Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 20.03.2024 10:15. Дата останього редагування моніторингу 12.02.2025 09:44

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-03-20-000015  
ID e8a0c8cbdcac442fb498ba3e46e313a9  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
20.03.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час складання та затвердження тендерної документації встановлено порушення абзацу восьмого пункту 28 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та з дотриманням абзацу восьмого пункту 28 та пункту 47 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 08.04.2024 16:38  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.11.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 18.12.2023; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПОЛІС ГРУП» (далі – ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП» від 28.12.2023 №28/12-4; повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2023 року; договір про закупівлю від 04.01.2024 №7; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 20 та 22 березня 2024 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей. Так, у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час складання та затвердження тендерної документації встановлено, що Замовником у Додатку 2 тендерної документації встановлена вимога щодо підтвердження переможцем процедури закупівлі інформації про те, що учасник не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура шляхом надання довідки в довільній формі. Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей - переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Таким чином, визначена в тендерній документації Замовника вимога, щодо надання переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів у вигляді довідки в довільній формі, про відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей не відповідає вимогам абзацу восьмого пункту 28 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності та відповідності до умов тендерної документації надання документів переможцем ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП» з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Разом з тим, Замовником у підпункті 5 пункту 4 Додатку 2 Тендерної документації від переможця торгів вимагається «Довідка довільної форми про відсутність фактів не виконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору або документальне підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме: документи, які підтверджують, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків». При цьому, Замовником у пункті 4 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, в тому числі, коли не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником 28.12.2023 року, однак ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП», як переможцем процедури закупівлі не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей у спосіб та строки, встановлені в Додатку 2 тендерної документації Замовника. З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 22.03.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу не відхилення переможця ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП», як такого, що не надав документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей у строки та у спосіб, зазначені у Додатку 2 тендерної документації Замовника. Замовником на вказаний запит через електронну систему закупівель надано наступне пояснення: «Учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції надано (файл – Лист 238.pdf), у якому Учасник-переможець цім листом підтверджуємо, що відсутні факти не виконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР, які призвели до його дострокового розірвання, і були застосовані санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків -протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору». Однак, моніторингом встановлено, що зазначена довідка надана ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП» 23 грудня 2023 року як учасником процедури закупівлі, тоді як повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником 28 грудня 2023 року, а відтак така довідка не може слугувати підтвердженням виконання саме переможцем процедури закупівлі вимог, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей у спосіб, встановлений Замовником в тендерній документації для переможця процедури закупівлі. Отже, надані Замовником пояснення не спростовують виявлені під час моніторингу процедури закупівлі порушення. Таким чином, Замовником на порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «АГРОПОЛІС ГРУП», яким не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а укладено з ним договір від 04.01.2024 № 7 на суму 2 807 520,00 гривень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 08.04.2024 16:38  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис За результатами розгляду висновку моніторингу UA-M-2024-03-20-000015. Повідомляємо наступне Замовником здійснено заходи, шляхом проведення роз’яснювальної роботи відповідальним особам, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме дотриманням абзацу восьмого пункту 28 та пункту 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.  
Дата редагування  
Дата створення 12.04.2024 13:44  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.03.2024 № 15-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 18.03.2024 № 003100-18/3653-2024, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 20.03.2024 № 15-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-12-18-010899-a 18.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 20.03.2024 00:00  
Дата публікації 20.03.2024 10:40  
Дата створення 20.03.2024 10:40  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40922492  
Адреса організації Ukraine, Ужгород  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 99) 555-05-13
kolodiynataliya86@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40922492  
Адреса організації Ukraine, Ужгород  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 95) 323-16-91
sashamohish@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40922492  
Адреса організації Ukraine, Ужгород  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 95) 323-16-91
o.m.mohish@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 20.03.2024 10:40 - 11.04.2024 01:00  
Дата публікації висновку про результати 08.04.2024 16:38 - 23.04.2024 00:00