| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 11.10.2023, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Домпромбуд» (далі - ТОВ «Домпромбуд») та товариства з обмеженою відповідальністю «Будсистем 2021» (ТОВ - «Будсистем 2021»), тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Науково - виробнича фірма «Термоуніверсал» (далі – ТОВ «НВФ «Термоуніверсал»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 21.10.2023 та від 23.10.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.10.2023 № 573, від 25.10.2023 № 581 та № 582, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.10.2023, договір про закупівлю від 04.11.2023 № 04/11/05/Б/В, додаткові угоди від 08.12.2023 № 1, від 20.12.2023 № 2, від 29.12.2023 № 3 та від 17.01.2024 № 4, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 12.12.2023, від 29.12.2023 та від 18.01.2024, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 16.02.2024 та 21.02.2024.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, технічна специфікація (опис усіх необхідних характеристик робіт, що закуповуються) Замовника (пункти 54, 59 Дефектного акту, пункти 23, 31 Дефектного акту на санітарно-технічні роботи Додатку № 3 до тендерної документації) містить посилання на виробника, торгову марку та тип (Cerezit, Thermaflex, Алюфом) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до вимог пунктів 1, 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника за формою 1, а також документів, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди
На виконання вказаних вимог учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника від 09.10.2023 № 14/10, яка зокрема, містить інформацію про наявність орендованих плойок, лісів, лазерного рівня, зварювального комплекту, перфораторів, шурупокрута та, копію договору оренди обладнання від 14.01.2022 № 10/01-21, відповідно до пунктів 5.1-5.3 якого вказані об’єкти, що орендуються, вважаються переданими в оренду з моменту підписання акту приймання-передачі.
Однак, моніторингом встановлено, що договір оренди обладнання від 14.01.2022 № 10/01-21 надано без акту приймання-передачі, та як наслідок не підтверджено право володіння вищевказаним обладнанням, що не відповідає умовам пунктів 1, 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації та чим відповідно не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», встановленому в статті 16 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Також, відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 3 до тендерної документації, встановлено імперативну умову, що учасник в складі пропозиції, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником, повинен надати розрахунок договірної ціни (з урахуванням Настанови «Правила визначення вартості будівництва») згідно вартості пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції, з урахуванням всіх видів та обсягів послуг, що повинні бути виконані, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни:
- зведений кошторисний розрахунок вартості послуги з ремонту з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису;
- розрахунок загально- виробничих витрат до локального кошторису;
- дефектний акт.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 розділу II Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми
(далі - КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат
учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» надано, зокрема, локальний кошторис № 02-01-01 та підсумкову відомість ресурсів до нього (файл «Кошторисна документація»).
Разом з тим, в пункті 6 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» зазначено, що надання послуг з «Розбирання цементних покриттів підлог» (ресурсна елементна кошторисна норма КР7-2-8), в кількості 361,6 м2 буде здійснюватись без компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, та без застосування навантажувача одноковшевого універсального, фронтального, пневмоколісного, вантажопідйомністю 2 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КР7-2-8, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі - наказ № 156), зокрема, передбачає виконання вказаних робіт із застосуванням компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, в кількості 12,47 маш-год, та застосуванням навантажувача одноковшевого універсального, фронтального, пневмоколісного, вантажопідйомністю 2 т, в кількості 0,94 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу «Підлоги» Дефектного акту Додатку № 3 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 8-10 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» зазначено, що надання послуг з «Улаштування бетонних покриттів площею понад 20 м2» (ресурсна елементна кошторисна норма КР7-27-2), «Улаштування цементних покриттів площею понад 10 м2» (ресурсна елементна кошторисна норма КР7-27-4), «додавання на кожні 5 мм зміни товщини цементного покриття» (ресурсна елементна кошторисна норма КР7-27-8), в кількості 361,6 м2, будуть здійснюватись без застосування підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми КР7-27-2, КР7-27-4 та КР7-27-8, які затверджені наказом № 156, зокрема, передбачають виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т, в кількості 8,75 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 8-10 розділу «Підлоги» Дефектного акту Додатку № 3 до тендерної документації.
В пункті 23 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» зазначено, що виконання послуг з «Розбирання кам'яної кладки простих стін із цегли для влаштування дверей» (ресурсна елементна кошторисна норма КР3-2-1), в кількості 0,52 м3 буде здійснюватись, зокрема, без застосування компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, та без застосування навантажувача одноковшевого, вантажопідйомністю 1 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КР3-2-1, яка затверджена наказом № 156, зокрема, передбачає виконання вказаного обсягу робіт із застосуванням компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, в кількості 0,68 маш-год та застосуванням навантажувача одноковшевого, вантажопідйомністю 1 т, в кількості 0,29 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 21 розділу «Стіни ІІ поверх» Дефектного акту Додатку № 3 до тендерної документації.
