| Опис |
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення пункту 28 Особливостей, пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, пункту 5.1 Настанови та частини третьої статті 22 Закону, статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Загальних умов.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» встановлено порушення пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. |
|
| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю робіт від 24.10.2024 № 360, укладеного з ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 19 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік відділу освіти, молоді та спорту Коблівської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.09.2024 № 27/09/2024; тендерна документація (зі змінами), затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.10.2024 № 10/10/2024 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» (далі – ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ»); протокол уповноваженої особи Замовника від 15.10.2024 № 15/10/2024; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю робіт від 24.10.2024 № 360 (далі – Договір про закупівлю); пояснення (інформація, документи), надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Згідно пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова), для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проєктну документацію.
Проте, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей, пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону та пункту 5.1 Настанови в тендерній документації не надав для розрахунку ціни пропозиції відомість ресурсів або затверджену проєктну документацію.
Також встановлено, що в проєкті договору (додаток 5 до Тендерної документації) на порушення частини третьої статті 22 Закону та вимог статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), Замовник визначив гарантійний строк на роботи з капітального ремонту менше ніж десять років від дня прийняття об’єкта замовником. Зокрема, в пункті 10.1 проєкту договору визначено, що «Підрядник гарантує якість виконаних робіт протягом 5 років».
Крім того, в пункті 10.1 укладеного Договору про закупівлю також на порушення вимог статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов визначено, що «Підрядник гарантує якість виконаних робіт протягом 5 років».
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 2 пункту 2 додатку 10 до Тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- довідку про наявність, кваліфікацію, досвід керівників та ІТР згідно форми у додатку 8.1 до Тендерної документації;
- довідку про кваліфікацію фахівців робочих професій згідно форми у додатку 8.2;
- документи, що підтверджують перебування працівників, перерахованих в довідці, у штаті учасника (копії трудової книжки та/або наказу про прийняття на роботу) або у трудових відносинах із учасником (копію трудової угоди або інші документи, що підтверджують підстави взаємодії з учасником).
Учасник ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» в складі тендерної пропозиції надав довідку від 30.09.2024 № 1259 (файли «Додаток 8 працівники.pdf», «Наявність працівників.pdf»), в якій зазначив інформацію про працівників згідно форм у додатках 8.1 та 8.2 до Тендерної документації, які згідно довідки працюють за договорами ЦПХ.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 2 додатку 10 до Тендерної документації учасник ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» в складі тендерної пропозиції не надав договори цивільно-правового характеру, що зазначені у довідці від 30.09.2024 № 1259.
Враховуючи викладене, в документах пропозиції учасника ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей, про що свідчить протокол уповноваженої особи Замовника від 15.10.2024 № 15/10/2024, та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до підпункту 2 пункту 4 додатку 10 до Тендерної документації на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен, зокрема, надати зведений кошторисний розрахунок та орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати відповідно до вимог додатку 4 Тендерної документації).
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 4 додатку 10 до Тендерної документації на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ» в складі тендерної пропозиції не надав зведений кошторисний розрахунок та орієнтовний графік виконання робіт.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, Замовник на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ».
Незважаючи на наявність вищезазначених підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ», Замовник визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір про закупівлю. |
|