Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 01.11.2024 14:04. Дата останього редагування моніторингу 17.01.2025 09:16

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-11-01-000019  
ID 21016e6a287d484a80c4b40d47430c3f  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
01.11.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт, установлено порушенням вимог пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).  
Дата публікації 26.11.2024 15:58  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «СПЕЦЖИТЛОФОНД» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.10.2024 (протокол № 09/10/24Т-2), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.10.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП» (далі – ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП», учасник), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.10.2024 № 15/10/24/Т та від 18.10.2024 18/10/24-Т, повідомлення про намір укласти договір від 18.10.2024, договір від 01.11.2024 № 2024-36, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 07.11.2024, від 13.11.2024 та від 19.11.2024. За нормами пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. До товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, відносяться, зокрема, такі товари, як: насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Технічного завдання, що міститься у тендерній документації Замовника (файл «Додаток №2 Відомість обсягів робіт 6-а черга.pdf»), при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання, зокрема, обладнання: Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 6524, с.190); Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 6695, с.195); Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 6863, с.199); Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 15162, с.436); Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 15333, с.441); Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 15501, с.446); Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 10НМ05S22ТRVBЕ Н=42м (3 насоса) (позиція 17582, с.501); Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 5НМ05S22ТRQBЕ Н=65,4м (3 насоса) (позиція 17583, с.501); Установка підвищення тиску протипожежного водопостачання Lоwаrа 22НМ05S55ТR5VVBЕ Н=56,9м (2 насоса) (позиція 17584, с.501); Циркуляційний насос котлового контура ТР 80-140/2 Grundfоs (позиція 18109, с.514); Циркуляційний насос котлового контура ТР 65-130/4 Grundfos с.514 (позиція 18110, с.514); Циркуляційний насос мережевий ТРD 80-340/4 Grundfоs (позиція 18111, с.514); Насос підживлювальної води типу гідроджет JР4-47 РТН Grundfоs (позиція 18113, с.514); Насос опалення котельні UРS 25-100 180 1х230, Grundfоs (позиція 18143, с.515), тобто товарів, які відносяться до товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 14.11.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника, зокрема, щодо надання інформації про вартість зазначеного обладнання відповідно до кошторисної документації, щодо розгляду якої отримано позитивний Експертний звіт від 01.07.2024 № 3-002-24-ЕК/КО сертифікованої експертної організації ТОВ «Українська будівельна експертиза». На зазначений запит Управління Замовник 19.11.2024 надав пояснення, відповідно до якого загальна вартість зазначеного обладнання становить 1 378 563,34 гривень, тобто перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (200 тис. гривень). Слід зазначити, що вартість окремих позицій товару із зазначеного вище обладнання також перевищує 200 тис. гривень, а саме: вартість Установки підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 10НМ05S22ТRVBЕ Н=42м (3 насоса) становить 308 054,19 грн, Установки підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 5НМ05S22ТRQBЕ Н=65,4м (3 насоса) – 299 938,24 грн, Установки підвищення тиску протипожежного водопостачання Lоwаrа 22НМ05S55ТR5VVBЕ Н=56,9м (2 насоса) - 249 722,38 грн, Циркуляційного насосу мережевого ТРD 80-340/4 Grundfоs - 236 313,59 гривень. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Відповідно до частини першої статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). При цьому, пунктом 13-1 Порядку №861 встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Однак, Замовник в тендерній документації не визначив вимогу щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації товарів: Насос Wіlо ТS40/14 А-1, Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 10НМ05S22ТRVBЕ Н=42м (3 насоса), Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 5НМ05S22ТRQBЕ Н=65,4м (3 насоса), Установка підвищення тиску протипожежного водопостачання Lоwаrа 22НМ05S55ТR5VVBЕ Н=56,9м (2 насоса), Циркуляційний насос котлового контура ТР 80-140/2 Grundfоs, Циркуляційний насос котлового контура ТР 65-130/4 Grundfos с.514, Циркуляційний насос мережевий ТРD 80-340/4 Grundfоs, Насос підживлювальної води типу гідроджет JР4-47 РТН Grundfоs, Насос опалення котельні UРS 25-100 180 1х230, Grundfоs, які набуваються ним у власність при виконанні робіт та щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника/(ів), продукція якого/(их) пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 08.11.