Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 04.03.2024 16:36. Дата останього редагування моніторингу 27.03.2024 10:36

Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону

ID моніторингу UA-M-2024-03-04-000052  
ID 1da4fcef831e40528cac9e7ebfae878c  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
04.03.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 21.03.2024 15:07  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – замовник) UA-P-2023-12-19-004462-a на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.12.2023 б/н; протокол про внесення змін до тендерної документації та оприлюднення їх в електронній системі закупівель в закупівлі № UA-2023-12-19-011986-a від 22.12.2023 б/н; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.12.2023 б/н, нова редакція від 22.12.2023 б/н; вимогу про усунення порушень від 20.12.2023 № UA-2023-12-19-011986-a.a1 та рішення замовника від 22.12.2023; тендерну пропозицію учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна; протокол про призначення переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в закупівлі UA-2023-12-19-011986-a від 01.01.2024 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 01.01.2024; договір купівлі-продажу від 10.01.2024 № 12 на суму 987 989,16 грн (без ПДВ) з ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 06.03.2024 та 13.03.2023 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства. Встановлено, що замовник в тендерній документації (пункт 1 додатку 1 до тендерної документації) зазначив, що «для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності необхідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зазначених в довідці, учасник має надати документи, що свідчать про правові підстави володіння та / або користування цим обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями (документи на право власності, договори оренди, договори суборенди, договори про надання послуг тощо). На виконання цієї вимоги учасником ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника від 28.12.2023 № 13, в якій зазначено 15 найменувань. Проте, учасник не надав документи, які свідчать про правові підстави володіння обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями (документи на право власності) відповідно до переліку, зазначеного в довідці від 28.12.2023 № 13 як це вимагається тендерною документацією. Також, встановлено що замовник в тендерній документації (пункт 2 додатку 1 тендерної документації) зазначив, що для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати документи, що свідчать про наявність у працівників кваліфікації, знань та досвіду, відповідно до вищевказаних вимог цього пункту. На виконання цієї вимоги учасником ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна надано довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 28.12.2023 № 12. Проте, учасник не надав документи, що підтверджують про наявність у працівників кваліфікації, знань та досвіду. У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 13.03.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Відповідь замовника від 13.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що під час оцінки пропозиції учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна, зокрема на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (довідка від 28.12.2023 № 13), працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 28.12.2023 № 12), замовник ознайомився з довідками/документами котрі надав учасник, але доскональний їх розгляд не був можливий, зокрема, по причині завершення року та початку нового, що тягнуло за собою велике моральне та фізичне навантаження спричинене необхідністю реалізації забезпечення всим необхідним лікувального процесу, як наслідок замовник під час розгляду ТП учасника процедури закупівлі не була виявлена невідповідність в інформації та / або документах, що подані учасником у ТП та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, тому повідомлення з вимогою усунення невідповідностей не було розміщене в системі Прозорро. Отже, відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог пункту 43 Постанови № 1178 в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Також моніторингом даного питання встановлено наступне. Встановлено, що замовником в тендерній документації (додаток 3 тендерної документації) «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» визначено вимогу, якою, передбачено, зокрема, що виконавець гарантує що друкуючі фарбники (чорнила, тонери) мають відповідні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки (копії додати в складі тендерної пропозиції). Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна відсутній висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки на тонер. Окрім того, наданий у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки на чорнила виданий від 16.05.2017 та дійсний 5 років (про що зазначено у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи). Слід зазначити, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи містить інформацію, що чорнила (фарба) для різографа, за наданим заявником зразком, відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України ГОСТ 12.1.002-88, який не підтверджує відповідність вищезазначеній вимозі, оскільки втратив чинність згідно з наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 10.07.2017 № 169 «Про перенесення терміну скасування чинності в Україні міждержавних нормативних документів» (далі – Наказ № 169). При цьому, вимогами тендерної документації замовника (пункт 3 підпункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, шляхом завантаження документів, зокрема, інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації. Отже, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, наданий в складі тендерної пропозиції не підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі, оскільки в ньому зазначена інформація що підтверджує відповідність вимогам санітарного законодавства України ГОСТ 12.1.002-88, який на момент проведення моніторингу (04.03.2023) втратив чинність згідно з Наказом № 169. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 13.03.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Відповідь замовника від 13.03.2024 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив: «що стосується додатку 3 тендерної документації замовника «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, зокрема, що виконавець гарантує що друкуючі фарбники (чорнила, тонери) мають відповідні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки (копії додати в складі тендерної пропозиції). у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна наявний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність медичним критеріям безпеки на чорнила, але на момент розгляду тендерної пропозиції у замовника була відсутня інформація про наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 10.07.2017 № 169 «Про перенесення терміну скасування чинності в Україні міждержавних нормативних документів» згідно якого ГОСТ 12.1.002-88 втратив чинність, що також в певній мірі спричинено великим навантаженням на уповноважену особу замовника». Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Отже, відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ФОП Оніщук Мирослава Вікторівна не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 21.03.2024 15:07  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис 21.03.2024р. о 15.07 було опубліковано результати моніторингу UA-M-2024-03-04-000052 по закупівлі UA-2023-12-19-011986-a. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку. Так, 25.03.2024 року між Комунальнимпідприємством «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області та Фізичною особою підприємцем Оніщук Мирослава Вікторівна підписана додаткова угода про дострокове розірвання договору №12 від 10.01.2024р. (додається).  
Дата редагування  
Дата створення 25.03.2024 10:46  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис На виконання висновку відносно процедури закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено; встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 27.03.2024 10:36  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.03.2024 № 18-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В. о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 04.03.2024 № 18-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2023-12-19-011986-a, 19.12.2023, інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. В. о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 04.03.2024 00:00  
Дата публікації 04.03.2024 17:50  
Дата створення 04.03.2024 17:50  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127020  
Адреса організації Ukraine, Полтава  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 66) 801-59-98
gulia02fa@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 04.03.2024 17:50 - 26.03.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 21.03.2024 15:07 - 05.04.2024 01:00