Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 16.10.2024 14:40. Дата останього редагування моніторингу 02.01.2025 11:09

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-10-16-000032  
ID 8788131e2e5044ab8016582662996531  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
16.10.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).  
Дата публікації 04.11.2024 16:27  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.07.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №18 «Зірниця» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.08.2024, зі змінами (протоколи № 5/1-2024 та № 5/2 2024), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.08.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Сумиславбуд» (далі – ТОВ «Сумиславбуд», учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.08.2024 № 5/4, повідомлення про намір укласти договір від 30.08.2024, договір від 10.09.2024 № 33, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 21.10.2024, від 24.10.2024, від 28.10.2024 та від 31.10.2024. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 6 «Вимоги до виконання робіт» у додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції договірної ціни з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат, розрахованими в програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, що діє на даний момент у відповідності до вимог «Настанови з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», які включають: договірну ціну, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури підрядної організації) за попередній період, розрахунок прибутку та податку. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сумиславбуд», якого визначено переможцем торгів, надано договірну ціну з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат, розрахованими в програмному комплексі АВК, та пояснювальну записку до договірної ціни (складеної у поточних цінах станом на 21 серпня 2024 року) (файл «2. Пояснювальна записка.pdf»). Відповідно до зазначеного документу при розрахунку договірної ціни учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу – 172,33 людино-години. При цьому, з 12.08.2024 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,83 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 23 липня 2024 року №469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 23 липня 2024 року № 3891-IX. Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (21.08.2024) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 22.10.2024 та повторно 25.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СУМИСЛАВБУД» з огляду на те, що у пояснювальній записці до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 21.08.2024, учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 172,33 люд.год., в той час як з 12.08.2024 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,83 люд.год. у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 23 липня 2024 року №469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». На зазначений запит Управління Замовник 28.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «у Пояснювальній записці до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 21.08.2024 (файл «2. Пояснювальна записка.pdf») учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 172,33 люд.год., так як у випадку продовження воєнного стану в Україні можна перераховувати норми тривалості робочого часу з урахуванням терміну його дії (ст. 91 Збірника офіційних документів та роз'яснень № 8 за серпень 2024 року. Ціноутворення у будівництві). Тобто застосування середньомісячної норми тривалості робочого часу, яка від 12.08.2024 становить 173,83 люд.год., це можливість підрядника застосувати дану норму, а не обов’язок». Однак, відповідно до пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва Кошторисних норм України, затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам пункту 6 додатку 3 до тендерної документації Замовника. Крім того, за результатами моніторингу процедури установлено, що на вимогу пункту 6 додатку 3 до тендерної документації, яким, зокрема, вимагалося надання розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, учасником ТОВ «Сумиславбуд» у складі тендерної пропозиції надано Таблицю 2-3. «Дані по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат» (файл «5. 303_ДЦ_Т2_ Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf»). При цьому, розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів у складі тендерної пропозиції не надано, чим не дотримано вимоги пункту 6 додатку 3 тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 25.10.2024 та повторно 29.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, в якому файлі (файлах) (із зазначенням відповідних сторінок) тендерної пропозиції учасника міститься розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, з огляду на те, що у файлі «5. 303_ДЦ_Т2_ Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf» містяться дані лише по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат. На зазначений запит Управління Замовник 31.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «у тендерній пропозиції ТОВ «СУМИСЛАВБУД» відображено розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, як власної, так і орендованої техніки, у зведеному вигляді, що включено до складу інших документів, зокрема в загальних кошторисних витратах (файли «1.Договірна ціна.pdf», «2. Пояснювальна записка.pdf», «3.1 303_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf», «3.2 303_ДЦ_ЛК1_02-01-02.pdf», «3.3 303_ДЦ_ЛК1_02-01-03.pdf», «3.4 303_ДЦ_ЛК1_02-01-04.pdf», «3.5 303_ДЦ_ЛК1_02-01-05.pdf», «4.Підсумкова відомість ресурсів.pdf», «5. 303_ДЦ_Т2_Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf», «6.1 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf», «6.2 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-02.pdf», «6.3 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-03.pdf», «6.4 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-04.pdf», «6.5 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-05.pdf», «7. Розрахунок загальновиробничих витрат.pdf», «8.1. 303_ДЦ_ЗКР_7_ Кошторисний прибуток.pdf», «8.2. 303_ДЦ_ЗКР_8_ Адміністративні витрати.pdf», «8.3. 303_ДЦ_ДЦ_4_ Розрахунок прямих витрат.pdf», «8.4.Розрахунок ПДВ.pdf»). Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сумиславбуд» розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, у вигляді окремого документу. Слід зазначити, що тендерна документація Замовника містить пряму вимогу щодо надання розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки в програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, що діє на даний момент. При цьому, учасником ТОВ «Сумиславбуд» надано частину вихідного документу з програмного комплексу АВК «Зведена таблиця розрахунку ціни експлуатації будівельних машин» (шифр документа «ДЦ_Т2»), а саме: «Таблиця 2-3. Дані по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат», при цьому відсутні інші частини – «Таблиця 2-1. Розрахункова вартість експлуатації 1 машино-години машин» та «Таблиця 2.2. Підсумкова вартість експлуатації машин». Отже, учасником ТОВ «Сумиславбуд» не надано розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, що не відповідає вимогам пункту 6 додатку 3 тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, невідповідності у розрахунках договірної ціни та відсутність підтверджуючого розрахунку договірної ціни стосуються випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Сумиславбуд», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 10.09.2024 № 33.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 04.11.2024 16:27  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Добрий день!Інформацію надано у окремому файлі.  
Дата редагування  
Дата створення 11.11.2024 10:29  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.10.2024 №41-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 16.10.2024 №41-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-08-08-009460-a 08.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Катерина СЕМЕНОВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 16.10.2024 00:00  
Дата публікації 16.10.2024 15:41  
Дата створення 16.10.2024 15:41  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
evitalia77@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 16.10.2024 15:41 - 06.11.2024 23:00  
Дата публікації висновку про результати 04.11.2024 16:27 - 19.11.2024 00:00