Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 20.12.2023 16:18. Дата останього редагування моніторингу 02.02.2024 14:07

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-12-20-000018  
ID 8ab6c1b1d4ec430b9d57b9ed00c6dcf9  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
20.12.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзаців першого та восьмого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 10.01.2024 16:48  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.08.2023 № 61, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» (далі – ТОВ «ІНЕЙТС») та Товариства з обмеженою відповідальністю «ДС ПРОМ ГРУП» (далі – ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП»), вимоги про усунення невідповідностей ТОВ «ІНЕЙТС» до 19:22 год 18.08.2023 та ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» до 10:50 год 25.08.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.08.2023, протоколи уповноваженої особи від 21.08.2023 № 81 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС», від 28.08.2023 № 95 про визначення переможцем ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», договір про закупівлю послуг за державні кошти від 06.09.2023 № 8, укладений Замовником з ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 08.09.2023, додаткові угоди від 06.09.2023 № 1, від 11.09.2023 № 2, від 28.11.2023 № 3, від 20.12.2023 № 4 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 29.12.2023 та 10.01.2024. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей». Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з абзацом восьмим пункту 28 Особливостей: «У тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами». Відповідно до вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Проте, пунктом 10 таблиці додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено умову про надання переможцем інформації в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності) щодо наявності або відсутності антикорупційної програми юридичної особи та уповноваженого з антикорупційної програми. Таким чином, тендерна документації Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзаців першого та восьмого пункту 28 Особливостей. Також, згідно з останнім абзацом додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, зведеної довідки з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електронній системі закупівель. Наявність даної вимоги Замовник обґрунтовує тим, що на момент оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів, доступ до інформації, що містилася у відкритих єдиних державних реєстрах, була обмеженою. Разом з тим, пунктом 8 таблиці додатку 3 до тендерної документації для переможця торгів на виконання вимоги підпункту 8 пункту 47 Особливостей Замовником передбачено наступне: «Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі, а також для підтвердження роздруковує її. Посилання розміщення інформації: https://kap.minjust.gov.ua/ services», що суперечить вищезазначеній вимозі Замовника про надання переможцем процедури закупівлі зведеної довідки з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електронній системі закупівель. Водночас, Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що містить реєстраційний запис, дату реєстрації, номер справи, дату винесення ухвали, назва/ПІБ боржника, стан провадження тощо, доступний на офіційному державному веб-порталі «Дія» за посиланням https://data.gov.ua/dataset/78531b7b-e0b1-489f-9924-64144faa7abd. Разом з тим, дані з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про перебування юридичної особи в процесі провадження у справі про банкрутство, санації є публічною інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або містяться у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, з огляду на вищезазначене, Замовником порушено вимоги абзацу восьмого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Згідно з вимогами пункту 1 додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасниками у складі пропозиції подається довідка на фірмовому бланку (у разі наявності) учасника про наявність обладнання для виконання вимог п. 1.2. ДОДАТКУ 7 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації. Якщо обладнання, машини та механізми не є власністю учасника (є орендованим, залученим або у лізингу тощо), то учасник надає у складі пропозиції: завірені копії дійсних та чинних, протягом всього строку виконання договору про закупівлю, договорів: оренди (лізингу), суборенди тощо (договори, що посвідчують право користування: оренди (лізингу), суборенди тощо на всі вказані у довідках транспортні засоби, будівельні машини та механізми, обладнання та устаткування тощо, надані учасником у складі пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт). У тендерній пропозиції ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» надано довідку про наявність машин, механізмів та обладнання від 09.08.2023 № 6/10 у пункті 8 якої зазначено, що учасник для виконання робіт планує залучити дорожньо-розмічальну машину-RoadLaser №: 18А25М703000121. При цьому, на підтвердження інформації зазначеній у вказаній довідці, в тендерній пропозиції учасника надано договір про надання послуг від 13.06.2023 № 13-06/23, укладений з ТОВ «УКРВАРЦ», інвентарну картку обліку основних засобів, видаткову накладну від 03.08.2020 № СТ-0000421, відповідно до яких буде залучена дорожньо-розмічальна машина-RoadLaser № К18А25М703000121, що суперечить інформації зазначеній у довідці від 09.08.2023 № 6/10, чим не дотримано вимоги пункту 1 додатку 2 до тендерної документації Замовника. Пунктом 3 додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено, що учасниками на підтвердження аналогічного договору (договорів), надаються обов’язково позитивний відгук від замовника, копії договору з усіма додатками, форми № КБ-2в та №КБ-3, оформлені відповідно до чинного законодавства. Проте, у тендерній пропозиції учасника надано довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3) за червень 2021 року (25.06.2021), за вересень 2021 року (01.09.2021) та акти приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в) за вересень 2021 року № 8 та № 9, які не містять печатки генпідрядника (підрядника) ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», чим не дотримано вимоги пункту 3 додатку 2 до тендерної документації Замовника. Згідно з умовами пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником передбачено, що учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції (документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції). Вид забезпечення тендерної пропозиції - гарантія. Гарантія має містити усі обов’язкові реквізити, передбачені Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах, затвердженим Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (зі змінами). Також, Замовником передбачено, що гарантія обов’язково повинна свідчити про обов’язок установи, що надала гарантію, виплатити замовнику суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 цього розділу тендерної документації. Пунктом 3 «Умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником визначено, що забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; - укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; - відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; - закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 п. 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п. 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. На підтвердження наявності забезпечення тендерної пропозиції, ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» надано гарантію від 10.08.2023 № 33388/4. Проте, в порушення вимог тендерної документації, пункт 4 наданої гарантії не відповідає вимогам, встановленим пунктом 3 «Умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, оскільки банківська гарантія містить інші вимоги крім тих, що встановлені Замовником, зокрема: «Строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше: сплата бенефіціару суми гарантії; отримання гарантом письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією». Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах до 10:50 год 25.08.2023, не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 10.01.2024 16:48  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» повідомляє про подачу до Чернігівського окружного адміністративного суду позовної заяви про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-08-04-011391-a.  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 25.01.2024 10:56  
Дата створення 25.01.2024 10:56  
Дата відкриття провадження 01.02.2024  
Номер відкриття провадження 620/1266/24  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис У результаті проведення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-04-011391-a «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О252113 ст. Халявине - /М-01/ - Халявин - Товстоліс на ділянках км 3+900 – км 5+700, км 7+300 – км 10+500 (код за ДК 021:2015 - 45233000-9 «Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг»)» виявлено, що замовником порушено вимоги абзаців першого та восьмого пункту 28, абзацу першого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» (далі – Замовник) із вказаними висновками не погоджується і керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає свої аргументовані заперечення. 1. Щодо вимоги надати інформацію про наявність антикорупційної програми Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей однією з підстав відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, наявність якої зобов’язує Замовника відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, є відсутність у юридичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн гривень (у тому числі за лотом). Відповідно до пункту 2 статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», в обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У той же час частина 3 статті 22 Закону дає право замовнику окрім вимог, зазначених у вказаній статті, включити до тендерної документації й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зазначити, що орган фінансового контролю сам вказує на цю норму Закону, а потім наводить суперечливі висновки про наявність порушень Згідно з положенням абзаців шостого та восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Частина 3 статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» зобов’язує юридичних осіб, які мають затверджувати антикорупційну програму, розміщувати її у відкритому доступі для працівників такої юридичної особи. Натомість ні зазначений закон, ні інші нормативні акти, які регламентують доступ до публічної інформації та про відкриті дані, не містять вимог, що антикорупційна програма юридичної особи повинна міститись у публічному доступі. Тобто перевірити наявність такої програми з відкритих даних та/або публічних електронних реєстрах замовник не має можливості. З аналізу наведених вище положень нормативних актів, вбачається, що замовник може переконатися у наявності або відсутності у юридичної особи антикорупційної програми, щоб виключити необхідність відхилення пропозиції учасника на підставі підпункту 10 пункту 47 Особливостей, лише шляхом встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання документального підтвердження наявності такої програми. При цьому практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що навіть вимога замовника про надання копії такої програми, якщо вартість закупівлі дорівнює чи перевищує 20 млн гривень, є цілком обґрунтованою та такою, що відповідає діючому законодавству про публічні закупівлі (для прикладу Рішення Колегії від 24.06.2019 № 8297-р/пк-пз,від 05.11.2018 № 11275-р/пк-пз, від 16.07.2018 № 7049-р/пк-пз), не кажучи вже про вимогу надати просто інформаційну довідку. Вказаний Замовником у тендерній документації спосіб, а саме надання документів щодо підтвердження наявності або відсутності антикорупційної програми визначається замовником самостійно, та забезпечує дотримання вимог пункту 10 пункту 47 Особливостей, що свідчить про безпідставність доводів органу фінансового контролю. Враховуючи викладене, вважаємо, що вимоги абзаців першого та восьмого пункту 28 Особливостей у даному випадку замовником не порушено. 