Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.12.2023 11:19. Дата останього редагування моніторингу 17.01.2024 15:38

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-12-22-000067  
ID a6001a94471644b8b5e26399beea4f33  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.12.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, Особливостям № 1275 та Особливостям, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб та не допускати установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 12.01.2024 11:23  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 12 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, Особливостям № 1275 та Особливостям, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міністерства оборони України (Центральне управління забезпечення технікою та майном зв’язку Командування Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України) (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.11.2023 № 48/15/116, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» (далі – ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» до 18.11.2023, протокол розкриття тендерних пропозицій, витяг протоколу уповноваженої особи Замовника від 20.11.2023 № 48/15/120, повідомлення про намір укласти договір від 20.11.2023, договір про закупівлю за державні кошти від 01.12.2023 № 308/23/16 на суму 19 008 000,00 грн з урахуванням ПДВ (далі – договір), додаткову угоду від 19.12.2023 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника надані 29.12.2023 та 08.01.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій надає перелік документів та інформації, а саме: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Учасник ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції надав довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій б/д б/н, в якій зазначив інформацію про наявність майна: приміщення яке використовує на праві користування. Учасник ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції надав копію договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01, пунктом 4.1 розділу 4 та пунктом 10.3 розділу 10 якого, зокрема, зазначено, що строк оренди приміщення, що орендується, складається 36 місяців з моменту прийняття приміщення, що орендується, за актом прийому-передачі, а строк договору починає свій перебіг з 03.10.2023 року та закінчується 30.10.2026 (більше 3 років). Водночас, договір від 03.10.2023 № 02/09-01 про оренду приміщення (строком більше ніж на три роки), зазначеного у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, нотаріально незасвідчений, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 03.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень на підставі яких документів (із наданням посилання на відповідний файл тендерної пропозиції учасника торгів) визначив відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» вимогам підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації в частині підтвердження права користування приміщення (строком на три роки і більше). На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 08.01.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зокрема, зазначив, що «Учасником було надано копію Договору оренди приміщення № 02/09-01, що завірена директором товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» Комарницькою А.О. У зв’язку з технічною опискою у договорі оренди Учасником було надано завірену копію Додаткової угоди до Договору оренди приміщення № 02/09-01 (додається), відповідно до якої строк оренди приміщення (приміщень), що орендується, складає 35 місяців. Крім того, разом із поясненням Замовник в електронній системі закупівель 08.01.2024 оприлюднив додаткову угоду до договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01 від 03.10.2023 б/н. При цьому, учасником ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції додаткової угоди до договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01 від 03.10.2023 б/н не було завантажено. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 12.01.2024 11:23  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відповідно до наказу командувача Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України від 15.01.2024 № 15/нагд “Про призначення службового розслідування” проведено службове розслідування з метою уточнення причин і умов, що призвели до порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення закупівлі “Ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30210000-4 “Машини для обробки даних (апаратна частина)” (ідентифікатор закупівлі у системі Прозоро – UA-2023-11-08-015016-a). Відповідно до наказу командувача Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України від 17.01.2024 № 18/нагд “Про результати службового розслідування” за порушення пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) заступника начальника Центрального управління забезпечення технікою та майном зв’язку Командування Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України полковника Сергія Матюху (уповноважена особа) притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення у вигляді “зауваження”. З метою запобігання в подальшому порушень при проведенні закупівель та дотримання норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель вжито заходи щодо вдосконалення професійних навичок службових осіб, причетних до проведення закупівель.  
Дата редагування  
Дата створення 17.01.2024 15:35  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.12.2023 № 362 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 44 UA-2023-11-08-015016-a 08.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.12.2023 00:00  
Дата публікації 22.12.2023 13:36  
Дата створення 22.12.2023 13:36  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 98) 677-57-27
v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
opanashchuk.monitoryng@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.12.2023 13:36 - 13.01.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 12.01.2024 11:23 - 27.01.2024 00:00