В пункті 24 локального кошторису № 02-01-01 та розділі II відомості ресурсів до нього, учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» зазначено, що виконання послуг з «Розбирання облицювання стін з керамічних глазурованих плиток» (ресурсна елементна кошторисна норма КР13-15-5), в кількості 138,00 м2 буде здійснюватись, зокрема, без застосування компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, без застосування навантажувача одноковшевого універсального, фронтального, пневмоколісного, вантажопідйомністю 2 т, та без застосування підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма КР13-15-5, яка затверджена наказом № 156, зокрема, передбачає виконання вказаного обсягу робіт із застосуванням компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м 3/хв, в кількості 2,94 маш-год, застосуванням навантажувача одноковшевого універсального, фронтального, пневмоколісного, вантажопідйомністю 2 т, в кількості 0,80 маш-год, та застосуванням підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, в кількості 0,80 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 22 розділу «Стіни ІІ поверх» Дефектного акту Додатку № 3 до тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Домпромбуд» проте, за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «НВФ «Термоуніверсал», що за результатами аукціону була дорожчою на 275 284,32 грн (4 230 000,00 - 4 505 284,32) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «Домпромбуд», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною пропозицією, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону та пункті 3 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід відмітити, що невід’ємною частиною договору про закупівлю від 04.11.2023 № 04/11/05/Б/В є дефектний акт (Додаток № 1).
Слід відмітити, що в межах даної процедури закупівлі закуповуються загально-будівельні роботи, санітарно-технічні роботи та електро-монтажні роботи, перелік яких визначено Замовником в 3-х дефектних актах.
Однак, моніторингом установлено, що Замовником 06.11.2023 оприлюднено договір про закупівлю від 04.11.2023 № 04/11/05/Б/В без дефектних актів на санітарно-технічні роботи та електро - монтажні роботи, які є невід’ємною частиною вказаного договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено, що Замовником 04.11.2023 укладено з переможцем торгів ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» (далі по договору – Виконавець) договір про закупівлю № 04/11/05/Б/В (далі – Договір), згідно з яким Виконавець зобов’язується в обумовлений строк у відповідності до даного Договору надати послуги з поточного ремонту другого поверху консультативно-діагностичного центру комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради» по вул. Грушевського,7г, м. Коростень Житомирської області.
Згідно із пунктом 5.1. Договору Виконавець розпочинає надання послуг з дати підписання Договору і завершує – до 01.12.2023.
Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2023р., але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами зобов’язань за цим Договором (пункт 10.1 Договору).
При цьому, 29.12.2023 Замовником укладено з Виконавцем додаткову угоду № 3, відповідно до якої сторони дійшли згоди викласти пункти 5.1 та 10.1 Договору в наступній редакції: «5.1. Строки надання послуг: з дати підписання Договору до 30 березня 2024 року згідно календарного графіку (Додаток 3)» та «10.1. Даний Договір набирає чинності з дати його підписання і діє 30.03.2024 р., але в будь якому разі до повного виконання Сторонами зобов’язань за цим Договором».
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 13.02.2024 щодо надання документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків дії Договору та надання послуг до 30.03.2024, Замовником 16.02.2024 надано відповідь, що додаткову угоду на подовження строку дії Договору було укладено на підставі звернення Виконавця до Замовника листом від 20.12.2023 року № 20/12.
У зазначеному листі Виконавець звернувся до Замовника з проханням продовжити терміни виконання робіт до 30.03.2024 року через неможливість виконання робіт в установлені Договором терміни, а саме: «В зв’язку з логістичною блокадою, яка виникла на кордоні з Україною є значна затримка в постачанні матеріалів для виконання робіт».
Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
При цьому, сам лист Виконавця, без наявного документального підтвердження наведеної в ньому інформації щодо значної затримки в постачанні матеріалів для виконання робіт, не може бути достатнім документальним підтвердженням виникнення об’єктивних обставин.
Слід відмітити, що Виконавець у листі не конкретизує щодо яких саме матеріалів, необхідних для надання послуг з поточного ремонту, виникла значна затримка в постачанні через логістичну блокаду, яка виникла на кордоні з Україною, та які неможливо замінити вітчизняними аналогами.
З огляду на викладене, Замовником укладено додаткову угоду від 29.12.2023 № 3, якою продовжено строки дії Договору та надання послуг до 30.03.2024 без наявності виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 19 Особливостей.
Слід відмітити, що відповідно до норм пункту 7.3 Договору передбачена відповідальність сторін, а саме: за порушення строків надання послуг Виконавець сплачує Замовнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від ціни ненаданих послуг за кожен день прострочки. |
|