| Опис |
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі за
№ оголошення UA-2023-08-24-000102-a
Районна адміністрація Запорізької міської ради по Шевченківському району (далі – Замовник) розглянула Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 17.11.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-24-000102-a та не погоджується із зазначеним висновком, тому надає аргументовані заперечення:
ЩОДО твердження «За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до пункту 8 розділу 3 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що у разі, якщо учасник буде залучати до виконання послуг субпідрядника (субпідрядників) )/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у складі тендерної пропозиції, необхідно надати довідку в довільній формі з інформацією про суб’єктів господарювання за переліком. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції надав довідку від 31.08.2023 вих. № 31/08-15 (файл «6. ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПІВВИКОНАВЦІВ - довідка про співвиконавців.pdf») про залучення субпідрядника/ співвиконавця ТОВ «Клінтаунсервіс» в обсязі менше 20% від вартості договору. При цьому, відповідно пункту 2 Додатку №1 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, у такому разі складається окрема довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника, а саме: скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особоюпідприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції не надав окрему довідку у довільній формі із зазначеною інформацією та не надав скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/ співвиконавцем ТОВ «Клінтаунсервіс», чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до наданих пояснень Замовника від 16.11.2023, які отримані на запит Держаудитслужби, Замовником підтверджено відсутність вищезазначеної інформації в пропозиції учасника. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Клінекспертсервіс плюс», у зв’язку з її невідповідністю кваліфікаційному критерію щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, установленого статтею 16 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 19.10.2023 № 75 з ціною 5 999 944 гривень без ПДВ.»
Замовник заперечує вищезазначене та повідомляє наступне.
Вимоги пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації передбачають підтвердження Учасником відповідності кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Вимоги документації: «Для підтвердження своєї відповідності даному критерію Учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У такому разі складається окрема довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника, а саме: скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особою-підприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем.
На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає скан-копію договору (укладеного між ним та субпідрядником/співвиконавцем) або скан-копію з оригіналу гарантійного листа від субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує згоду такого виступати в ролі субпідрядника/співвиконавця цього Учасника в разі його перемоги в даних торгах, а також містити вичерпний перелік працівників субпідрядника/співвиконавця, яких він має намір залучити до виконання відповідного в разі перемоги Учасника в цих торгах.»
Вимогами тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО обов’язок Учасника в наданні в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника.
Тому, і відповідно, ВІДСУТНІ в тендерній документації вимоги надання Учасником в складі тендерної пропозиції скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особою-підприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає скан-копію договору (укладеного між ним та субпідрядником/співвиконавцем) або скан-копію з оригіналу гарантійного листа від субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує згоду такого виступати в ролі субпідрядника/співвиконавця цього Учасника в разі його перемоги в даних торгах, а також містити вичерпний перелік працівників субпідрядника/співвиконавця, яких він має намір залучити до виконання відповідного в разі перемоги Учасника в цих торгах.»
Крім того, в довідці від 31.08.2023 № 31/08-15 ВІДСУТНЯ інформація, що Учасник залучає ТОВ «Клінтаунсервіс», саме, для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасником повністю підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема в складі тендерної пропозиції надано довідку від 31.08.2023 № 31/03 та договори підряду від 02.08.2023 № 02/08-6, № 02/08-2, № 02/08-5, № 02/08-3, № 02/08-4. Слід зауважити, що стороною цивільно-правових договорів виступає ТОВ «Клінекспертсервіс плюс».
Щодо зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця закупівель (у разі наявності таких порушень): процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Замовник не погоджується з вищезазначеним та зазначає наступне.
Норми Закону України «Про публічні закупівлі» передбачають, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Вищезазначених умов не було порушено. Тому, підстави для припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору відсутні.
Відповідно до статті 215 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ) підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до статті 203 ЦКУ загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема:
1. Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
2. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.
3. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі.
5. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
6. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.
Вищезазначених умов не було порушено. Тому, підстави для припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору відсутні.
Слід зауважити, що усунення виявлених порушень, припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю, виконання договору, ані Законом, ані іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати саме припинення зобов`язань за договором. |
|