2. Щодо вимоги надати зведену довідку з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей Абзацем п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є ОБМЕЖЕНИМ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Норма абзацу п`ятнадцятого пункту 47 Особливостей не є імперативною (тобто такою, яка вимагає беззастережного виконання), оскільки її виконання можливе, коли доступ до інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, є вільним, а у випадку, коли на момент оприлюднення оголошення доступ до такої інформації є обмеженим, тоді її виконання є неможливим. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 №263 "Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану" відповідно до указу Президента України від 24.02.2022 № 364 "Про введення воєнного стану в Україні" установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно- комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів. У зв`язку з цим, на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в таких системах було тимчасово зупинено або обмежено. Доступ до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, закритий на період воєнного стану. На сьогодні на офіційному сайті Міністерства юстиції України в розділі «Отримання відомостей з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справах про банкрутство, у разі відсутності доступу до онлайн сервісу» (посилання https://minjust.gov.ua/m/otrimannya-vidomostey-z-edinogo-reestru-pidpriemstv-schodo-yakih-porusheno-provadjennya-u-spravah-pro-bankrutstvo-u-razi-vidsutnosti-dostupu-do-onlayn-servisu) розміщено інформацію, що з 21.06.2022 через відсутність доступу до онлайн-сервісу з надання інформаційних довідок відомості з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, можна отримати у формі інформаційного листа на електронний або письмовий запит до Міністерства юстиції чи його міжрегіонального управління за місцезнаходженням суб’єкта, про який потрібна інформація (наказ Мін’юсту від 16.06.2022 № 2513/5). Оскільки інформація надається на письмовий запит, наявність можливості отримати інформацію з реєстру таким чином не робить відповідну інформацію відкритою і публічною. У висновку моніторингу зазначено про те, що Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що містить реєстраційний запис, дату реєстрації, номер справи, дату винесення ухвали, назва/ПІБ боржника, стан провадження тощо, доступний на офіційному державному веб-порталі «Дія» за посиланням https:// data.gov.ua/dataset/78531b7be0b1-489f-9924-64144faa7abd. Проте за зазначеним посиланням в мережі Інтернет відсутня будь-яка сторінка, а тим більше доступ до єдиного реєстру. На сайті «Дія» дійсно є можливість запиту до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, проте механізм пошуку по запиту за конкретним суб’єктом господарювання до кінця не реалізований. За будь-яких умов основним є те, що Особливості містять чітке формулювання - якщо доступ до інформації, яка міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, є ОБМЕЖЕНОЮ на момент оприлюднення оголошення про проведення торгів, то замовник має право вимагати документального підтвердження такої інформації. При цьому у Особливостях відсутня будь-яка конкретизація, що доступ до інформації може бути доступним за допомогою інших сервісів, окрім тих, які визначені як офіційні реєстри відповідно до діючого законодавства. Факт наявності самого обмеження доступу до інформації (обмеженості доступу до реєстрів у період воєнного стану, який і по сьогодні в Україні не припинений), є загальновідомим і доказування не потребує. Наявність такого обмеження доступу у поєднанні зі змістом пункту 28 Особливостей фактично надає Замовнику право самостійно визначати умови підтвердження учасниками інформації, доступ до якої обмежений. Викладене вище свідчить про те, що доступ для замовника до інформації з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, фактично є обмеженим, тому вимога замовника про надання переможцем процедури закупівлі довідки з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, є цілком обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам законодавства по публічні закупівлі, зважаючи на обмеження, які діють в умовах воєнного стану, а порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у даному випадку відсутні. 3. Щодо вказівки про наявність у тендерній пропозиції Учасника невідповідностей Допущені ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» при складанні довідок про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідну освіту, знання та досвід та про наявність машин, механізмів та обладнання підпадають під опис формальних помилок, затверджених наказом №710 і Замовник не зобов'язаний був надавати учаснику можливість виправляти формальні помилки з огляду на висновки, що наведені нижче. Аналогічна ситуація з копіями довідок про вартість виконання будівельних робіт та витрати форми КБ-3 та актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в - копії завірені учасником, у тому числі на сторінках копій проставлені печатки учасника. Відповідно до абзацу шостого підпункту 1.3. пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної пропозиції Замовника «Допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій». Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, це визначено пунктом 3 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації. Допущення формальних помилок не є підставою для розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а тим більше для відхилення пропозиції учасника. Зазначені у висновку помилки є формальними і не випливають на зміст тендерної пропозиції учасника і замовник не зобов'язаний був надавати учаснику можливість виправляти формальні помилки з огляду на наступне. Той факт, що Законом передбачено два окремі поняття - «невідповідності» та «формальні помилки», явно свідчить, що ці дві категорії є самостійними. Зокрема з аналізу статей 26 і 29 Закону, якими впроваджено правило «24 години на виправлення», випливає, що усуненню (виправленню) підлягають не формальні помилки, а невідповідності. Тобто, формальні помилки не є невідповідностями, і навпаки. Окрім того, за формулюванням, наведеним у чинному законодавству, невідповідності - це вкрай суттєві помилки тендерної пропозиції, адже, на відміну від формальних помилок, вони впливають на результати тендеру. Натомість Закон містить чітке формулювання, що формальними є помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції і не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. З огляду на викладене очевидним є висновок, що допущені формальні помилки не впливають на зміст тендерної пропозиції, не є підставою для її відхилення і не підлягають виправленню учасниками після розкриття тендерних пропозицій. А тому замовник не повинен вимагати від учасників виправлення формальних помилок та надавати для цієї мети 24 години. Перелік формальних помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 (далі - наказ №710). Цим переліком передбачені зокрема такі види формальних помилок як: 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) ..., пропуск літер (цифр), ..., що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. У даному випадку допущені ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» при складанні документів помилки підпадають під опис формальних, що неведений вище. Зважаючи на викладене, у Замовника не було підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тому формулюванні, як зазначено у висновку моніторингу, адже пропозиція учасника в цій частині відповідала вимогам тендерної документації та не містила невідповідностей в інформації та/або документах. 4. Щодо банківської гарантії На виконання пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасником ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» надано гарантію від 10.08.2023 №33388/4, в якій містяться пункти 3-4 наступного змісту: «3. За цією Гарантією Гарант безвідклично зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму Гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання Гарантом письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми Гарантії (далі - Вимога). Вимога надається Бенефіціаром на поштову адресу Гаранта та повинна бути отримана ним протягом строку дії Гарантії. Вимога може бути передана через банк Бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу Гаранта достовірність підписів та печатки Бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо Гарантом є банк). Вимога повинна супроводжуватися копіями документів, засвідчених Бенефіціаром та скріплених печаткою Бенефіціара (у разі наявності), що підтверджують повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу. Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї Гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання Принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 п. 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п. 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.» 4. Строком дії Гарантії є період з дати початку дії Гарантії до дати закінчення дії Гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше: - сплата Бенефіціару суми Гарантії; - отримання Гарантом письмової заяви Бенефіціара про звільнення Гаранта від зобов’язань за цією Гарантією; - отримання Гарантом повідомлення Принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, а саме: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; - укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; - відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; - закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.». Зміст цих пунктів дослівно цитує обставини повернення та неповернення учаснику забезпечення тендерної пропозиції, вказані у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Зі змісту цих пунктів зрозуміло, що гарантія свідчить про обов’язок Гаранта – установи банку, що надала гарантію, виплатити замовнику суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, чим повністю дотримано вимоги пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Окрім того, форма наданої гарантії від 10.08.2023 №33388/4 повністю відповідає Формі забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженій Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 "Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897. Тому стверджувати, що надана учасником банківська гарантія має якісь невідповідності, ні у Замовника, ні у органу фінансового контролю підстав немає. Враховуючи вищевикладене, у замовника не було підстав для надання учаснику можливості виправляти невідповідності, відповідно порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей у даному випадку відсутні, а висновки моніторингу є необґрунтованими.  
Дата редагування  
Дата створення 17.01.2024 16:37  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.12.2023 № 65-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника управління Вікторія ПЕРИНСЬКА Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-08-04-011391-a 04.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 20.12.2023 00:00  
Дата публікації 20.12.2023 17:59  
Дата створення 20.12.2023 17:59  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919597  
Адреса організації Ukraine, Чернігів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 46) 267-72-67
m.m.naumenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 20.12.2023 17:59 - 11.01.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 10.01.2024 16:48 - 25.01.2024 00:00