| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.04.2024 (зі змінами від 10.04.2024), тендерна пропозиція Приватного підприємства «ДОБРОБУД-ПЛЮС» (далі – ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.04.2024, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 18.04.2024 № 4 та від 01.05.2024 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 18.04.2024, пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель 30.04.2024.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що учасник у складі пропозиції серед інших документів повинен надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, зокрема, постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію».
Проте, постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» втратила чинність 23.09.2023 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2023 № 1000 «Деякі питання визначення правового режиму на тимчасово окупованій території України», тобто ще до складання та затвердження вимог до тендерної документації (04.04.2024).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Крім того, відповідно до вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з підпунктом 1, 2 та 4 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн замовник здійснює закупівлю робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, зокрема дизель-генераторних установок, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2024 році 20 відсотків.
Разом з тим, відповідно до пункту 339 розділу «Устаткування укриття» Відомості обсягів робіт Додатку № 3 до тендерної документації, до предмету закупівлі відноситься генератор бензиновий пересувний Uн=220В 50Гц, потужністю Рmax/Pн 5,5кВт/ 5кВт Matari MH7000 EA.
В той же час, відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі - Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, за результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в тендерній документації не визначено вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника генератора бензинового пересувного Uн=220В 50Гц, потужністю Рmax/Pн 5,5кВт/ 5кВт Matari MH7000 EA, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим не дотримано вимоги абзацу 1 пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу дотримання вимог постанови № 710 встановлено, що Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 4¹ постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, зокрема, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю від 25.04.2024, Замовником не надано інформації на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також не надано відповідні документи, які підтверджують таке обґрунтування.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 15.04.2024 до участі у процедурі закупівлі подано лише одну пропозицію учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС», з остаточною ціновою пропозицією в сумі 5 906 611,13 гривень.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» встановлено наступне.
Відтак, згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі (Додаток 4).
На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» надано довідку від 12.04.2024 № 5 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, яка зокрема мітить інформацію щодо власної техніки: екскаватора-навантажувача JSB 3CX SM 4T; генератора SC6000Е; нівеліра оптичного VEGA L32C; електромолотків M D25899K та M D25899K, та залучення комплекту будівельних риштувань субпідрядної організації ТОВ «АРКАЙД».
Проте, вищевказана довідка не містить повний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що зазначені ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» у підсумковій відомості ресурсів (файл «Кошторисна частина.pdf»)), які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 4 до тендерної документації та вартість робіт яких включена до ціни тендерної пропозиції вказаного учасника, зокрема відсутні: апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужністю 3,7 кВт; бульдозери, потужністю 96 кВт; віброущільнювачі (віброплити) з бензиновим двигуном легкі, масою до 100 кг; екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткістю ковшів 0,25 м3 та 0,65 м3; електростанції пересувні, потужністю 2 кВт та 4 кВт; котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, масою 13 т; розчинозмішувачі пересувні, місткістю 150 л; установка для зварювання ручного дугового; вібратори поверхневі; машини шліфувальні кутові; перфоратори електричні.
Крім того, підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності власного обладнання матеріально-технічної бази та технологій учасник у складі тендерної пропозиції надає скан-копію оригіналу оборотно-сальдової відомості за підписом керівника/уповноваженої особи та головного бухгалтера.
Однак, у складі тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» відсутня сканкопія оригіналу оборотно-сальдової відомості за підписом керівника/уповноваженої особи та головного бухгалтера, що підтверджувала би наявність власного обладнання матеріально-технічної бази та технологій учасника, включеного у довідку від 12.04.2024 № 5, що не відповідає вимогам передбаченим у підпункті 1.1 пункту 1 та підпункті 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпункті 1.1 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Таким чином, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» не дотримано вимоги передбачені підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, та як наслідок не підтверджено відповідність вказаного учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази».
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також згідно з підпунктом 1.3 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів», учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією про виконання 3-х аналогічних договорів (Додаток 6). Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.
В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати, зокрема, скан-копії оригіналів відгуків від замовника про досвід роботи з учасником.
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» надано довідку від 12.04.2024 № 3, з інформацією про наявність досвіду виконання 3-ох аналогічних договорів за предметом закупівлі, а саме: - договору підряду від 26.10.2022 № 26/10 про виконання комплексу загально-будівельних (монтажних) робіт по предмету «Бетонні роботи за адресою: провулок Коростенський 36, м. Новоград-Волинський (Звягель) Житомирської обл.»; - договору підряду від 09.07.2019 № 03/07/19 про виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Радіщева в с. Кам’янка, Житомирського р-ну, Житомирської обл.; - договору підряду від 02.07.2020 № 0756 про виконання робіт з встановлення тимчасової споруди малого архітектурного типу (форми) з підключенням до мереж та благоустроєм прилеглої території на об’єкті будівництва: «Будівля пташника та будівлі охорони з приміщенням ветпункту» за адресою: Житомирська обл., Черняхівський р-н, 25 км від м. Житомир».
Однак, у складі тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» відсутні відгуки від замовників, які документально підтверджують виконання вищевказаних аналогічних за предметом закупівлі договорів, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 та підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації, та як наслідок не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів».