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника, зокрема, щодо надання пояснень, чому закупівля здійснюється без урахування вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (відповідність ступеня локалізації виробництва товару та його підтвердження Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України), з огляду на те, що технічним завданням при виконанні робіт передбачено набуття у власність товарів, визначених цим пунктом, зокрема, насосів. На зазначений запит Управління Замовник 13.11.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що вартість насосів, зазначених учасником в розрахунках кошторисної документації, наданих у складі тендерної пропозиції, не перевищує 200 тисяч гривень, та, оскільки вартісні межі закупівлі конкретного товару у складі кошторисної документації не перевищують граничної вартості у 200 тисяч гривень, товар (обладнання) зазначений учасником у розрахунках кошторисної документації не підпадає під вимоги пункту 6 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Однак, вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель товару у складі робіт чи послуг (якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону), у разі якщо його вартість становить або перевищує 200 тисяч гривень. При цьому, вартісні межі у 200 тисяч гривень, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, установлені до вартості товару (в даному випадку це насоси та насосне обладнання), а не вартості конкретної одиниці товару. Отже, у разі набуття права власності на декілька одиниць однакового товару з переліку пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в складі робіт або послуг, застосування ступеню локалізації здійснюється з урахуванням загальної вартості всіх одиниць такого товару у складі предмета закупівлі. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП» міститься Підсумкова відомість ресурсів (файл «173_ДЦ_ПВР.pdf»), в якій зазначене насосне обладнання загальною вартістю 1 326 971,41 грн, а саме: Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 186, с. 13); Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 5НМ05S22ТRQBЕ Н=65,4м (3 насоса) (позиція 1521, с. 99); Установка підвищення тиску протипожежного водопостачання Lоwаrа 22НМ05S55ТR5VVBЕ Н=56,9м (2 насоса) (позиція 1522, с. 99); Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 10НМ05S22ТRVBЕ Н=42м (3 насоса) шт 1 (позиція 1523, с. 99); Насос опалення котельні UРS 25-100 180 1х230, Grundfоs (позиція 1530, с. 100); Циркуляційний насос котлового контура ТР 80-140/2 Grundfоs (позиція 1535, с. 101); Циркуляційний насос котлового контура ТР 65-130/4 Grundfos (позиція 1536, с. 101); Циркуляційний насос мережевий ТРD 80-340/4 Grundfоs (позиція 1537, с. 101); Насос підживлювальної води типу гідроджет JР4-47 РТ-Н Grundfоs (позиція 1538, с. 101), Насос опалення котельні UРS 25-100 180 1х230, Grundfоs (позиція 18143, с.515). Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо зазначеного обладнання із підтвердженим ступенем локалізації більше 20 відсотків не виявлено. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Управління 14.11.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника, зокрема, щодо надання пояснень чи міститься зазначене обладнання загальною вартістю 1 326 971,41 гривень, що пропонується учасником ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП», згідно Підсумкової відомості ресурсів (файл «173_ДЦ_ПВР.pdf») у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation). На зазначений запит Управління Замовник 19.11.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що перелік товарів зазначений в підпункті 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не містить наступних позицій: Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 5НМ05S22ТRQBЕ Н=65,4м (3 насоса) (позиція 1521, с. 99); Установка підвищення тиску протипожежного водопостачання Lоwаrа 22НМ05S55ТR5VVBЕ Н=56,9м (2 насоса) (позиція 1522, с. 99); Установка підвищення тиску господарчо-питного водопостачання Lоwаrа 10НМ05S22ТRVBЕ Н=42м (3 насоса) шт 1 (позиція 1523, с. 99), у зв’язку з чим не підпадає під норми Закону в цій частині. Водночас наступний перелік товарів не підпадає під норми Закону щодо локалізації, оскільки їх вартість є меншою, ніж це передбачено підпунктом 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону: Насос Wіlо ТS40/14 А-1 (позиція 186, с. 13), Насос опалення котельні UРS 25-100 180 1х230, Grundfоs (позиція 1530, с. 100), Циркуляційний насос котлового контура ТР 80-140/2 Grundfоs (позиція 1535, с. 101); Циркуляційний насос котлового контура ТР 65-130/б4 Grundfos (позиція 1536, с. 101); Циркуляційний насос мережевий ТРD 80-340/4 Grundfоs (позиція 1537, с. 101); Насос підживлювальної води типу гідроджет JР4-47 РТ-Н Grundfоs (позиція 1538, с. 101). Однак, установки підвищення тиску Lоwаrа є по суті саме насосами, які відповідно до відкритих джерел (інформації в мережі інтернет) продаються під назвами «Насос», «Насос багатоступінчатий», «Насос горизонтальний багатоступінчастий», «Насосна станція». Таким чином, вищезазначене обладнання є насосами, на який набуватиметься право власності на декілька одиниць однакового товару у складі предмета закупівлі робіт або послуг, до вартості яких установлені вартісні межі у 200 тисяч гривень, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Крім цього, досліджувана закупівля (предмет закупівлі) не підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також під винятки, зазначені в абзацах четвертому - шостому пункту 3 Особливостей. Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, Замовником здійснено досліджувану закупівлю робіт з реконструкції території виробничо-складської бази під будівництво житлових будинків та складських будівель (виконання яких передбачає набуття Замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону) з порушенням вимог пункту 3 Особливостей, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у додатку 2 до тендерної документації надав відомість обсягів робіт, яка складається з локальних кошторисів, та встановив вимогу щодо надання учасником розрахунків (виконаних згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві») та Договірної ціни; Підсумкової відомості ресурсів; Пояснювальної записки до договірної ціни; Об'єктного кошторису; Локального кошторису; Підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису; Розрахунку адміністративних витрат; Розрахунку загальновиробничих витрат. Крім того, Замовник у додатку 2 до тендерної документації зазначив, що надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині обсягів та показників. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП», якого визначено переможцем торгів, надано договірну ціну з підтверджуючими розрахунками, зокрема, локальні кошториси. При цьому, у файлах «ЛК 02-01-018.pdf», «ЛК 02-01-019.pdf», «ЛК 02-01-020.pdf», «ЛК 02-01-021.pdf», «ЛК 02-01-022.pdf», «ЛК 02-01-023.pdf», «ЛК 02-01-024.pdf», «ЛК 02-01-025.pdf», «ЛК 02-01-026.pdf», «ЛК 02-01-030.pdf», «ЛК 02-01-031.pdf», «ЛК 02-01-032.pdf», «ЛК 02-01-039.pdf», «ЛК 02-01-040.pdf», «ЛК 02-01-041.pdf», «ЛК 02-01-045.pdf», «ЛК 02-01-046.pdf», «ЛК 02-01-047.pdf», «ЛК 02-01-057.pdf» містяться лише останні сторінки локальних кошторисів (тобто 19 сторінок з 261 сторінки), з яких неможливо установити відповідність встановленим в технічному завданні вимогам в частині технології виконання робіт, обсягів та показників. Відповідно до об’єктного кошторису, який об’єднує у своєму складі підсумкові дані з зазначених локальних кошторисів (файл «Об’єктний кошторис 02-01.pdf»), загальна вартість робіт за вказаними локальними кошторисами складає 226 879 949,00 гривень. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 14.11.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника, зокрема, надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП» з огляду на те, що на виконання вимоги додатку 2 до тендерної документації в частині надання локальних кошторисів, учасником у складі тендерної пропозиції надано 19 файлів, які містять не локальні кошториси, а лише їх останні сторінки. На зазначений запит Управління Замовник 19.11.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому вказав, що вищезазначені кошториси завантажені в складі тендерної пропозиції, однак не у повному обсязі. Незважаючи на це завантаження відбулось основного листа з сумою зазначених робіт і з підписом відповідального виконавця. Також варто зазначити, в поданій тендерній пропозиції наявні окремі файли, а саме – «ЗВВ до локального кошторису» в яких розписані всі роботи, що зазначаються в усіх локальних кошторисах і вищезазначених зокрема. Зважаючи на викладене, відсутність деяких сторінок у локальних кошторисах не впливає на зміст та вартість пропозиції (Договірну ціну) та в свою чергу не призводить до зміни предмета закупівлі. Однак, додаток 2 до тендерної документації містить пряму вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника локальних кошторисів. Відповідно до пункту 1.2. Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова з визначення вартості будівництва) локальний кошторис – це первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією. Таким чином, наявні у складі тендерної пропозиції файли «ЗВВ до локального кошторису», на які посилається Замовник, та які містять розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів не замінюють локальні кошториси, до яких вони виконані. Слід зазначити, що файли «ЛК 02-01-018.pdf», «ЛК 02-01-019.pdf», «ЛК 02-01-020.pdf», «ЛК 02-01-023.pdf», та «ЛК 02-01-047.pdf» взагалі не містять інформації щодо вартості робіт по локальному кошторису, а лише інформацію про загальну вартість кошторисної заробітної плати. Отже, учасником ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП» не надано 19 локальних кошторисів на загальну суму 226 879 949,00 грн у повному обсязі, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, відсутність локальних кошторисів стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 01.11.2024 № 2024-36.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 26.11.2024 15:58  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис На виконання п. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" оприлюднюємо в системі PROZORRO позов до суду про оскарження висновку моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-27-009060-а. Сканкопія позову до суду додається.  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 09.12.2024 13:07  
Дата створення 09.12.2024 13:07  
Дата відкриття провадження 16.01.2025  
