| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника; розгляду тендерної пропозиції учасника; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протокольним рішенням уповноваженої особи від 12.07.2024, Перелік змін до тендерної документації від 22.07.2024, тендерну документацію, затверджену Протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.07.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП-КЕПІТАЛ» (далі – «ТЕП-КЕПІТАЛ»), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКЕ ЕНЕРГО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ" (далі – ТОВ "КИЇВСЬКЕ ЕНЕРГО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ"), рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВАУ СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 14180-р/пк-пз від 22.08.2024 , протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.07.2024, Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи – Канарян Сергія Валерійовича, відповідального за організацію та проведення процедур закупівель в Управлінні капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 05.08.2024, згідно якого відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи – Канарян Сергія Валерійовича, відповідального за організацію та проведення процедур закупівель в Управлінні капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 02.09.2024, згідно якого відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи – Канарян Сергія Валерійовича, відповідального за організацію та проведення процедур закупівель в Управлінні капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, код ЄДРПОУ 39682379 від 02.09.2024, згідно якого визначено ТОВ «КИЇВСЬКЕ ЕНЕРГО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ» переможцем Закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 02.09.2024, договір від 17.09.2024 № 307 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 31.10.2024 (далі – Пояснення).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, не здійснювався.
Моніторингом правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» та стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження встановлено, що згідно Протокольного рішення (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 05.08.2024, було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», а саме: «…Під час розкриття тендерної пропозиції Учасника встановлено, наступне. Відповідно до вимог встановлених у додатку 2 до тендерної документації «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281». В порушення вищезазначеного, Учасником не враховано, що відповідно до п.2 Додатку Б "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ" при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, застосовується коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. Об’єктом капітального ремонту є житлова будівля, що експлуатується. Учасником не застосовано даний коефіцієнт. Дана невідповідність не може бути усунена Учасником відповідно до пункту 43 Особливостей. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
09.08.2024 ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» розміщено в електронній системи закупівель скаргу на рішення про відхилення тендерної пропозиції №UA-2024-07-13-000329-a.a1 до Органу оскарження.
Згідно Рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 14180-р/пк-пз від 22.08.2024 постановлено : зобов'язати Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 39682379) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ».
В Рішенні, зокрема вказано : «..Додаток Б містить коефіцієнти до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. 2. Виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються – Коефіцієнт: 1,2". Слід зазначити, що в технічному завданні Документації відсутня інформація про те, що виконання робіт здійснюється в будинках, будівлях і спорудах, які саме експлуатуються. Враховуючи викладене, Скаржник не зобов'язаний був застосувати зазначений коефіцієнт в кошторисних розрахунках, у зв'язку з чим Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.»
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель по закупівлі: оприлюднено коментар замовника щодо усунення порушення: «Замовник погоджується з рішенням від 22.08.2024 № 14180 Дата виконання рішення замовником: 28.08.2024 22:41». Щодо ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» також міститься запис «Рішення скасоване» від 28.08.2024.
Однак, в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 02.09.2024, згідно якого вирішено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» відхилити, зокрема вказано : « …В порушення вищезазначеного, Учасником не враховано, що відповідно до п.2 Додатку Б "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ" при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, застосовується коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. Об’єктом капітального ремонту є житлова будівля, що експлуатується, про що вказано у предметі закупівлі (Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Санаторна, 18, Дарницького району м. Києва (заходи з енергозбереження) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Проте, Учасником не застосовано даний коефіцієнт. Дана невідповідність не може бути усунена Учасником відповідно до пункту 43 Особливостей. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
Отже, Замовником відповідно до Протокольного рішенні (протокол) від 02.09.2024, відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» з підстав, що були предметом розгляду КОМІСІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, Рішення № 14180-р/пк-пз від 22.08.2024, яким зобов’язувало Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» .
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 28.10.2024, щодо вищевказаного, отримано відповідь від 31.10.2024, в якій Замовник зазначив: «..Замовник виконав Рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 14180-р/пк-пз від 22.08.2024 та скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ" (Дата виконання рішення замовником: 28 серпня 2024). Тендерна пропозиція ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ" була повторно переглянута 02 вересня 2024 року. Відповідно до вимог встановлених у додатку 2 до тендерної документації «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281». Крім того, відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" зазначено, зокрема:"2.3. До кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН):3) на ремонтно-будівельні роботи (далі ― РЕКНр)".Відповідно до Ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи "Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи" зазначено, зокрема:"2. Порядок застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи.2.5 Якщо проектом організації ремонту передбачено виконання робіт в будинках, будівлях і спорудах, які експлуатуються; поблизу об'єктів, що знаходяться під високою напругою; з обмеженими умовами для складування матеріалів або в інших ускладнених умовах, до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів застосовуються коефіцієнти, наведені в додатку Б. Додаток Б містить коефіцієнти до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт.2. Виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються – Коефіцієнт: 1,2". В порушення вищезазначеного, ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ" не враховано, що відповідно до п.2 Додатку Б "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ" при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, застосовується коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. Об’єктом капітального ремонту є житлова будівля, що експлуатується, про що вказано у предметі закупівлі (Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Санаторна, 18, Дарницького району м. Києва (заходи з енергозбереження) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Проте, Учасником не застосовано даний коефіцієнт. Дана невідповідність не може бути усунена ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ" відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості). Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ" підлягала відхиленню на підставі зазначеної норми».
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» з підстави, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, тому як причини відхилення, вказані у Протокольному рішенні (протокол) від 02.09.2024 були предметом розгляду КОМІСІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, Рішення № 14180-р/пк-пз від 22.08.2024, яким зобов’язувало Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ». |
|