| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Таїровської селищної ради «Таїровський консультативно-діагностичний центр» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.01.2024 № 3, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «Софія» (далі – ТОВ «Софія») у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ДОЙЧ-ФАРМ» (далі – ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ») та ТОВ «Софія», протокольне рішення уповноваженої особи від 25.01.2024 № 4 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», протокольне рішення уповноваженої особи від 26.01.2024 щодо визначення переможця процедури закупівлі ТОВ «Софія», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.01.2024, договір про закупівлю товарів від 05.02.2024 № 46/1, пояснення та документи Замовника, надані 25.06.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
До участі у процедурі закупівлі подали свої тендерні пропозиції два учасники, а саме: ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» з ціновою пропозицією 455 537,52 грн з ПДВ; ТОВ «Софія» з ціновою пропозицією 468 894,33 грн з ПДВ.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.01.2024 № 4 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовником у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.01.2024 № 4 щодо відхилення відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» зазначено, зокрема, таку підставу: у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» надав таблицю Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (лист від 22.01.2024), у якій вказано в стовпчику 2 назву лікарського засобу – Октра (без визначення еквівалент ОКТРЕОТИД-МБ), проте інструкцію, гарантійний лист № 39 від 18.01.2024, реєстраційне посвідчення на лікарський засіб № UA/14242/01/02 від 10.04.2020, інформацію про лікарський засіб, висновки про якісний та кількісний склад лікарського засобу надано на препарат з іншим найменуванням – ОКТРЕОТИД-МБ.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції; (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
інформацією щодо кожного субпідрядника/співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
проекту договору (додаток 4);
загальної інформації про учасника (додаток 5);
форми тендерної пропозиції (додаток 6);
листа-згода на обробку персональних даних (додаток 7);
інші вимоги, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (додаток 8);
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
У пункті 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до першої таблиці Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовник визначив назву лікарського засобу «Октра» або еквівалент.
Крім того, у Додатку 2 до ТД зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати таблицю відповідності та обов’язковим заповненням колонки «Відповідність ("Так"/"Ні", з обов’язковим зазначенням найменування файлу та № сторінки файлу тендерної пропозиції, на якій міститься інформація про відповідність вимозі)».
На виконання вимог пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» у складі тендерної пропозиції надав таблицю відповідності та форму тендерної пропозиції від 22.01.2024, в якій в колонці «Найменування товару» зазначено: ОКТЕРЕОТИД – МБ, який є еквівалентом лікарського засобу Октра.
Слід зазначити, що надання першої таблиці Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД вимогами ТД Замовником не вимагалося.
Отже, на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Південний офіс Держаудитслужби в електронній системі закупівель надав запит від 24.06.2024 щодо надання пояснень з питання відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» у зв’язку з тим, що зазначений учасник надав таблицю Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД, у якій вказано у стовпчику 2 «Назва лікарського засобу» – «Октра» (без визначення еквівалент «ОКТРЕОТИД-МБ»), тоді як тендерною документацією надання такої таблиці учасниками у складі тендерної пропозиції не вимагалося.
Замовником в електронній системі закупівель 25.06.2024 надано пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення.
Крім того, Замовником у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.01.2024 № 4 щодо відхилення відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» зазначено, зокрема, таку підставу: у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» не надав копії паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники.
У пункті 4 таблиці «Загальні вимоги» Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД зазначено, що учасник повинен надати гарантійний лист, складений у довільній формі, яким підтверджується, зокрема, що учасником буде забезпечено належні умови зберігання та транспортування лікарських препаратів ("холодовий ланцюг"): надаються гарантії щодо дотримання температурного режиму під час зберігання та доставки, копії паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист від 22.01.2024, в якому міститься інформація, що під час зберігання і транспортування товару до місця поставки буде дотримуватись необхідний для даного товару температурний режим.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» не надав копії паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники.
У пункті 43 Особливостей зазначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на законодавчому рівні Замовника зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість усувати такі невідповідності в поданих ними тендерних пропозиціях, у тому числі шляхом надання документів, подання яких передбачалось тендерною документацією.
Проте відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які відображені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.01.2024 № 4, щодо учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» в частині надання копій паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 24.06.2024 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією Замовником в електронній системі закупівель 25.06.2024 надано пояснення, в якому зазначено таке: «Дотримання належних умов зберігання і транспортування препарату є необхідною та обов’язковою умовою збереження показників якості (ефективності та безпечності). Недотримання умов зберігання та транспортування може призвести не лише до зниження лікувально-профілактичних властивостей лікарського засобу, а й до виникнення непередбачених побічних та неспецифічних проявів. Тому цей фактор впливає напряму на якість предмету закупівлі. Недотримання учасником цієї вимоги не є невідповідністю, а є недотримання умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі».
Надане пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки в абзаці 2 пункту 43 Особливостей визначено що саме розуміється під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
Також слід зазначити, що умовами Особливостей не передбачено усунення учасником невідповідностей лише у таких документах як: щодо відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагав замовник, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонує учасник в тендерній пропозиції, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Отже, копії паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники жодним чином не можуть призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого зазначеним учасником складі його тендерної пропозиції.
Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: надання копій паспортів на термоконтейнери або сумки-холодильники, та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника.
Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 13 356,81 грн, ніж пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «Софія», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», оплату за Договором здійснено у повному обсязі на суму 468 894,33 гривень. |
|