| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління культури та розвитку туризму виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-06-005604-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Веллум-Буд»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 15.11.2023 №52; повідомлення про намір укласти договір; договір від 29.11.2023 №59; додаткову угоду від 15.12.2023 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу 06.12.2023 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Замовником 11.12.2023 у наданому поясненні зазначено, що 31 жовтня 2023 року між Замовником та ФОП Нездойминогою А.О. було укладено договір на розробку проектно-кошторисної документації РП (робочий проект) по об’єкту: «Капітальний ремонт стелі глядацького залу для ліквідації аварійного стану будівлі народного дому-філії ЦКМ «Каменяр» с. Нагуєвичі за адресою вулиця Івана Франка,135, с. Нагуєвичі Дрогобицького району Львівської області», за вказаним договором Замовнику було надано дефектний акт та технічну специфікацію по об’єкту «Капітальний ремонт стелі глядацького залу для ліквідації аварійного стану будівлі народного дому-філії ЦКМ «Каменяр» с. Нагуєвичі за адресою вулиця Івана Франка,135, с. Нагуєвичі Дрогобицького району Львівської області», а також проектно-кошторисну документацію на проведення відповідних будівельних робіт.
Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником до моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з частиною першою статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації).
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281).
Так, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
При цьому, у пункті 5.1 розділу V Настанови №281 визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Слід зазначити, що відповідно до вимог частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №2 (Технічна специфікація на закупівлю) до тендерної документації Замовника міститься відомість обсягів робіт (у якій наведено найменування видів робіт та їх об’єми). Проте, відомість ресурсів до вказаної відомості обсягів робіт або затверджену проектну документацію Замовником не надано.
Таким чином, тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не містить повної інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (опису усіх необхідних характеристик робіт, що закуповуються), чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У пункті 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю та достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Однак за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення закупівлі UA-2023-11-06-015071-a не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У пункті 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП), уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Файл накладеного КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням: https://czo.gov.ua/verify.
Отже, Замовником самостійно у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення на тендерну пропозицію учасника саме кваліфікованого електронного підпису.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікоаному сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Законодавством, зокрема спеціальним Законом України «Про електронні довірчі послуги», розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів за рівнем довіри до схем електронної ідентифікації. Зазначене також підтверджується у листі-роз’ясненні Мінцифри від 16.02.2021 №1/06-3-1587.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного учасником ТОВ «Веллум-Буд» електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію вказаного учасника накладено удосконалений електронний підпис, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Таким чином, учасником ТОВ «Веллум-Буд» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника, вказаний учасник не відповідав встановленим вимогам відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У Додатку №2 («Технічна специфікація на закупівлю») тендерної документації Замовника вказано, що учасники закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, а саме: на підтвердження якості та безпеки матеріалів, які учасник буде використовувати для виконання робіт по даній закупівлі, у складі своєї пропозиції він повинен надати сертифікати відповідності на: вироби металеві покрівельні (металочерепиця), плівки покрівельні; та висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на: жолоби (ринви), труби, фітинги та інші елементи водостічної системи. Учасники повинні підтвердити спроможність поставити в обсягах вироби металеві покрівельні (металочерепиця), плівки покрівельні гідроізоляційні, жолоби (ринви), труби, фітинги та інші елементи водостічної системи, що вказані у технічних вимогах документації та пропозиції учасника, шляхом надання гарантійного листа від товаровиробника/ дилера/ постачальника/ представника постачальника, який повинен містити найменування цієї закупівлі, предмет закупівлі, найменування замовника та учасника та посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення закупівлі.
Водночас, учасником ТОВ «Веллум-Буд» у складі тендерної документації вищевказані документи згідно Додатку №2 не надані (відсутні).
Відповідно до частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати кошторисну документацію, а саме: розрахунок договірної ціни; зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт.
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Веллум-Буд», зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі, Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, Пояснювальну записку до договірної ціни, Локальні кошториси на будівельні роботи, Календарний графік, Загальні виробничі витрати, відомість ресурсів (файл «Кошторис.pdf»).
