Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 16.04.2024 09:38. Дата останього редагування моніторингу 21.05.2024 16:42

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-04-16-000005  
ID 108eb3bd380440d08d3ad6c19c7080ad  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
16.04.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання Замовником роз’яснень на звернення, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 06.05.2024 16:33  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), надання Замовником роз’яснень на звернення, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 21.03.2024 № 21/03-7, відповідь Замовника на звернення за роз’ясненням, оприлюднену в електронній системі закупівель 22.03.2024, тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Гучков Володимир Віталійович (далі – ФОП Гучков В.В.), вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Гучков В.В., протокольні рішення уповноваженої особи від 04.04.2024 № 04/04-7, від 19.04.2024 № 19/04-7, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 04.04.2024 в електронній системі закупівель, договір від 19.04.2024 № 19/04-7 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене 19.04.2024, пояснення та документи отримані 25.04.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД ціна тендерної пропозиції є динамічна. Розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів) виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова з визначення вартості будівництва), та надаються додатково в електронній формі у вигляді окремого файлу (файлів) та у форматі imd з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу. Учасник ФОП Гучков В.В. у складі тендерної пропозиції надав розрахунок договірної ціни, в якому зазначено вид договірної ціни – тверда. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 щодо надання учасником ФОП Гучковим В.В. розрахунку договірної ціни, вид якої - тверда, Замовник 25.04.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що для проведення закупівлі застосовується електронний аукціон, у разі подання не менше двох тендерних пропозицій, що в свою чергу свідчить про те, що ціна тендерної пропозиції є динамічною, а також зазначив, що відповідно до положень пункту 21 загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда; договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором. Надані пояснення не спростовують факту виявленого порушення, оскільки в пункті 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено пряму вимогу до виду договірної ціни, яка встановлена динамічною. Слід зазначити, що відповідно до пункту 2.5 розділу ІІ «Система ціноутворення» Настанови з визначення вартості будівництва вартість будівництва визначається на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)). Водночас відповідно до пункту 1.2 розділу І «Загальні положення» Настанови з визначення вартості будівництва приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору; твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором. Проте у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Гучков В.В. надав розрахунок договірної ціни, вид якої – тверда, чим не дотримав вимоги пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. Слід зазначити, що у розрахунку договірної ціни до Договору, укладеного з переможцем за результатами проведеної процедури закупівлі, також вказано вид договірної ціни – тверда. Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник повинен надати довідку підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом, за встановленою формою таблиці № 2. Відповідність складу робітників інженерного складу повинна відповідати вимогам чинного законодавства відповідно до предмета закупівлі. Нормативна кількість та професійність працівників робітничих професій має відповідати вимогам технічного завдання. Обов’язкова наявність не менш двох електромонтерів / електромонтажників з групою електробезпеки не нижче третьої. Для документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин з учасником надаються зокрема для працівників за неосновним місцем роботи – копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки. Обов'язково надається повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 щодо не зазначення учасником ФОП Гучков В.В. інформації про назву навчального закладу у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12-03-25 Замовник 25.04.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що це фактично не впливає на зміст тендерної пропозиції, ціноутворення та кваліфікаційні критерії учасника, що в свою чергу має формальний характер та визначається, як формальна (несуттєва) помилка. Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановлених невідповідностей тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовує рішення Замовника, оскільки вимогами пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД Замовником визначено, що учасником надається довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою № 2, якою передбачена для заповнення інформація про освіту в тому числі назва навчального закладу. Крім того у вказаній формі зазначено, що учасник може відступити від неї в частині доповнення інформації. Проте учасник ФОП Гучков В.В. у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12-03-25, в якій не зазначено інформацію про назву навчального закладу, чим не дотримав вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД. Також у вищевказаній довідці від 25.03.2024 № 12-03-25 учасник зазначив про наявність двох електромонтерів – Гузун О.С., Кисляков О.П., оператора автокрана маніпулятора / керування вантажним транспортним засобом – Магдалюк О.А., а також у стовбці № 6 «штатний або сумісник» зазначив – сумісництво. Відповідно до статті 102-1 Кодексу законів про працю України сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи. Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу. Враховуючи наведене, у тому числі інформацію, що міститься у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12-03-25, відповідно до якої працівники працюють саме за сумісництвом, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Гучков В.В. відсутні копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки з обов'язковим наданням повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція, чим не дотримано вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД. Відповідно до пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД учасник повинен надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (має бути отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу). Учасник ФОП Гучков В.В. у складі тендерної пропозиції надав виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань видану 04.12.2017. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 щодо вищезазначеної невідповідності Замовник 25.04.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що учасником підтверджено вимогу шляхом автоматичного завантаження даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань електронною системою закупівель на підставі договору про надання сервісних послуг між ДП «Національні інформаційні системи» та ДП «Прозорро». Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовує рішення Замовника, оскільки вимогами пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Проте учасник ФОП Гучков В.В. у складі тендерної пропозиції не надав витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії, отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу, чим не дотримав вимоги пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД. Відповідно до вимог додатка 2 до ТД учасником в тендерній документації надається проект наказу про відповідальну особу на будівництві (виконроба) зі штату осіб учасника з вказівкою за які саме роботи відповідає дана особа, ПІБ, номер телефону, дана особа у подальшому буде призначена відповідальною особою на будівництві. У складі тендерної пропозиції учасник ФОП Гучков В.В. надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 22-03-25, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Гузун Олексій Сергійович, що діє на підставі договору ЦПД № 25-03-24/1 від 25.03.2024, який не є штатним працівником учасника. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 щодо вищезазначеної невідповідності Замовник 25.04.2024 надав пояснення, що в ТД не визначено призначення відповідальної особи лише з переліку штатних працівників учасника, а також зазначив, що учасником надано відповідальну особу, яку вказано у довідці про наявність працівників. Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовує рішення Замовника з огляду на таке. Відповідно до статті 2 Кодексу законів про працю України працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Статтею 21 Кодексу законів про працю України визначено, що трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем – фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець – фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Слід зазначити, що відповідно до пункту 8.3 розділу 8 цивільно-правового договору на виконання робіт (послуг) від 25.03.2024 № 25-03-24/1 визначено, що виконавець не підлягав і не підлягає внутрішньому трудовому розпорядку, не виконував і не виконує жодну трудову функцію і не був та не є працівником замовника, а замовник не забезпечує виконавцю умови праці. Сторони погодили, що інші притаманні виключно трудовим правовідносинам зобов’язання не покладаються на сторін. Проте учасник ФОП Гучков В.В. у складі тендерної пропозиції надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 22-03-25, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Гузун Олексій Сергійович, що діє на підставі договору ЦПД № 25-03-24/1 від 25.03.2024, який не є штатним працівником учасника, чим порушив вимоги додатка 2 до ТД. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Гучков В.В., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 06.05.2024 16:33  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Провадження № П/420/15622/24 від 21.05.2024  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 21.05.2024 16:41  
Дата створення 21.05.2024 16:41  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.04.2024 Одеса № 84 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 15.04.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 15.04.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 16.04.2024 № 84 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 2 UA-2024-03-21-012367-a 21.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 16.04.2024 00:00  
Дата публікації 16.04.2024 12:33  
Дата створення 16.04.2024 12:33  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477150  
Адреса організації Ukraine, Одеса  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 48) 724-35-76
yiliya.sarain28@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 16.04.2024 12:33 - 08.05.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 06.05.2024 16:33 - 21.05.2024 00:00