Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 29.01.2024 17:44. Дата останього редагування моніторингу 20.02.2024 12:49

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-01-29-000098  
ID da3721a2380e4b8491d30d13213c57ac  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
29.01.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей, а також абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення статті 884 ЦКУ, пунктів 83 та 103 Постанови КМУ №668, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «КОМФОРТ-БУД 2019»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 16.02.2024 15:57  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «КОМФОРТ-БУД 2019»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Центр культури та дозвілля імені Тараса Шевченка» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.10.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПП «КОМФОРТ-БУД 2019»; повідомлення про намір укласти договір від 14.11.2023, договір від 29.11.2023 № 190, додаткова угода №1 від 06.12.2023, додаткова угода №2 від 22.12.2023, пояснення Замовника від 09.02.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що тендерна документація містить в своєму складі проект договору (Додаток 4 до тендерної документації), в якому положеннями пункту 2.4 визначено, що гарантії якості виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 5 років з моменту прийняття робіт Замовником. Водночас, умовами додатку 4 до тендерної документації (проект договору) передбачено, що сторони укладають договір з урахуванням положень, передбачених Законом та Особливостями. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Згідно з нормами пункту 5 Загальних умов Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі та його істотними умовами, зокрема, є договірна ціна, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору підряду від 29.11.2024 №190 є «Капітальний ремонт покрівлі та фасаду в адміністративному приміщенні КП «Центр культури та дозвілля ім.Т.Шевченка» по вул. Садовій,1 в м. Чернівці». Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до умов пункту 2.4 Проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації), а також укладеного Договору, підрядник гарантує якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 5 років з моменту прийняття робіт Замовником, що суперечить вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 07.02.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно причини встановлення в додатку 4 до тендерної документації (пункт 2.4 проекту договору) гарантії якості виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 5 років з моменту прийняття робіт Замовником. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 09.02.2024 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що: «…Пояснити причину встановлення в додатку 4 до тендерної документації (пункт 2.4 проекту договору) гарантії якості виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 5 років з моменту прийняття робіт Замовником?" пояснення наступне: Підрядник надав гарантійний лист про гарантію якості виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору № 190 від 29.11.2023р. протягом 10 років з моменту прийняття робіт Замовником (лист додається).». Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог частини третьої статті 22 Закону в частині включення Замовником до складу тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови № 1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Таким чином, Договір між Замовником та переможцем закупівлі ПП «КОМФОРТ-БУД 2019» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. Крім того, моніторингом встановлено, що пунктом 83 Постанови КМУ № 668, передбачено що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Однак, на порушення пункту 83 Постанови №668 Договір не містить план фінансування робіт. Слід зазначити, що під час проведення моніторингу закупівель Замовником через електронну систему закупівель оприлюднено Звіт про виконання договору про закупівлю, згідно з яким договір від 29.11.2023 №190 сплачено в повному обсязі.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 16.02.2024 15:57  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Уповноважену особу попереджено про недопущення порушень а також заплановано навчання з питань закупівель.  
Дата редагування  
Дата створення 20.02.2024 12:46  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.01.2024 № 12 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.01.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.01.2024 № 12 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 7 UA-2023-11-01-003300-a 01.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 29.01.2024 00:00  
Дата публікації 29.01.2024 23:49  
Дата створення 29.01.2024 23:49  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 50) 177-65-52
mazalova.ruslana@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 29.01.2024 23:49 - 20.02.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 16.02.2024 15:57 - 02.03.2024 00:00