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначені КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281). Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Зокрема, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) Настанови №281.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Веллум-Буд» Довідки від 11.11.2023 №7 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (файл «Довідка про наявність обладнання та МТБ.pdf»), учасником для виконання робіт за предметом досліджуваної закупівлі використовуватиметься лише один транспортний засіб, а саме: вантажний автомобіль КАМАЗ 65115, який учасником залучено відповідно до договору надання послуг перевезення вантажу автомобільним транспортом від 25.10.2023 №б/н, укладеного учасником з ФОП Пилипівим Р.І.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Веллум-Буд» також надано скан-копію вищевказаного договору надання послуг перевезення вантажу автомобільним транспортом від 25.10.2023 №б/н, за яким послуги перевезення надаються транспортним засобом - КАМАЗ 65115, тип спеціалізований вантаж (самоскид).
Водночас, моніторингом встановлено, що зазначені у локальному кошторисі учасника ТОВ «Веллум-Буд» 02-01-01 (Розділ 1 Демонтажні роботи (сцена)) витрати труда робітників, які обслуговують машини (в загальній кількості 11,38 люд.-год.) по перевезенню сміття, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (файл «Кошторис.pdf»).
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «Веллум-Буд» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (самоскид), що буде залучений за договором надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Веллум-Буд», а визначено його переможцем тендеру.
Відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
У Додатку №1 до тендерної документації Замовником визначено спосіб підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «Веллум-Буд», якого Замовник визначив переможцем тендеру, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Веллум-Буд», а укладено з ним договір від 29.11.2023 №59.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Аналогічна норма (щодо надання переможцем під час укладання договору інформації про право підписання договору про закупівлю) міститься у частині 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника.
На запит Західного офісу Держаудитслужби про надання інформації (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178, Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, що учасником в складі тендерної пропозиції було подано відповідні документи, а саме: копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копію Декларації №033639/23 про провадження господарської діяльності, копію Статуту ТОВ «Веллум-Буд» та копію наказу №3-К від 27.02.2023 про призначення директора ТОВ «Веллум-Буд», а також документи, які підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, усі описані документи розміщено в електронній системі закупівель та вони в своїй сукупності надають право ТОВ «Веллум-Буд» на укладення відповідного договору.
Проте, вимога щодо надання зазначених у поясненні Замовника документів встановлена у тендерній документації за досліджуваною процедурою закупівлі (Розділ 3 «Інші документи» Додатку №1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника)) для учасників тендеру під час подання ними тендерних пропозицій окремо від вимоги до переможця щодо надання під час укладання договору інформації про право підписання договору про закупівлю (частина 6.3 розділу 6).
Таким чином, Замовником не підтверджено виконання ТОВ «Веллум-Буд» як переможцем тендеру вимог пункту 17 Особливостей №1178 та частини 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника щодо надання під час укладання договору інформації про право підписання договору про закупівлю.
Крім того, моніторингом встановлено, що у складі тендерної документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі міститься проект договору закупівлі (Додаток №5 до тендерної документації), у пункті 15.1 якого вказано, що невід’ємною частиною цього договору є: договірна ціна (Додаток 1), графік виконання робіт (Додаток 2) та графік фінансування робіт (Додаток 3).
Учасником ТОВ «Веллум-Буд» у складі тендерної пропозиції надано завірений проект договору (файл «проект договору.pdf»), у пункті 15.1 якого також вказано, що невід’ємною частиною договору є: договірна ціна (Додаток 1), графік виконання робіт (Додаток 2) та графік фінансування робіт (Додаток 3).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
У пункті 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668) визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Одночасно, за вимогами пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Крім того, відповідно до пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проте, моніторингом встановлено, що підписаний Замовником з переможцем тендеру ТОВ «Веллум-Буд» та оприлюднений договір від 29.11.2023 №59 не містить графіка фінансування робіт (як невід’ємної частини цього договору).
Таким чином, договір від 29.11.2023 №59 укладено не у відповідності до вимог тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції переможця (ТОВ «Веллум-Буд») та відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця, чим порушено вимоги пунктів 18 та 49, а також, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Відповідно до норм підпункту 2 пункту 21 Особливостей №1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей, а відповідно до норм статті 236 Цивільного кодексу України – нікчемний правочин є недійсним з моменту його вчинення.
Відповідно до пункту 17 Постанови КМУ №668 строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Проте, укладений Замовником з ТОВ «Веллум-Буд» договір від 29.11.2023 №59 не відповідає нормам пункту 17 Постанови КМУ №668 (наявний у додатку до договору календарний графік не містить інформації про дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду), а також пункту 83 Постанови КМУ №668 (не містить графіка фінансування робіт як невід’ємної частини договору) та, відповідно, не відповідає нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. |
|