Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 10.12.2024 09:45. Дата останього редагування моніторингу 13.02.2025 12:05

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-12-10-000009  
ID 21b85a3e49854b26966fded4656e0e92  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
10.12.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення запитуваної інформації та документів на запити, недопущення виявленого порушення вимог статті 8 Закону в подальшому, а також притягнути до відповідальності винних осіб та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 23.12.2024 12:14  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель; протокол розкриття тендерних пропозицій; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 10.10.2024. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час здійснення моніторингу закупівлі Держаудитслужба 11.12.2024 та 17.10.2024 (далі-запити) звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та відповідних документів стосовно: комерційних пропозицій від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість; підтвердження наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; критеріїв, за якими здійснено оцінку можливого потенційного постачальника товару, та вибрано для постачання саме ТОВ «Техноторг - Дон»; яким чином забезпечено виконання підпункту 1 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) в частині дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Однак, Замовник на запити Держаудитслужби пояснень (інформацію, документи) через електронну систему закупівель не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Зважаючи на зазначене та відсутність в електронній системі закупівель інформації і документів, питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – не досліджувалось. Згідно абзацу третього пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 23.12.2024 12:14  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Пояснення 10.12.2024 за №330 на сайті та сторінці в інтернеті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-10-008291-a розміщено наказ Держааудитслужби України про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель. Уповноважена особа ДП Чернігівський військовий лісгосп ознайомилась з даним наказом та інформацією про надання пояснень та копії документів лише після отримання письмового звернення про надання інформації 9 січні 2025, оскільки договір купівлі-продажу був укладений 04.10.2024, а виконаний 10.10.2024 у цей період будь-яких повідомлень про моніторинг не було, лише через 2 місяці з’явився наказ про моніторинг за договором який виконаний, а техніка працює на виробництві. Звертаємо увагу, що підприємство працює на комерційній основі не використовує бюджетних коштів та не являється Замовником в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» (встановлено рішенням суду) тому моніторинг процедури закупівлі відповідно до цього закону проводитись не повинен, крім того на сторінці розміщення інформації також вказано, що підприємство не є замовником згідно закону. Інформація про договір купівлі-продажу розміщувалась в порядку інформування на виконання вимог ст.75 ГКУ (в березні 2024 року була викладена в новій редакції) яка скасувала оприлюднення наведеної на сайті інформації. 17.12.2024 на сторінці в інтернеті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-10-008291-a вимагалось надати пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі «Трактор МТЗ 892.2 (Українське виробництво)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-10-008291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): Інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. ДП Чернігівський військовий лісгосп звертає увагу повторно, що не являється Замовником згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» (встановлено рішенням суду) тому згідно закону моніторинг закупівлі не може бути проведений. Разом з тим, підприємство надає пояснення стосовно моніторингу цін та продавця оскільки дана інформація не є конфіденційною та таємною. Перед придбанням трактора МТЗ 892.2 був проведений детальний моніторинг цін, що дозволило знайти оптимальну пропозицію на ринку. На порталі ProZorro було переглянуто торги, які вже відбулися, порівняно очікувану вартість замовників та запропоновані ціни. Проведено моніторинг потенційних постачальників. (UA-2023-03-16-006844-a, UA-2023-08-23-002150-a, UA-2023-07-12-008701-a, UA-2023-09-26-002012-a). Також було проведено моніторинг цін у мережі Інтернет на сайтах найбільших продавців сільгосптехніки «Ерідон», група компаній «Техноторг», «Агротек», «Політехніка», «РДУ Україна» та ТОВ НВП «Агромашінвест». За функціональністю та ціновою політикою було виділено: група компаній «Техноторг» та ТОВ НВП «Агромашінвест». Наше підприємство звернулось до цих компаній з пропозицією надання нам комерційної пропозицією та більш детальної інформації щодо техніки. Серед наданих пропозицій було виділено Трактор МТЗ 892.2, зібраний в Україні так як він у порівнянні з іншими виявився з більшими перевагами та найбільш економічно вигідний: Параметри МТЗ 892.2: Потужність двигуна - 90 л.с. / 66 кВт Кількість циліндрів - 4 Тип двигуна - Дизельний з турбонадувом Коробка передач - 18 вперед / 4 назад Максимальний крутящий момент - 396 Н·м Власна маса - 4250 кг Вантажопідйомність заднього навісного механізму - 3200 кг Швидкість руху - до 36,6 км/год Ціна за одиницю - 825 000,00 грн Параметри Lovol FT-854: Потужність двигуна - 85 л.с. / 62,5 кВт Кількість циліндрів - 4 Тип двигуна - Дизельний з турбонадувом Коробка передач - 8 вперед / 8 назад Максимальний крутящий момент – 320 Н·м Власна маса - 3800 кг Вантажопідйомність заднього навісного механізму - 2500 кг Швидкість руху - до 30 км/год Ціна за одиницю - 1 301 000,00грн Параметри Farmer 10286: Потужність двигуна - 100 л.с. / 72,5 кВт Кількість циліндрів - 4 Тип двигуна - Дизельний з турбонадувом Коробка передач - 12 вперед / 12 назад Максимальний крутящий момент – 407 Н·м Власна маса - Не вказано Вантажопідйомність заднього навісного механізму - Не вказано Швидкість руху - Не вказано Ціна за одиницю - 1 700 000,00грн Трактор МТЗ (Беларусь) 892.2 є універсальним та ефективним для лісогосподарських робіт, його зборка проводиться в Україні діючим законодавством він не заборонений до реалізації та офіційно розміщений та пропонується до реалізації на сайті виробника та продавця, ступінь локалізації товару 20,11 %. За позовом ТОВ «Техноторг-Дон» суд звернув увагу на те, що санкції прямо не забороняють завезення на митну територію України тракторів виробництва МТЗ, як це визначено щодо продукції підсанкційних російських компаній. ТОВ «Техноторг-Дон» працює на ринку України з листопада 2001 року. За даними офіційних реєстрів, у товаристві працевлаштовано майже 900 осіб. 2023 року чистий прибуток компанії склав понад 91 мільйон гривень. Трактор добре агрегатується з різними типами навісного обладнання, такими як плуги, оприскувачі, захвати. МТЗ 892.2 має просту конструкцію, що полегшує ремонт та обслуговування. Витрата пального складає приблизно 226 г/(кВт·год), що робить його економічно вигідним для тривалого використання. Завдяки гідропідсилювачу керма та конструкції шасі, трактор має малий радіус повороту, що дозволяє ефективно маневрувати в обмежених просторах лісу. Вартість трактора є конкурентоспроможною в порівнянні з аналогами, що робить його більш доступним.  
Дата редагування  
Дата створення 14.01.2025 16:00  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 10.12.2024 № 330 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 29 листопада 2024 року № 361-к «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13 UA-2024-10-10-008291-a 10.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 10.12.2024 00:00  
Дата публікації 10.12.2024 14:42  
Дата створення 10.12.2024 14:42  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 50) 271-80-98
bekirova.monitoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ, .  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
o.v.volkova@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 10.12.2024 14:42 - 01.01.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 23.12.2024 12:14 - 07.01.2025 00:00