| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 06 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Управлінням освіти і науки Звягельської міської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік, обгрунтування підстави здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель від 11.11.2024, договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 11.11.2024 № 540, додаткові угоди до вказаного договору від 11.11.2024 № 1 та від 20.12.2024 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 13.11.2024 та від 25.12.2024, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 23.12.2024 та 06.01.2025.
Відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості).
Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей.
Відповідно до обгрунтування підстави здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель від 11.11.2024, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: Замовником відмінено процедуру закупівлі відкритих торгів за предметом «Добудова спортивного залу до приміщення Наталівської ЗОШ І-ІІ ступенів в с. Наталівка, провулок Шкільний, 1 Новоград-Волинського району Житомирської області (коригування проектно-кошторисної документації)», інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-11-013454-a, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником.
В той час, підпункт 6 пункту 13 Особливостей передбачає, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Відповідно до наданих Замовником пояснення та копій документів, що надані на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі від 18.12.2024, встановлено, що вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю ТОВ «ПРО-МІКС-БУД» встановлені відповідно до вимог тендерної документації та додатків до неї по процедурі закупівель, яку відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-11-013454-a.
Разом з тим, аналізом відповідності поданої вказаним суб’єктом пропозиції установленим вимогам встановлено наступне.
Відповідно до наданого Замовником пояснення від 23.12.2024 року та копій документів встановлено, що Замовником до учасника ТОВ «ПРО-МІКС-БУД», з яким укладається договір про закупівлю, зокрема, встановлено вимогу яка передбачена підпунктом 5.12 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації, по процедурі закупівлі за номером ID: UA-2024-10-11-013454-a, щодо надання у складі пропозиції учасника ТОВ «ПРО-МІКС-БУД» оригіналу або належним чином завірену копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки.
Слід відмітити, що Додатком 2 до тендерної документації передбачено відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівлі.
Вищевказаним Додатком 2 до тендерної документації, зокрема, локальним кошторисом № 02-01-01 на Будівельні роботи та локальним кошторисом № 02-01-03 на Будівельні роботи передбачено виконання робіт із ґрунтування металевих поверхонь ґрунтовкою ГФ-021 та фарбування металевих поґрунтованих поверхонь емаллю ПФ-115.
Крім того, вищевказаним Додатком 2 до тендерної документації, зокрема, локальним кошторисом 02-01-03 на Будівельні роботи передбачено виконання робіт із застосуванням мастик на бітумній основі (Гідроізоляція стін, фундаментів бокова обмазувальна бітумна в 2 шари по вирівняній поверхні бутового мурування, цеглі, бетону).
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 21 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 (далі - Порядок № 1107), роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 17 та 22 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 цього Порядку, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів», здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Однак, моніторингом установлено, що у складі пропозиції суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю ТОВ «ПРО-МІКС-БУД» відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання вищевказаних робіт підвищеної небезпеки, чим не дотримано вимоги встановлені до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, які передбачені підпунктом 5.12 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації.
Також, відповідно до наданого Замовником пояснення від 23.12.2024 року та копій документів встановлено, що Замовником до учасника ТОВ «ПРО-МІКС-БУД», з яким укладається договір про закупівлю, зокрема, встановлено вимогу, яка передбачена підпунктом 4.1 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, по процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями за номером ID: UA-2024-10-11-013454-a, щодо надання у складі пропозиції вказаного суб’єкта, на підтвердження відповідності пропозиції суб’єкта технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, розрахунку договірної ціни (з урахуванням положень діючих кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» від 08.11.2021 року) зі змінами, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни: договірної ціни; локальних кошторисів; підсумкової відомості ресурсів; розрахунку загальновиробничих витрат на будову, визначених згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» пункти 5.13; 5.14; 5.15; 5.16; розрахунку адміністративних витрат, визначених згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» пункт 5.17; пояснювальна записка.
Разом з тим, частина 1 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівлі, із зазначенням обґрунтування (шифр норми) ресурсних елементних кошторисних норм (КНУ РЕКН) з урахуванням вимог яких повинно здійснюватися виконання робіт, що є предметом закупівель та кореспондується з нормами пункту 2.1 розділу II Настанови.
Слід відмітити, що відповідно до абзацу пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Поряд з тим, що відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Настанови також визначено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Так, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, Замовником 23.12.2024 надано через електронну систему закупівель пропозицію учасника ТОВ «ПРО-МІКС-БУД», з яким укладається договір про закупівлю, яку подану вказаним учасником на виконання вимог Замовника, зокрема, договірну ціну, зокрема, локальні кошториси №№ 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-04, 02-01-05, 02-01-07, 02-01-08, 02-01-09, 05-01-01, 05-01-02, 06-01-01, 07-01-01 та 07-02-01, а також підсумкову відомість ресурсів до них.
Так, розділом 4. «Ганки» частини 1 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, що виконання робіт з «Монтаж кроквяних i пiдкроквяних ферм на висотi до 25 м прогоном до 24 м, масою до 3 т /по залiзобетонних i кам'яних опорах» в кількості 0,1412 т, «Монтаж зв'язок і розпірок з одиночних і парних кутів, гнутозварних профілів для прогонів до 24 м при висоті будівлі до 25 м», в кількості 0,1239 т та «Монтаж сходів прямолінійних і криволінійних, пожежних з огорожею», в кількості 0,08867 т мають виконуватись відповідно до КНУ РЕКН КБ9-22-1, КБ9-24-1, КБ9-75-2 та КБ9-29-1, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - наказ № 374), зокрема, із застосуванням кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 32 т в кількості 0,02921 маш-год, кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 25 т в кількості 1,386618 маш-год та кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю до 16 т в кількості 0,6907393 маш-год, однак учасником ТОВ «ПРО-МІКС-БУД» в пропозиції відповідно до пунктів 22, 31, 32 та 35 локального кошторису № 02-01-01 та пункту 71 локального кошторису № 02-01-03 передбачено, що виконання вказаних робіт буде здійснюватись без застосування кранів козлових при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 32 т, без кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 25 т та без кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю до 16 т, чим не дотримано встановлених вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, які передбачені розділом 4 «Ганки» частини 1 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, установлено, що в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовником не дотримано вимоги, які дають право замовникам на укладання договорів про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. |
|