Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.04.2024 16:36. Дата останього редагування моніторингу 03.05.2024 14:59

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-04-22-000095  
ID e6d6572f04dd44b59c67997ca84bda59  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.04.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей . За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 02.05.2024 21:29  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 02 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі . Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, ТРАНСПОРТУ ТА БЛАГОУСТРОЮ БАЛАКЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19 жовтня 2023 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" (далі – ТОВ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН"), протокол розкриття тендерних пропозицій від 27 жовтня 2023 року, протокол Замовника від 27 жовтня 2023 року №57 про прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН", повідомлення про намір укласти договір від 27 жовтня 2023 року, договір про закупівлю робіт від 07 листопада 2023 року №424 (далі - Договір) , додаткова угода №1 від 14 грудня 2023 року до Договору, додаткова угода №2 від 26 грудня 2023 року до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 26.04.2024 року (далі – Пояснення). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" встановлено, що відповідно пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зокрема визначено: «..Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи у порядку згідно Додатку 1 до цієї документації …» Так, відповідно пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)» Додатку 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та спосіб документального підтвердження» до тендерної документації визначено : "Довідка, яка містить відомості про виконання не менше одного аналогічного договору відповідно до Таблиці на фірмовому бланку учасника, підписана уповноваженою особою та скріплена печаткою (у разі наявності). Під аналогічним договором розуміється договір на виконання робіт з капітального ремонту/аварійно відновлювальних робіт/реставрації житлових будинків..». Учасником - ТОВ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" в складі тендерної пропозиції оприлюднено Довідку про досвід виконання аналогічних договорів Вих.№ 1023/31-Т від 23.10.2023 року згідно якої : Найменування (предмет договору) "Капітальний ремонт по заміні частини вікон в лікарняному корпусі (інв. номер 101310001) у будівлі Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №30" Харківської міської ради, за адресою: м.Харків, вулиця Гуданова, будинок 5, корпус 7". В той же час, згідно Національного класифікатора НК 018-2023 "Класифікатор будівель і споруд", затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 3573, закладам медичного та оздоровчого призначення відповідає код 126 та їх відносять до групи 12 - Будівлі не житлові. Також визначено, що Житлові будівлі (будинки) – це споруди, не менше половини загальної площі яких використовується для житлових потреб. Якщо для житлових цілей використовується менше половини загальної корисної площі, то будівля належить до нежитлових відповідно до цільового призначення. Нежитлові будівлі – це споруди, які переважно використовуються або призначені для нежитлових цілей. Якщо не менше половини загальної корисної площі використовується для житлових потреб, будинок належить до житлових. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 23.04.2024 року стосовно причин не встановлення Замовником невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Замовник надав пояснення від 26.04.2024 року, в якому зазначив: «..На підтвердження Учасником - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" в складі тендерної пропозиції оприлюднено Довідку про досвід виконання аналогічних договорів Вих.№ 1023/31-Т від 23.10.2023 року згідно якої Найменування (предмет договору) " Капітальний ремонт по заміні частини вікон в лікарняному корпусі (інв. номер 101310001) у будівлі Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №30" Харківської міської ради, за адресою: м.Харків, вулиця Гуданова, будинок 5, корпус 7". Замовником не встановлювалося жодної вимоги, або роз’яснень щодо визначення терміну «житловий будинок», або посилання на застосування термінів НК 018-2023. Також слід зазначити, Національний класифікатор НК 018-2023 "Класифікатор будівель і споруд", призначений для вирішення таких завдань:- проведення робіт із перепису, оцінки та переоцінки вартості і стану будівель та споруд; - проведення соціологічних досліджень із питань будівництва, благоустрою, забезпечення житлом і різними послугами населення України; - розроблення аналітичних показників і прогнозування інвестицій в економіку України; - розроблення державної офіційної статистичної інформації, зокрема щодо результатів будівельної діяльності, змін цін у будівництві тощо; - зіставлення національних статистичних даних із даними Статистичної комісії Європейського Союзу (Євростату) та ООН, статистичних служб окремих країн. Тому, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН" виконав вимогу Замовника, та надав підтвердження в нього досвіду виконання аналогічного договору». Враховуючи вказане у поясненні Замовника від 26.04.2024 року: «..Замовником не встановлювалося жодної вимоги, або роз’яснень щодо визначення терміну «житловий будинок», або посилання на застосування термінів НК 018-2023..», зазначаємо, що за нормою пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації визначено: "..Під аналогічним договором розуміється договір на виконання робіт з капітального ремонту/аварійно відновлювальних робіт/реставрації житлових будинків..». Національним класифікатором НК 018-2023 "Класифікатор будівель і споруд", затвердженим Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 357, визначено поняття житлові будівлі (будинки) та нежитлові будівлі, класифікацію будівель та споруд. Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника наявні документи про досвід виконання аналогічних договорів (Довідка про досвід виконання аналогічних договорів Вих.№ 1023/31-Т від 23.10.2023 року, Договір підряду від 16 грудня 2021 року №77/2021) на виконання робіт з капітального ремонту у будівлі, що згідно Національного класифікатора НК 018-2023 "Класифікатор будівель і споруд", затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 357, віднесено до будівель не житлових, що не відповідає вимогам Замовника, викладеним у пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації. Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ "ЕВЕРЕСТ КОНСТРАКШН", що вимагалися у пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 02.05.2024 21:29  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис На виконання зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за результатами проведеного моніторингу закупівлі, надаємо копію Наказу №63-П від 03.05.2024 року про притягнення до дисциплінарної відповідальності Уповноваженої особи Одерій О.М., з метою не допущення встановлених порушень у подальшому.  
Дата редагування  
Дата створення 03.05.2024 14:59  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.04.2024 № 67 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 22.04.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 № 67 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 2 ua-2023-10-19-015188-a 19.10.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.04.2024 00:00  
Дата публікації 22.04.2024 21:24  
Дата створення 22.04.2024 21:24  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 292-78-60
ot_pohta@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.04.2024 21:24 - 14.05.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 02.05.2024 21:29 - 17.05.2024 00:00