.2025 00:00  
Дата публікації 04.02.2025 10:14  
Дата створення 04.02.2025 10:14  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
zakupivli_sumy_2@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
evitalia77@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 04.02.2025 10:14 - 26.02.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 12.02.2025 15:03 - 27.02.2025 00:00