| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861); надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; дотримання вимог законодавства в частині здійснення закупівлі товарів з відповідним ступенем локалізації.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Відділу освіти Бузької сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 03.05.2024 № 4) (далі – тендерна документація); звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСПОДАР-2» (далі - ТОВ «ГОСПОДАР-2»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.05.2024 № 10; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 29.05.2024 № 17; звіт про результати проведення процедури закупівлі; повідомлення від 05.06.2024 та від 14.06.2024 про внесення змін до договору підряду від 29.05.2024 № 17; додаткова угода від 03.06.2024 № 1 до договору підряду від 29.05.2024 № 17; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне.
Під час проведення моніторингу процедури закупівлі на запит органу державного фінансового контролю Замовником надано проєктно-кошторисну документацію по об’єкту «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область., Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» (файл «кошторис.rar»). Відповідно до проєктно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область, Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» передбачається придбання окремо устаткування, меблів та інвентарю (далі – устаткування), загальна вартість якого згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва по главах 1-9 складає 2 371 519 гривень. Зокрема, придбання устаткування передбачено локальними кошторисами № 02-01-03, № 02-01-06, № 02-01-09, № 02-01-11, № 02-01-014, № 02-01-017, № 02-01-020, № 02-01-023, № 02-01-025, № 02-01-028, № 02-01-031 та № 06-02-02.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в додатку 2 до тендерної документації.
Проте, додаток 2 до тендерної документації не містить інформації щодо придбання учасниками устаткування, меблів та інвентарю, передбачених проєктно-кошторисною документацією. Крім того, оприлюднена тендерна документація не містить відомостей ресурсів або проєктної документації. Згідно пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова № 281), для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проєктну документацію. Також, згідно пункту 5.1 Настанови № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Зважаючи на вищезазначене, Замовник на порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону та пункту 5.1 Настанови № 281 в тендерній документації не зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в частині придбання устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі, та не надав для розрахунку ціни пропозиції відомість ресурсів або затверджену проєктну документацію.
Разом з тим, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до пункту 5 локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 та пункту 961 підсумкової відомості ресурсів, що надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі (файл «кошторис.rar»), передбачено придбання устаткування, в тому числі «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» вартістю 320 833,33 гривні.
Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2024 році – 20 відсотків. Зокрема, особливості здійснення закупівель, визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, застосовуються до таких товарів: «дизель-генераторні установки».
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку № 861.
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час закупівлі робіт Замовник набуває у власність «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S», який відповідно до приписів пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону має бути локалізований та матиме ступінь локалізації виробництва в 2024 році 20 відсотків.
Разом з тим, моніторингом процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не визначив в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Таким чином, Замовником допущені порушення вимог частини першої статті 23 Закону в частині відсутності в технічній специфікації тендерної документації опису усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі відсутності їх технічних, функціональних та якісних характеристик, а також вимог підпункту 13-1 Порядку № 861 в частині відсутності в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Після кінцевого строку подання тендерних пропозицій Зазначені порушення неможливо було усунути (неможливо було внести зміни до тендерної документації).
Необхідно зазначити, що аналізом питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасник ТОВ «ГОСПОДАР-2» у складі тендерної пропозиції у файлі «договірна ціна.pdf» надав локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 та підсумкову відомість ресурсів, в яких запропонував до передачі у власність Замовника «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» вартістю 321 633,33 грн (сторінка 144 файлу «договірна ціна.pdf» та пункт 713 підсумкової відомості ресурсів).
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2» відсутні інформація та документи, що підтверджують, що «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» локалізований, тобто, його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2024 році 20 відсотків. Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР 2» відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
При цьому, перевіркою інформації, розміщеної за посиланням https://prozorro.gov.ua/page/localisation, встановлено, що щодо «дизель-генератора контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» відсутнє підтвердження ступеня локалізації виробництва в розмірі не менше 20% в 2024 році.
Враховуючи вищезазначене, на порушення пункту 3 Особливостей Замовник у складі предмета закупівлі «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область, Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» закуповує товар, визначений пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, який набуває у власність, без урахування особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону замовники здійснюють закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, в тому числі, дизель-генераторні установки, виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 03.06.2024 № 1 до договору підряду від 29.05.2024 № 17 у строк, що перевищує три робочих дні. Зокрема, зміни до договору підряду від 29.05.2024 № 17 внесені 03.06.2024, додаткова угода № 1 оприлюднена 14.06.2024, тобто, на дев’ятий робочий день. |
|