Номер відкриття провадження 320/60498/24  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Ознайомившись із результатами моніторингу процедури закупівлі, зазначеними у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (дата публікації: 26 листопада 2024 року, ID моніторингу: UA-2024-09-27-009060-а) (далі – Висновок) по предмету закупівлі: Реконструкція території виробничо-складської бази під будівництво житлових будинків та складських будівель за адресою: м. Київ, Солом’янський район, вул. Качалова, 40 (VI черга будівництва), код ДК 021:2015:45211000-9 – Будівництво багатоквартирних житлових та індивідуальних будинків, 727413685 UAN, 45211000-9, ДК021, 1, робота, Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фону спеціального призначення «Спецжитлофонд» (далі – Замовник) у порядку, визначеному абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає аргументовані заперечення до висновку. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. Абзац перший пункту 28 Особливостей передбачає, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відтак, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає виключні аспекти того, що саме повинно бути зазначено в тендерній документації не містить положення щодо необхідності зазначення вимог щодо підтвердження ступеню локалізації. Відповідно до листа Міністерства економіки України від 30.08.2022 № 3323-04/62315-06, для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо. Таким чином, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, ні листом Міністерства економіки України від 30.08.2022 № 3323-04/62315-06 не встановлено обов’язку зазначати в тендерній документації вимоги щодо підтвердження ступеню локалізації учасниками. Відтак, Тендерна документація замовника складена повністю у відповідності до чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Як вбачається з оголошення про проведення процедури закупівлі, предметом закупівлі є роботи, а при закупівлі робіт, якщо товари, що підпадають під локалізацію, у складі договору, вони перевіряються окремо. Підсумування локалізації за різними позиціями не проводиться. Визначення, того чи підпадає товар під локалізацію в частині грошового еквіваленту здійснюється виключно щодо кожної позиції окремо на основі його вартісного показника. Таке твердження, також має своє підтвердження в законодавчому полі, оскільки пунктом 6-1 прикінцевих положень Закону України «Про публічні закупівлі» прямо встановлено, що Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі, визначеного підпунктом 2 цього пункту. В своїх поясненнях замовником неодноразово зазначалось, що вартість кожного окремого товару, який перераховано Вами у висновку, не перевищує вартісні межі еквіваленту 200 тисяч грн. та не підпадає під локалізацію. З урахуванням викладеного, вважаємо безпідставним та незаконним твердження аудиторів стосовно порушення замовником абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861. Абзац другий підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, тендерна пропозиція, зокрема, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей. У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Варто зазначити, що пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Відповідно до пункту 5 Додатку 1 Документації зазначено Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку № 2 до Тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент», тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації. Разом із тим, у зазначеному переліку відсутні вимоги щодо надання, зокрема, локальних кошторисів, тому, з урахуванням пункту 44, відсутність документів або інформації (окремих сторінок локальних кошторисів), які не передбачені додатком до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СОЛЮШНЗ ГРУП». Відтак, твердження аудиторів стосовно порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей є необґрунтованими та такими що не відповідають дійсності. Разом із тим, зазначивши у висновку про необхідність здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, орган Держаудитслужби також не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Згідно з висновками, викладеними у постанові Великої Палати Верховного Суду від 02.08.2023 у справі 924/1288/21, якщо замовником закупівлі вже ухвалено рішення і воно було виконано, визнання всієї процедури закупівлі недійсною є неефективним способом захисту. Коли закупівля завершується укладанням договору, то оскаржується сам договір, а не вся процедура закупівлі. Таким чином, висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про значущість порушень є необґрунтованим та незаконним. На підставі викладеного, керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо про неможливість припинення зобов’язань за Договором № 2024-36 від 01.11.2024 у зв’язку з частковим їх виконанням Сторонами.  
Дата редагування  
Дата створення 03.12.2024 17:09  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.11.2024 №43-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 23.10.2024 №003100-18/13263-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 01.11.2024 №43-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2024-09-27-009060-a 27.09.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 01.11.2024 00:00  
Дата публікації 04.11.2024 09:38  
Дата створення 04.11.2024 09:38  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
evitalia77@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 04.11.2024 09:38 - 26.11.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 26.11.2024 15:58 - 11.12.2024 00:00