Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 28.10.2024 16:13. Дата останього редагування моніторингу 13.11.2024 09:16

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-10-28-000085  
ID 50cb8526246043c1a7b490b4f624f585  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
28.10.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзаців 1 та 8 пункту 28 та абзаців 15, 17 пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» установлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.05.2024 № 30, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 07.11.2024 16:45  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Звягельського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.05.2024 № 21, тендерна пропозиція учасника ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.05.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2024 № 23, повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2024 року, договір про закупівлю від 30.05.2024 № 30, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 01.11.2024. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне. Так, абзацом 8 пункту 28 Особливостей встановлено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Проте, моніторингом встановлено, що на порушення норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1 та 8 пункту 28, абзацу 15 пункту 47 Особливостей, в пунктах 1 та 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником зазначено інформацію про спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав відхилення для переможця, передбачених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, а не підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Також, відповідно до пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження відсутності підстав відмови, які зазначені в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Проте, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, абзац 14 пункту 47 Особливостей виключений, при цьому абзац 15 пункту 47 Особливостей був змінений, шляхом виключення з вимог надання переможцем відсутності підстав визначених абзацом 14 пункту 47 Особливостей. Таким чином, моніторингом встановлено, що на порушення вимог абзацу 8 пункту 28 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей, Замовником в тендерній документації вимагається документальне підтвердження відсутності підстав відхилення, які визначені абзацом 15 пункту 47 Особливостей, що на момент проведення вище зазначеної закупівлі втратили чинність. Крім того, відповідно до абзацу 17 пункту 47 Особливостей передбачено, що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Однак, на порушення вимог абзацу 1 пункту 28, абзацу 17 пункту 47 Особливостей, Замовником в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати гарантійний лист (Додаток № 6) про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частиною 1 та частиною 2 статті 17 Закону (із їх зазначенням). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 9 до тендерної документації, Замовником встановлено імперативну умову, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель листа-гарантії згідно Додатку № 9 до тендерної документації, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6, 12 пункту 47 Особливостей. Проте, на порушення вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, Додатку № 9 до тендерної документації та абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможцем торгів ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано у спосіб, зазначений Замовником в тендерній документації (листа-гарантії згідно Додатку № 9 до тендерної документації), документів, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей. Щодо виявлених обставин, посадовою особою органу державного фінансового контролю, яка відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель надано Замовнику запит 29.10.2024, щодо не відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» відповідно до підпункту 3 пункту 47 Особливостей. Разом з тим, Замовником від 01.11.2024 року на вищевказаний запит надано пояснення наступного змісту: «Згідно вимог тендерної документації Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, згідно Додатку № 9 тендерної документації. Повідомляємо, що переможець процедури закупівлі надав Додаток 9 Лист-гарантію про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Даний лист підтверджує відповідність учасника вимогам законодавства та його готовність до укладення договору відповідно до умов тендерної документації. Таким чином, переможець виконав встановлені вимоги та забезпечив надання необхідних документів для підтвердження відповідності умовам процедури закупівлі.». Слід відмітити, відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Поряд з тим, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» 21.05.2024. Однак, зазначений лист - гарантію ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» оприлюднено в електронній системі закупівель 17.05.2024, тобто вказаний лист надано ще учасником процедури закупівлі ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ», а не її переможцем в розумінні пункту 18 частини 1 статті 1 Закону. Аналогічна правова позиція з даного приводу зазначена у постановах Верховного Суду від 27.07.2023 по справі за № 420/16485/22 та від 10.11.2022 за № 200/10092/20-а. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РИШТОВКА-ВЕСТ» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 07.11.2024 16:45  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис На виконання висновку моніторингу UA-M-2024-10-28-000085 за процедурою закупівлі відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі Ліжка двоярусні (в комплекті з матрацом) за ДК 021:2015:39140000-5: Меблі для дому замовником було укладено Додаткову угоду на розірвання від 11.11.2024 року №1 до договору від 30.05.2024 №30.  
Дата редагування  
Дата створення 12.11.2024 16:54  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто шляхом розірвання договору  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 13.11.2024 09:16  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.10.2024 № 75-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.10.2024 № 75-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2024-05-07-007487-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 28.10.2024 00:00  
Дата публікації 28.10.2024 17:26  
Дата створення 28.10.2024 17:26  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919579  
Адреса організації Ukraine, Житомир  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 97) 024-92-47
ekonsevych@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 28.10.2024 17:26 - 19.11.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 07.11.2024 16:45 - 22.11.2024 00:00