| Опис |
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатом розгляду питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю порушень не встановлено. |
|
| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 31.01.2024.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції станом на 17.11.2023 (далі – Особливості); розгляд тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Бахмутська житлова управляюча компанія» (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи, протокол від 29.11.2023 № 4; пропозицію учасника ТОВ «Євроконтейнер.ЮА»; протокол, щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.12.2023 № 6; повідомлення про намір укласти договір від 08.12.2023; договір про закупівлю від 15.12.2023 № 19254-а; пояснення Замовника від 15.01.2024 та 17.01.2024 надані на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, відповідно до абзацу першого пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок №861), Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
В ході проведення моніторингу Держаудитслужба 15.01.2024 оприлюднила запит до Замовника про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
У наданому під час моніторингу на запит Держаудитслужби поясненні від 17.01.2024, Замовником зазначено, що вищезазначена вимога міститься у Додатку №2 до тендерної документації (пункт 3.2 розділу 3 «Організаційні вимоги»).
При цьому, за результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до пункт 3.2 розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, які підтверджують впровадження на підприємстві Учасника зокрема, систему управління якістю ISО 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 або EN ISO 9001:2015), чим не дотримано вимоги абзацу першого пункту 13-1 Порядку №861, оскільки вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі вищевказаних сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві повинна визначатись в тендерній документації щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Виходячи з вищевикладеного, встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання учасником процедури закупівлі вищевказаних сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві щодо учасника, а не до виробника, продукція якого пропонується таким учасником, не відповідає вимогам абзацу першому частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Таким чином, замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Закону, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
В ході проведення моніторингу Замовником оприлюднений звіт про виконання договору про закупівлю. |
|