Крім того, роботи з капітального ремонту дорожнього покриття, за договором підряду від 09.07.2019 № 03/07/19, не співставні за складом та характером робіт з предметом закупівлі даної процедури (нове будівництво швидкоспоруджуваного протирадіаційного укриття модульного типу, групи П-1), що не відповідає вимогам передбаченим підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також підпунктом 1.3 пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації.
Також, моніторингом встановлено, що в порушення вимог передбачених пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» не надано інформацію про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, зокрема, проект календарного графіку виконання робіт (відповідно до норм Мінрегіонбуду України).
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що не надання у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» вищевказаних документів, не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усуненим шляхом виправлення таких невідповідностей, а отже такі порушення вимог тендерної документації вказаним учасником є невідповідностями, які підлягали усуненню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
В свою чергу, Замовником розміщено в електронній системі закупівель 17.04.2024 повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, які подані у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС», яке не містить вимог щодо усунення невідповідностей, які описані вище.
Разом з тим, абзацом 3 пункту 43 Особливостей чітко передбачено, що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
В свою чергу, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та/або не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника передбачено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна є твердою) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Пунктом 3.2 розділу 3 проекту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, передбачено, що договірна ціна є твердою, складена на підставі кошторисів, які є невід’ємною частиною цього Договору (Додаток № 1 до цього Договору – Договірна ціна та розрахунки до неї), розрахованих відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід відмітити, що відповідно до річного плану закупівель на 2024 рік (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2024-04-04-001499-a), закупівля будівництва швидкоспоруджуваного протирадіаційного укриття модульного типу здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389.
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин 3 – 5 статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71 – 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 05.02.2024 № 49/2024, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06.02.2024 № 3564-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 14.02.2024 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складає 170,25 люд. год.
Проте, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» (файл «Кошторисна частина.pdf») встановлено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 171,17 люд. год, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови.
Крім того, пунктом 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови передбачено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат
учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» надано, зокрема, локальні кошториси та підсумкову відомість ресурсів до них» (файл «Кошторисна частина.pdf»).
Разом з тим, в пункті 1 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» передбачено, що виконання робіт з «Установлення зовнішніх стінових панелей площею до 6 м2 у безкаркасно-панельних будівлях із розрізкою на поверх (для будівництва в районах із сейсмічною до 6 балів» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-49-3) в кількості 32 шт, буде здійснюватись без застосування автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-49-3, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі – наказ № 374), зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автомобілів бортових вантажопідйомністю 5 т, в кількості 15,63 маш.год, та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 12,76 маш.год, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Аналогічно, в пункті 15 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» передбачено, що виконання робіт з «Установлення зовнішніх стінових панелей площею до 6 м2 у безкаркасно-панельних будівлях із розрізкою на поверх (для будівництва в районах із сейсмічною до 6 балів» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-49-4) в кількості 8 шт, буде здійснюватись без застосування автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т, та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-49-4, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 8,82 маш.год та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 3,57 маш.год., чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Також, аналогічно, в пункті 20 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» передбачено, що виконання робіт з «Укладання панелей перекриття з обпиранням по контуру площею до 15 м2 (для будівництва в районах із сейсмічністю до 6 балів)» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-45-2) в кількості 3 шт, буде здійснюватись без застосування автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т, та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-45-2, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 15,99 маш.год та кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 10,53 маш.год, чим не дотримано вимоги пункту 3 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Крім того, в пункті 33 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування у зовнішніх вертикальних кутах самоклеючої стрічки» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-57-10) в кількості 64 шва, буде здійснюватись без застосування люльок одномісних самопідйомних, вантажопідйомністю 120 кг, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ7-57-10, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням люльок одномісних самопідйомних, вантажопідйомністю 120 кг, в кількості 3,74 маш.год, чим не дотримано вимоги пункту 4 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Аналогічно, в пункті 35 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС» передбачено, виконання робіт з «Улаштування покрівель плоских чотиришарових із рулонних покрівельних матеріалів на бітумній основі» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ12-2-1) в кількості 90 м2 буде здійснюватись без застосування автомобілів бортових, вантажопідйомністю 5 т, кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, котла електричного бітумного, місткість 1 м3, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ12-2-1, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням автомоблів бортових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 0,42 маш.год, кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 0,68 маш.год., кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, в кількості 0,43 маш.год, котла електричного бітумного, місткістю 1 м3, в кількості 9,45 маш.год, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Аналогічно, в пункті 38 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, виконання робіт з «Улаштування гідроізоляції обмазувальної емульсією за 2 рази» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-4-5) в кількості 180 шт, буде здійснюватись без застосування підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-4-5, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, в кількості 0,13 маш.год, чим не дотримано вимоги пункту 7 розділу «Укриття» Додатку № 3 до тендерної документації та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
В свою чергу, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Враховуючи вищевказане, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ДОБРОБУД-ПЛЮС», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Крім того, підпунктом 1 пункту 51 Особливостей передбачено, що відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі, зокрема, відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями).
Слід зазначити, що протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.05.2024 № 5 процедуру закупівлі відмінено, у зв’язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. |
|