Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 25.06.2024 13:43. Дата останього редагування моніторингу 27.02.2025 09:34

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-06-25-000015  
ID 064e590804224255b81673c8a2564fc8  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
25.06.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, Особливостей та Порядку № 861 встановлені порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону та пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства в частині здійснення закупівлі товарів з відповідним ступенем локалізації встановлено порушення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2», своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом забезпечення відповідних заходів щодо закупівлі товарів виключно з відповідним ступенем локалізації на 2024 рік, а у разі неможливості – припинити зобов’язання за укладеним договором підряду від 29.05.2024 № 17. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявлених порушень, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 18.07.2024 17:10  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2024 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861); надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; дотримання вимог законодавства в частині здійснення закупівлі товарів з відповідним ступенем локалізації. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Відділу освіти Бузької сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 03.05.2024 № 4) (далі – тендерна документація); звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСПОДАР-2» (далі - ТОВ «ГОСПОДАР-2»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.05.2024 № 10; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 29.05.2024 № 17; звіт про результати проведення процедури закупівлі; повідомлення від 05.06.2024 та від 14.06.2024 про внесення змін до договору підряду від 29.05.2024 № 17; додаткова угода від 03.06.2024 № 1 до договору підряду від 29.05.2024 № 17; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне. Під час проведення моніторингу процедури закупівлі на запит органу державного фінансового контролю Замовником надано проєктно-кошторисну документацію по об’єкту «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область., Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» (файл «кошторис.rar»). Відповідно до проєктно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область, Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» передбачається придбання окремо устаткування, меблів та інвентарю (далі – устаткування), загальна вартість якого згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва по главах 1-9 складає 2 371 519 гривень. Зокрема, придбання устаткування передбачено локальними кошторисами № 02-01-03, № 02-01-06, № 02-01-09, № 02-01-11, № 02-01-014, № 02-01-017, № 02-01-020, № 02-01-023, № 02-01-025, № 02-01-028, № 02-01-031 та № 06-02-02. Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в додатку 2 до тендерної документації. Проте, додаток 2 до тендерної документації не містить інформації щодо придбання учасниками устаткування, меблів та інвентарю, передбачених проєктно-кошторисною документацією. Крім того, оприлюднена тендерна документація не містить відомостей ресурсів або проєктної документації. Згідно пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова № 281), для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проєктну документацію. Також, згідно пункту 5.1 Настанови № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). Зважаючи на вищезазначене, Замовник на порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону та пункту 5.1 Настанови № 281 в тендерній документації не зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в частині придбання устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі, та не надав для розрахунку ціни пропозиції відомість ресурсів або затверджену проєктну документацію. Разом з тим, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до пункту 5 локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 та пункту 961 підсумкової відомості ресурсів, що надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі (файл «кошторис.rar»), передбачено придбання устаткування, в тому числі «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» вартістю 320 833,33 гривні. Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2024 році – 20 відсотків. Зокрема, особливості здійснення закупівель, визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, застосовуються до таких товарів: «дизель-генераторні установки». Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку № 861. Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час закупівлі робіт Замовник набуває у власність «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S», який відповідно до приписів пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону має бути локалізований та матиме ступінь локалізації виробництва в 2024 році 20 відсотків. Разом з тим, моніторингом процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не визначив в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Таким чином, Замовником допущені порушення вимог частини першої статті 23 Закону в частині відсутності в технічній специфікації тендерної документації опису усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі відсутності їх технічних, функціональних та якісних характеристик, а також вимог підпункту 13-1 Порядку № 861 в частині відсутності в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Після кінцевого строку подання тендерних пропозицій Зазначені порушення неможливо було усунути (неможливо було внести зміни до тендерної документації). Необхідно зазначити, що аналізом питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасник ТОВ «ГОСПОДАР-2» у складі тендерної пропозиції у файлі «договірна ціна.pdf» надав локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-09 та підсумкову відомість ресурсів, в яких запропонував до передачі у власність Замовника «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» вартістю 321 633,33 грн (сторінка 144 файлу «договірна ціна.pdf» та пункт 713 підсумкової відомості ресурсів). При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2» відсутні інформація та документи, що підтверджують, що «дизель-генератор контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» локалізований, тобто, його ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2024 році 20 відсотків. Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР 2» відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. При цьому, перевіркою інформації, розміщеної за посиланням https://prozorro.gov.ua/page/localisation, встановлено, що щодо «дизель-генератора контейнерного виконання 380В 28кВА з вбудованим АВР ДГ Matari MC30S» відсутнє підтвердження ступеня локалізації виробництва в розмірі не менше 20% в 2024 році. Враховуючи вищезазначене, на порушення пункту 3 Особливостей Замовник у складі предмета закупівлі «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська область, Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна № 97» закуповує товар, визначений пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, який набуває у власність, без урахування особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону замовники здійснюють закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, в тому числі, дизель-генераторні установки, виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 03.06.2024 № 1 до договору підряду від 29.05.2024 № 17 у строк, що перевищує три робочих дні. Зокрема, зміни до договору підряду від 29.05.2024 № 17 внесені 03.06.2024, додаткова угода № 1 оприлюднена 14.06.2024, тобто, на дев’ятий робочий день.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 18.07.2024 17:10  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відділом освіти Бузької сільської ради, як замовником направлено лист до ТОВ "Господар" від 25.07.2024 року № 231/10-07 з проханням розірвати договір через неможливість усунення виявлених порушень та додаткову угоду на розірвання договору підряду від 29.05.2024 року № 17 на виконання робіт «Нове будівництво протирадіаційного укриття Таборівського ліцею за адресою: Миколаївська обл., Вознесенський р-н, с. Таборівка, вул. Центральна №97» між відділом освіти Бузької сільської ради та ТОВ «Господар-2».  
Дата редагування  
Дата створення 25.07.2024 12:33  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис -  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 31.07.2024 16:55  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.06.2024 № 48-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 25.06.2024. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 25.06.2024 № 48-З Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № 4 UA-2024-05-03-006232-a 03.05.2024 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 25.06.2024 00:00  
Дата публікації 25.06.2024 13:53  
Дата створення 25.06.2024 13:53  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41168670  
Адреса організації Ukraine, Миколаїв  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 93) 691-49-02
zaicevaolena.dasy@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41168670  
Адреса організації Ukraine, Миколаїв  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 93) 691-49-02
o.v.zaitseva@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 25.06.2024 13:53 - 17.07.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 18.07.2024 17:10 - 02.08.2024 00:00